[UÄ] Sverige är bäst.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Pfaff

Aktiv medlem
[UÄ] Sverige är bäst.
Fin bild.
Men bäst? I vilka avseenden? Mat? Skolresultat? Folklig inflytande? Priset på sprit? Cykelvägnät? Väder? Fotboll?

NickPick

Aktiv medlem
[UÄ] Sverige är bäst.
I sverige tror man att man är bäst, det räcker väl? :D Nej men faktiskt... De flesta länder man är i är ju rena u-länderna samhällsmässigt...

Drosa

Aktiv medlem
[UÄ] Sverige är bäst.
Och så pratar de så jäkla konstigt i andra länder. Man förstår ju inte vad de säger. Cretini!

GoranS

Aktiv medlem
[UÄ] Sverige är bäst.
Påminner om det svaret man kan förvänta sig av vem som helst i vilket land som helst. Visst är det konstigt? ;-)
Jag tror att människan är väldigt anpassningsbar. Det finns saker jag gillar med Sverige som en hel del andra länder inte har. Å andra sidan finns det saker som andra länder har och som jag uppskattar men som Sverige inte har eller bara har i mkt liten utsträckning. Så, jag kommer nog inte flytta från Sverige i brådrasket, men vore jag tvungen är jag helt säker att det finns andra platser i världen jag skulle kunna trivas på också.

Bengt-re

Aktiv medlem
[UÄ] Sverige är bäst.
Jag tror att människan är väldigt anpassningsbar. Det finns saker jag gillar med Sverige som en hel del andra länder inte har. Å andra sidan finns det saker som andra länder har och som jag uppskattar men som Sverige inte har eller bara har i mkt liten utsträckning. Så, jag kommer nog inte flytta från Sverige i brådrasket, men vore jag tvungen är jag helt säker att det finns andra platser i världen jag skulle kunna trivas på också.
Scotland är rätt bra också. Fina vägar, vackert landskap, trevligt folk och för att vara en del av GB - rätt bra mat.

Laan84

Aktiv medlem
[UÄ] Sverige är bäst.
Om man räknar in helheten för en familj med barn så finns det ingen annan stans som jag ser som bättre eller lika, annars hade jag inte bott kvar. Gör den utvärderingen varje år i november :)

DH

Aktiv medlem
[UÄ] Sverige är bäst.
Jag tror det är bra vi inte behöver trängas så mycket. Skolan tror jag är rätt bra ändå. Sen lär vi oss att tänka själva och inte fullt så hierarkiska.
Men vädret är ofta kass och maten (generellt) verkar få verkligen bry sig om.

DH

Aktiv medlem
[UÄ] Sverige är bäst.
Vädret är bäst! Jag uppskattar variationen med alla fyra årstiderna.
Jodå. Årstider är fina när dom verkligen är. Sen har vi långa perioder då det varken är höst, vinter, vår eller sommar. 7 plusgrader och några tusen meter tjockt molntäcke ovanför. Då lever vi i orchernas land.

Berk

Aktiv medlem
[UÄ] Sverige är bäst.
Vädret är bäst! Jag uppskattar variationen med alla fyra årstiderna.
Är det seriöst eller ironiskt? Vinter och sommar är riktigt bra när vi har riktigt vinter och sommar. När jag flyttade här för tio år sen fanns det riktiga vintrar i Stockholm, sista åren har varit dåliga. Men vår och höst är klart för korta, ofta bara 2 eller 3 veckor.

ooms

Aktiv medlem
[UÄ] Sverige är bäst.
Jodå. Årstider är fina när dom verkligen är. Sen har vi långa perioder då det varken är höst, vinter, vår eller sommar. 7 plusgrader och några tusen meter tjockt molntäcke ovanför. Då lever vi i orchernas land.
Ja, men det gäller väl upp till Dalälven ungefär, dvs södra tredjedelen. Sverige är större än så.

Foxis

Aktiv medlem
[UÄ] Sverige är bäst.
Nationer och stater är bara påhitt i människors hjärnor..
Om tråden inte bara handlar om ryggdunkande och bygga nationalism så skulle man kunna fråga vad som avses med ”Sverige”?
Den geografiska avgränsningen? Den abstrakta nationen? Kulturen?

Den geografiska avgränsningen är bra, naturen är fantastisk och årstiderna likaså. Nationen är rätt kass och misskött. Kulturen är under ständig förändring och att definiera vad som är svenskt är inte så lätt (eller acceptabelt) längre.

Bikzz

Aktiv medlem
[UÄ] Sverige är bäst.
Sverige är Nice, men det finns ju mängder med andra trevliga länder, alla med lite olika stil. Det är väl därför man har länder, så att folk som pratar samma språk och gillar ungefär samma saker kan bestämma själva hur dom vill ha det... Mera Midsommar & Midvinterblot !

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer