Vi kan nu berätta att vi kommer att påbörja ett arbete med upprustning av Heimdals motionsspår. Arbetet kommer att påbörjas med start 25 maj och beräknas vara klart veckan efter midsommar. Entrepenören som kommer att utföra arbetet är Brogrund.
Underlaget jämnas till och nytt grus och packas (blå färg på kartan). Heimdalspåret 900m kommer få en bredd av 1,8m och resterande del 1,5m. Blänkabackens naturreservat kommer inte att rustas (turkos färg på kartan).
Bakgrund: ÖAFK har under flera år i dialog med Örebro kommun arbetat med Heimdalspårets framtid. Nu har ÖAFK tecknat nyttjanderättsavtal med markägare där spåret går och i det avtalet ingår att vi både får nyttja det som motionsspår men också att vi får renovera alla delar utom Blänkabackens naturreservat.
nu vet jag inte om du är med i mountainbike örebro på FB men där finns det information om att dom håller på och bygger en ridstig i blänka, orkar inte skriva all info här då det är ganska mycket men gå in där och läs själv.Synd att det som tidigare var helt okej singletrack nu blivit två meter bred grusväg. Känns inte som någon upprustning precis (om man gillar att cykla).
Visa bilaga 426384 Visa bilaga 426385
nu vet jag inte om du är med i mountainbike örebro på FB men där finns det information om att dom håller på och bygger en ridstig i blänka, orkar inte skriva all info här då det är ganska mycket men gå in där och läs själv.
Har inte Facebook så är dåligt uppdaterad där. Trodde att det skulle fixas till för cykling men är det ridstig så förstår jag att det blir som det blir 😃. Lite synd ändå då jag bor en kilometer bort och brukar cykla där när jag inte orkar ta mig längre.
Ja, det verkar ju inte vara allt som blir ridstig så det går nog bra. Går ju ta en annan väg upp till dom gamla spåren så man slipper cykla på ridstigen. För det var riktigt trist och trögtrampat.heheh ja det är lite synd , men finns mycket stigar där ute att snurra runt på så man får cykla på dom istället.
Vet inte hur lagen säger med cykling i ridspår dock om det är OK för isåfall kan man fortsätta cykla där men bara ta det lite lungt på ridstigen och visa hänsyn om en häst kommer.
heheh ja det är lite synd , men finns mycket stigar där ute att snurra runt på så man får cykla på dom istället.
Vet inte hur lagen säger med cykling i ridspår dock om det är OK för isåfall kan man fortsätta cykla där men bara ta det lite lungt på ridstigen och visa hänsyn om en häst kommer.