Jag har sett att det är smalare/tunnare hölje till låsbara mtb gafflar och det verkar fungera!?Aldrig sett något tunnare än standard 4 mm. Är det extra flexibelt kommer det ju flexa under belastning dvs när vajern spänns vid växling. Är det problematiskt, köp elväxlar…
Det finns ramar som har hölje även inne i ramen, samma hölje från reglage hela vägen till växeln.Öh, inne i ramen ska du inte ha hölje, men det torde du veta.
Jag vet att jag kör heldraget hölje internt på mina tre cyklar.Öh, inne i ramen ska du inte ha hölje, men det torde du veta.
fast den sektionen är specifik för utgången ram till bakväxel, därav den korta längden.Vet inte hur långt det är tajt men ot-rs900 är ca 20cm och väldigt flexibelt.
Ja?fast den sektionen är specifik för utgången ram till bakväxel, därav den korta längden.
Ja?
Men den korta biten kanske går att använda ändå..
Det finns ändhylsor som är gjorda för att skarva 2 höljen
Känns litet onödigt, men men...Jag vet att jag kör heldraget hölje internt på mina tre cyklar.
Jag har sett att det är smalare/tunnare hölje till låsbara mtb gafflar och det verkar fungera!?
Med heldraget finns det en(1) öppning där fukt och smuts kan komma in. (I reglaget sitter det skyddat.) Mycket vunnit, enligt mig.Känns litet onödigt, men men...
Absolut inte. Jag har i alla tider kört heldraget även innan man började dra i ramen. Istället för att regelbundet ha problem med växlarna för att kommit in skit i höljet så kunde jag köra i flera säsonger med samma hölje och vajer.Känns litet onödigt, men men...
För den funktionen behövs ju ingen som helst precision i hur stumt höljet är, så det kan mycket väl vara en annan typ av produkt. Lär i så fall inte funka nåt vidare till växlar.Jag har sett att det är smalare/tunnare hölje till låsbara mtb gafflar och det verkar fungera!?
Beror helt på vad det är för typ av cykel. Skulle vilja påstå att 99,99% av alla moderna MTB med intern dragning är gjorda för att höljet ska gå hela vägen. Det är i dessa fall inte ens möjligt att göra på nåt annat sätt.Känns litet onödigt, men men...