UmBR III 14/9 kl 10:30 i Tavelsjö, nu med datum, anmälan öppen!

marran

Aktiv medlem
Jajjemensan, det blir Bike Rally i Umeå år igen, självklart. I år kommer det bjudas på något alldeles extra i termer av stök, sten och till och med vacker utsikt.

Friska upp minnet genom att läsa hur det var på UmBR I och UmBR II.

Eftersom min introtext från 2011 var så fantastiskt genomtänkt så saxar jag den rakt av, igen.

"Banrekning är påbörjad, under sommaren kommer det dyka upp kartor, bilder och filmer. Vi letar upp det roligaste, stökigaste och jobbigaste våra favoritskogar har att erbjuda, och hoppas att mången utomsocknes kommer och slåss om segern.

Som sedvanligt på Bike Rally kommer tävlingen bestå av ett antal specialsträckor som man kör med individuell start och tidtagning. Sträckorna kommer vara gjorda så alla kan cykla dem, men vill man cykla fort bör man besitta teknik, kondition, pannben och mod.

Preliminärt är eventet förlagt till september eller oktober, när myggen dött men innan monsunen och misären gör sitt intåg. Önskemål på datum tas gärna emot, det vore kul om folk vågade sig upp hit.

Vi siktar nog på att köra en lördag eller eventuellt söndag, sen var tanken att de som vill kan glida iväg en sväng till fjällen när man ändå är häruppe. September i Hemavan är något alldeles extra. "

Bettingen är också öppen. Kommer paraden att försvara fjolårstiteln, eller ska en stabilt körande Jonny klättra högst på pallen igen? Vad kommer priserna bestå av i år, och går de att äta? Ska tävlingsledningen komma i tid till start? Kommer roddbåt eller cykel vara optimala valet av fordon, och kommer grillningen att vara lika glassig som sist?

Edit: Jag la till rallyt i kalendern, men lyckades inte länka det till den här tråden av ngn anledning. Anmälan sker i alla fall här och ingen annanstans!

Edit2: Jag la till starttid, kl 10:30, på parkeringen vid sjöodjuret i Tavelsjö, dvs här: http://kartor.eniro.se/m/nEBY8

Anmälda so far:
svpe
s
*micke*
stojje
quid
cissi
West
Martinpetter
blunder
Jon_FB
cissi
Martin Larsson
marran
AuL (?)
MarieLyhne
Marero (?)
Jackson
Aptonym
Jonny

Senast ändrad:

svpe

Aktiv medlem
Kul att det återkommer! Ska försöka anpassa min kalender efter detta och få ihop en bil med cyklister norrifrån. Början av oktober skulle nog passa mig bäst.

xdr

Aktiv medlem
Om vi har hittat bostad, jag fått med mig cykel etc så låter 14:e rätt bra.

s

Aktiv medlem
Skitkul!

Jag är på om jag kan fixa ressällskap och boende (nudge nudge) samt kanske också någon dag extra ledigt.

cissi

Medlem
Det hade vart grymt kul att äntligen pricka in detta praktarrangemang, så jag röstar också på 14/15 helgen.

marran

Aktiv medlem
14:e verkar vara ett poppis datum för många, jag avvaktar ett tag till med att spika så ser vi om någon annan har andra åsikter.

s: Du är alltid välkommen!

marran

Aktiv medlem
Det verkar inte som fler har några invändningar, då spikar vi 14/9

Jag kan tillägga att banrekning är påbörjad. Det kommer blandas stökigt och brant med stökigt och flackt och lite hällsurf på det. En eller annan punkasten kan också förekomma. Stigarna nu är torra som fnöske, men det går väl som vanligt över innan raceday.

I vanlig ordning blir det 3 etapper om inget helt tokigt händer, mellan 2 och 5 minuter skulle jag gissa.

Jackson

Ny medlem
Jag ska göra allt i min makt för att undvika att tävla, men kan erbjuda rum för resande i nöd. Oklart om jag kan erbjuda en faktisk säng, men en madrass på golv med täcke och kudde kan jag nog fixa fram.

marran

Aktiv medlem
Oj, här rullar det in anmälninger, kul! Jag skriver upp er, så ses vi på race day!

s

Aktiv medlem
Jag anmäler MP också så att han inte smiter undan.

marran

Aktiv medlem
Nu börjar det likna något, folk tjyvanmäler andra, precis som det ska vara!

tand

Medlem
JojjeM skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag anmäler Jon_FB.
> Och satsar en hunka på honom :)
>
> /Johan

+1 på hunkan!

s

Aktiv medlem
Jojje borde anmäla sig själv också!

marran

Aktiv medlem
Det tycker jag med!

Martinpetter verkar vara i fin form nu med en femteplats i Vallentuna, s visade också framfötterna. Hur långt räcker detta mot hemmafördel för favorittippade Jon_FB kan vi bara spekulera i.

Med lite tur kan jag också köra, det vore skoj!

JojjeM

Aktiv medlem
Det var gulligt av er :)

Det vore förstås überkul men högst oklart septemberschema gör dock att jag ligger lågt med anmälan. Men man vet aldrig...

/Johan

marran

Aktiv medlem
Nu faller regnet för första gången på länge i Umeå, men resten av veckan ser torr ut. Precis som på många andra ställen är det rekordtorrt och snabbt på stigarna. Snabbrullade däck kan nog vara en bra ide som det ser ut nu.

Det ser ut som att vi kommer att få låna sportident-system för tidtagning, jag håller tummarna

Är det nån som anmält s? Jag gör det nu annars. Eller det står något dumt frågetecken efter bara. Ta bort det :)

/M

xdr

Aktiv medlem
Jag är på plats, revben och fingrar verkar hålla för vanlig pendling iallafall, cykeln kommer till helgen. Mitt frågetecken blir klart mindre..

s

Aktiv medlem
Resan bokad! Nu är jag taggad utav bara h..e. Sticker ut å kör kräksintervaller på stört!

Är Jon och Nicklas med å kör? Jag kan inte deras alias.

s skrev:
> Resan bokad! Nu är jag taggad utav bara h..e.
> Sticker ut å kör kräksintervaller på stört!

Resan bokad som sagt! Nu är det bara hårdträning och strikt kosthållning som gäller för att maxa till rejset. Snart måste man viktoptimera hojen även. Bort med bromsar tex. man bromsar sig inte till en vinst i ett riktigt bikerally. Sadel och sadelstolpe? Är det inte stå och ösa på konstant som gäller ändå? Vad har jag glömt?

/M

marran

Aktiv medlem
Bromsarna kan du nog behöva på SS1 skulle jag tro, sadel däremot kan du lämna i stockholm :)

Nu sitter jag bara och väntar på lite regn så inte hällarna blir för greppiga

Och schampo tar jag inte med mig. Jag tappar bara bort det. Lånar av marran istället, fast han har nog tappat bort sitt också.

Nu vill man ju bara att det ska bli raceday snart!

/M

marran

Aktiv medlem
martinpetter: Du blir ju av med mitt schampo också, så du får nog låna av s!

blunder: Vad är det för framhjul? Det är inte omöjligt att det går att jaga fram ett lånehjul. Det vore ju trist om du inte kan vara med pga en så enkel grej

ogami: Trist! Fattyn hade säkert gjort sig utmärkt annars.

marran

Aktiv medlem
Eftersom vi får tillgång till proffisgt sportidentsystem (tack cissi!!!) så kan även jag rejsa, tjohooo!

Stok

Ny medlem
Jag har ett gammalt hederligt framhjul att låna ut. 26 tum och med QR, vad det nu är för axeldiameter.

marran

Aktiv medlem
Bra Stok!
Jag har hört ryktesvägen att det kan finnas något framhjul i mitt garage också, om man behöver 15 eller 20mm axel

blunder

Ny medlem
Tack så otroligt mycket för erbjudandet! Det är 15mm axel och 26 tums hjul (men det kanske man inte behövde säga...).

Det vore jätteschysst om jag kunde låna ett hjul av någon. Jag kan bära/putta utlånarens cykel under tävlingen som kompensation, eller erbjuda något drickbart efter målgång.

marran

Aktiv medlem
Jag har ett 15mm hjul du kan få låna, Hope pro2/dt comp/Stans Arch EX. Hur stor är din framskiva?

blunder

Ny medlem
marran skrev:
> Jag har ett 15mm hjul du kan få låna, Hope
> pro2/dt comp/Stans Arch EX. Hur stor är din
> framskiva?

Tack så mycket! Jag är rätt säker på att det är 180mm skiva fram. Kan kolla när jag kommer hem.

marran

Aktiv medlem
jag du skiva med 6-skruvsfäste får du gärna använda din egen. Jag tänkte nog använda hjulet nu på dagarna fram till tävligngsdagen, men just på rallyt tänkte jag köra med andra hojen så då är det ledigt. Jag kan bara kasta med det i bilen då om du vill

blunder

Ny medlem
Låter bra det, jag tar med mig bromsskiva och däck/slang om det gör det lättare för dig.

apropå bil: är det någon som har en plats över?

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer