Två eller fyra cyklar till Mallorca?

Cantacx

Medlem
God morgon allihopa.

Min bättre hälft har lyckats få ett jobb på Mallorca (Palma) under 1-årsperiod.
Nu inför flytten står vi inför valet om vi ska ta med både våra Lvg och Mtb alternativt lämna skogsmaskinerna hemma.

Vi kommer att bo i Palma, och efter ha kikat en del på trailforks så verkar de mesta mtb-områderna ligga ca 1mil nordväst från Palma.
Är det någon som vet hur mtb-scenen ser ut på Mallorca? Enligt internet så är ju Mallorca ett mecka för landsvägscykling men för mtb verkar det inte vara lika poppis. Är det då värt att ens ta med dom, om suget faller på så kan man ju hyra för en helg.

Hur hade ni resonerat?

Guldragge

Aktiv medlem
Besöker Palma (El Molinar) en gång om året och kör landsväg enbart. Trots att jag hojar mkt mtb hemma i Stockholm så skulle jag aldrig få för mig att ta med mtb till ön. Landsvägscyklingen där är för sagolikt perfekt för det. Omöjligt att få nog av. Min åsikt:)

Lingon

Aktiv medlem
Jag har iofs inte utgått från Palma utan bott i Port de Soller när jag cyklat MTB på mallis, men om ni gillar utför finns det massa bra cykling längs hela bergskedjan på norra delen av ön.
Lvg cyklingen är iofs magiskt bra, men ett år med bara lvg låter tråkigt. 😁

MartinYuk

Ny medlem
Besöker Palma (El Molinar) en gång om året och kör landsväg enbart. Trots att jag hojar mkt mtb hemma i Stockholm så skulle jag aldrig få för mig att ta med mtb till ön. Landsvägscyklingen där är för sagolikt perfekt för det. Omöjligt att få nog av. Min åsikt:)
Guldragge: Hur paketerar du cykeln på flyget ? Eller hyr du på plats ?

glitch

Aktiv medlem
Landsväg är givet, sen beror det på vilken typ av mtb. Finns en hel del Endurospår. XC spår är nog rätt drygt då man ju först ska upp för berget så det är antingen uppför eller nedför. Å andra sidan verkar gravelscenen kommit igång därnere nu och man kan ju cykla grus med en XC hoj också :)

Canis Major

Ny medlem
Jag har iofs inte utgått från Palma utan bott i Port de Soller när jag cyklat MTB på mallis, men om ni gillar utför finns det massa bra cykling längs hela bergskedjan på norra delen av ön.
Lvg cyklingen är iofs magiskt bra, men ett år med bara lvg låter tråkigt. 😁
Ska till Porto de Soller en vecka nu i oktober. Några tips på bra MTB leder? Något uthyrnings ställe att rekommendera?

Topp