UCI mountainbike world cup och championships med världscup och VM.

mtb565

Aktiv medlem
Är man rökt om man inte såg herrarna live? Reprisen är rätt nedklippt 😕

moros

Aktiv medlem
Damernas DH final 1 avklarad. Herrarnas om 15 minuter. Inte fullt så lerigt idag :D

Paco

Aktiv medlem
Tråkigt att Reece Wilson kraschade ut sig på träningen men kul att Maes visar vart skåpet ska stå😀

jingleyschmidt

Aktiv medlem
När sänds damernas EM då? Eller har jag missat det? Tycker det är så jäkla rörigt alltsammans. :P

Mr Bottecchia

Aktiv medlem
När sänds damernas EM då? Eller har jag missat det? Tycker det är så jäkla rörigt alltsammans. :P
Alltså nu har jag ingen koll på mtb överhuvudtaget, har bara kollat de senaste veckorna på xco och downhill på SVT och Redbull tv. Vad gäller EM kunde jag inte hitta något tillförlitligt alls vad gäller tv/streaming. Osäker på om det sänds, men har säkert helt fel som vanligt. Här är i alla fall en länk till programmet för EM och då ser det ut som att xco för damer går på lördag 12.15 och herrarna kör 14.30.

Westman

Aktiv medlem
Ah fy stackars Reece, nerver och press i guess.

@Westman skarp analys på sid2, slog nästan in idag 👍
Bra racing! Bana som är utslagsgivande hela vägen istället för vissa nyckelsektioner.

Daprela och Thirion såg bra ut hela VM-helgen. Och nu igen på träning i Maribor, ihop med Reece som såg bäst ut. Sjukt tråkigt att han åkte ur en berm. :(

DH är mycket en mental sport, man ser ofta hur framgång föder framgång. Åkarna som lyckades på VM var med få undantag bäst här igen.

Vergier och Greenland har båda haft farten att vinna i några år nu men varit lite vilda och gjort misstag på söndagarna. Nu verkar Vergier fått till en fullträff och har en kanonsäsong. Blir inte förvånad om han nu kommer ta flera i rad, som vi sett tidigare med t ex Stevie Smith och Danny Hart, när dom väl fick till det efter ett par säsonger. Bara en tidsfråga innan Greenland hittar rätt jämnhet och utmanar frissefrassarna också.

Minnaar ändå, vilken idrottsman. Spot on analys av var man ska hålla igen vs vara snabb. Topp 5, 39 år gammal. Och att helgen nu med 2 rejs kommer handla om återhämtning. Tror han, och EWS-åkarna Maes och Moir kommer vara bra rejs två. Ihop med trippelfrassarna Vergier-Thirion-Daprela. :) Galen ändå, Thibaut. Dom kallade honom tydligen nästa Vuillouz redan när han var 15. Att leda sitt första VM fram till sektor 3/5 och dra topp 3 på sin första Elit-världscup är ändå rätt galet.

Synd på Mille Johnset, såg ut som en elak krasch. :/

Paco

Aktiv medlem
Seagraves 2020 verkar suga rätt hårt men ett jättegrattis till Nina Hoffmann!🍾

Westman

Aktiv medlem
Vergier och Greenland har båda haft farten att vinna i några år nu men varit lite vilda och gjort misstag på söndagarna. Nu verkar Vergier fått till en fullträff och har en kanonsäsong. Blir inte förvånad om han nu kommer ta flera i rad, som vi sett tidigare med t ex Stevie Smith och Danny Hart, när dom väl fick till det efter ett par säsonger.
QFT

Tomcaten

Aktiv medlem
Ja. Hade inte Sam Hill fortsatt i Enduro hade jag gråtit mera än vad jag redan gör idag.

Hade någon filmat hans krasch i Fort William så tror jag att den hade sänts på Eurosport.

C-dale

Aktiv medlem
Tittade på slutet av långloppsVM i em. Av det jag såg hade det gått betydligt bättre med gravelbikes. Bara asfalt o fingrus.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer