[Turtips] Fiskartorpet med Candyland

Tufvan

Medlem
Är den öppen för allmänheten? Vill minnas att den varit förbommad då och då.

Jag har parkerat vid Universitetet och hoppat på stigen där.
Inte skitlångt att rulla till hopptornet därifrån heller.

Valhalla_

Aktiv medlem
Var i Candyland igår och försökte hålla igång hoppandet lite, eftersom bikepark tycks bli alltför sällan. Detta äe ju ändå klockrent, 20 min i bilen, kostar inget och bara att åka.

Fick lite feeling och drog fram kameran också. Kan ju vara lite kul så här en regnig dag att se på lite åkvideos, även om jag är rätt medioker ?

Senast redigerad av en moderator:

glitch

Aktiv medlem
Om man hade fått önska hade jag önskat att klättringen efter candylan drogs lite annorlunda (om det går), eller att det finns alternativspår som inte är lika brant, mer i etapper.
Som det är nu har man två ganska tuffa klättringar efter varandra, sen kommer man upp och brakar ner för candyland så kommer nästa långa branta klättring på lerstig. Körde nyligen när det hade regnat och redan då var det segt med fäste och grisjobbigt. Vågar inte ens tänka på hur eet ser ut i November i leran.
En alternativ klättring som ringlar sig upp skulle vara dels lättare för alla vanliga motionärer och trevligare den blöta årstiden.

Berk

Aktiv medlem
Var klättring i skogen också lerigt? Nästan lika brant, men jag föredrar den över klättring på skidbacken. Annars finns också grusvägen och mtbstigen som ringlar sig upp på andra sidan.

Valhalla_

Aktiv medlem
Jag föredrar att traska upp så är man inte tvärslut när man ska ner igen. Jobbigt nog att putta upp en 15 kg hoj där.

glitch

Aktiv medlem
Valhalla_ sa:
Jag föredrar att traska upp så är man inte tvärslut när man ska ner igen. Jobbigt nog att putta upp en 15 kg hoj där.

Absolut om man ska foka på flowdelen! Jag tänkte mer i största allmänhet. Kör efter jobbet ibland och då brukar det bli fler än ett varv, stenklättringen från vattnet upp innan man kör ned igen mot grillplatsen samt klättringen upp tillbaka till torpet är ju rätt intensiva och speciellt första är klurig som den är för att inte prata om när det är blött. Att efter flowdelen då ha en rätt lång brant lerbacke tycker i alla fall jag bara blir segt och för många element på raken där många nog tvingas gå.

Berk: Fattar inte riktigt vad du menar, jag syftar på den "nya" dragningen från botten av Candyland upp i skogen innan man kopplar på gamla sträckan igen.

Berk

Aktiv medlem
glitch sa:
Valhalla_ sa:

Absolut om man ska foka på flowdelen! Jag tänkte mer i största allmänhet. Kör efter jobbet ibland och då brukar det bli fler än ett varv, stenklättringen från vattnet upp innan man kör ned igen mot grillplatsen samt klättringen upp tillbaka till torpet är ju rätt intensiva och speciellt första är klurig som den är för att inte prata om när det är blött. Att efter flowdelen då ha en rätt lång brant lerbacke tycker i alla fall jag bara blir segt och för många element på raken där många nog tvingas gå.

Berk: Fattar inte riktigt vad du menar, jag syftar på den "nya" dragningen från botten av Candyland upp i skogen innan man kopplar på gamla sträckan igen.

Trodde också att du menade om man vill köra bara Candyland flera gånger (som min son).
Jag brukar hoppa över delarna vid vattnet, för att dom bryter flowen för mej. Stigningen efter Candyland är jobbigt, men jag tycker om den. Om min son är för trott, kör vi 100 meter grusväg efter Candyland till gamla bandraggningen.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer