Umeå-tråden

rayy

Aktiv medlem
Umeå-tråden
ääh, du har ju 30 minuter på dig :)

då hugger jag med fotpumpen..

Om du och jon drar till mig och är här kvart i nio bör vi vara i övik kvart över tio kanske? Synes på ett tag :)

DSC03479liten.jpg ht=461

Öviksmicke

Ny medlem
Umeå-tråden
UNDEBART! Jag kan betala för dom också :-)

Ska jag vara ärlig fick jag kolla en gång extra så det inte var mina hjul du hade. Eftersom jag förra året hade deemax med fiskarna och extreme dubbisarna på coilern :-P

Senast redigerad av en moderator:

Öviksmicke

Ny medlem
Umeå-tråden
Hehe, jadå inga problem. Nog hinner jag de alltid, ligger nästan påvägen om jag inte kör e4an. Så glömmer jag det bara in så har jag den då ni kommer... annars får jag fara och hämta den ;-)

oJsan

Aktiv medlem
Umeå-tråden
Sista-minuten-annonsering: Happyride på I20 om en halvtimme... Någon fler än jag och August? Slå i så fall en pling på *gone*

Senast redigerad av en moderator:

marran

Aktiv medlem
Umeå-tråden
Jag är hemkommen nu, allt gick smärtfritt när väl gammelvolvon behagat hosta igång. Tack för hjälpen med bilen och tack för en grym dag! Solsken och hala stigar, snö som sprutar, kalla fingrar, kebabrulle, grym guidning och grymt sällskap!

Brakastruten

Aktiv medlem
Umeå-tråden
Blev att spänna för hunden hans dragsele idag! Underbart arbetstemperatur för honom. Bra fäste i snölagret som täcker isskorpan.
Är inte samma fart som när han var ung, men han måste ju få ha sitt roliga ändå! Tids nog hinner man sakna hans lugna sidor också. Då sitter man åter med en vettlös, hopplös valp och gormar om hundskinnshandskar..

Blir det några bilder från Ö-vik tro?

oJsan

Aktiv medlem
Umeå-tråden
Ja, låt oss se många soliga bilder från den underbara staden Övik! Hade hoppats på sol här också, men jag och August fick nöja oss med mulen himmel.

rayy

Aktiv medlem
Umeå-tråden
Tja! Har just kommit hem från mötet som var när jag kom hem från Övik. Panikbytte till dubbdäck på min pendelcykel, från de jag kört med idag i Övik. Kom bara 10 min sent efter allt så, men jag har inte ätit middag än (dör typ nu).

det var SJUKT roligt idag. Vilka spår (var en hel del snack om vilken skön singletrack-känsla det fanns i spåren), vilket sjukt flyt, vilka härliga krascher (faktiskt) och vilket grymt umgänge. Tack för dagen!

bra väder på vägen ner:
DSC03494liten.jpg ht=461

tights, skoöverdrag... hm, SVETTOOOOOOO! (fast tack som fan för skjussen!:) )
DSC03495liten.jpg ht=615

Lite fart i bilden, fotografen nästan ligger, och Martin med!
DSC03502liten.jpg ht=461

Den flöt bra idag.
DSC03504liten.jpg ht=461

Slem-zacho! Grymt peppad hund som gillade att göra omkörningar!
DSC03505liten.jpg ht=461

Högen
DSC03507liten.jpg ht=461

Sista..
DSC03514liten.jpg ht=461

Öviksmicke

Ny medlem
Umeå-tråden
Härligt rayy.

Jamendåså, bara 10min. Då klarade vi skruvningen rätt bra ändå i volvon ;-)

Jag sitter och jobbar med mina bilder så fingrarna spyr snart... Bilderna måste bli klar ikväll och imorgon borde jag få ut dom på nätet.

Jon_F_B

Ny medlem
Umeå-tråden
Bilen gick som en klocka på vägen hem. Jag tror Marcus fingrar och blick har bladmåttsprecision. Tusen tack för detta. Jag skulle aldrig ha kommit på tanken att det kunde ha varit brytaren. Supercykling osv, bla bla bla. Ska bli kul att se dina bilder Micke.

Jon.

Öviksmicke

Ny medlem
Umeå-tråden
Hehe, så bra. Jajo, eller så är inte en gammal volvo inte mer känslig än så ;-) Menar den gick ju bra länge med halvknepig justering... och den var väl ljusår från rätt då den väl tyckte att de fick vara nog ;-)
Ne det är väl kanske inte brytaren man tänker på i första hand en kall eftermiddag och motorn inte startar.
Det är ju ganska skönt att inte vara ensam då bilen strejkar en sisådär 10mil hemifrån.
Mjo jag jobbar för fullt med bilderna... växlar konstant mellan PS och IE :-P

Öviksmicke

Ny medlem
Umeå-tråden
Ahhh... äntligen klar med bildern. Då får man äntligen lägga sig och se om man orkar upp imorgon till jobbet :-S

Så nån rr blir det inte ikväll... men jag bjuder på en liten apretiff ;-)

081116-18.jpg ht=467

ScottMarcus

Ny medlem
Umeå-tråden
Jon_F_B skrev:
-------------------------------------------------------
> Bilen gick som en klocka på vägen hem. Jag tror
> Marcus fingrar och blick har bladmåttsprecision.
>

Är det en tillfällighet att det ligger ett bladmått på bordet i mitt tv-rum? Nej.
Varför det ligger där? Det är nog inte tillåtet att diskutera på happy...

rayy

Aktiv medlem
Umeå-tråden
Sa-weet. Ringde och snackade med vartex idag, det verkar som att jag endast behöver en ny fjäder, topcap och bottom outfjäder till min RS domain (som nu är 115-160mm U-turnvarianten) för att kunna konvertera den titll 180 mm slagversionen... Skulle vara kul att testa det om man ska ner till alperna eller åre, då man inte behöver u-turnen.

Aja, får se hur man gör, kan vara intressant i framtiden.

Btw, det är snö på bräntis nu. Inte sprutat i backen, men nog ligger blötsnön kvar trots att det smälter överallt annars..

marran

Aktiv medlem
Umeå-tråden
Solen skiner nu, och snön ligger kvar. Jag tror jag ska kränga på dubbisarna nu i dagarna, verkar vara dags.

Någon som är sugen på en tur på fredag eller i helgen?

oJsan

Aktiv medlem
Umeå-tråden
Jag måste tyvärr meddela att jag ställer in morgondagens tur... Om allt går som jag tänkt mig så kanske det blir en trevlig tur nästa helg istället, återkommer med rapport om så sker!

Brakastruten

Aktiv medlem
Umeå-tråden
Igår spröt de med snökanonerna på Bränntis, uppe på toppen i.a.f.
Det lär vara 5cm tjock is ute i havsvikarna. Måste kolla Nydala!

Idag fick jag förresten kvitto från polisen, på att jag får hämta GF-ramen! Tid för skivbromsat vinterprojekt. :-) I väntan på singelspeedkit, får det bli 9-delat hopkok.

Angående cyklandet, så är halsduk fortfarande på tok för äckelvarmt. Bluffolle lämpligare.
Var ut ToR till Tegs brocenter, och hamstrade tuggben. Hej å hå, vad det gick! Värsta hunddagiset nere på stan: fem större hannar och en löptik inklämda mellan raderna av affärer... Cirkus.

marran

Aktiv medlem
Umeå-tråden
Jag kom precis hem från en liten tur på stigen längs med sjön och runt i skogen nedanför, såg dig inte :(
Jag kör fortfarande odubbat så jag höll mig på fast mark. Stigarna är grymma nu, inte alls mycket snö och riktigt bra grepp. Alla gamla surhål har frusit så man blir varken blöt eller skitig.

Jag funderar på att köra hela nydalastigen upp till hundspåret och runt det på onsdag, någon som är sugen? Det är nu det ska göras, på sommaren är det blött och jävligt och på vintern är det skidspår

Agassi

Medlem
Umeå-tråden
Well, är man snabb som blixten är man svårupptäckt :P
Nädå... var faktiskt inte ute så extremt länge heller för den delen. Fast jag gjorde ju en sydspets-nordspets-sydspetssväng i alla fall - på isen.
Såg för övrigt ett par hjulspår precis när jag cyklade ner på sjön så det borde rimligen finnas fler som gillar is!

Muntis

Aktiv medlem
Umeå-tråden
Om jag hinner få mitt paket från cc så jag får min cykel körklar kanske jag hänger med på någon tur till veckan. Tror inte jag kommer att cykla jättemycket i vinter så det blir nog inga dubbisar för mig denna vinter.

marran

Aktiv medlem
Umeå-tråden
Mer snö idag, ska även fortsätta ikväll och på måndag med lite mer snöfall. Onsdag ska enl. yr bjuda på -1 och växlande målnighet, låter perfekt.
Min plan är att testa snörenset på Timberwolfisarna, köra längs nydalasjön och se om man tar sig fram, gör man det fortsätter jag längs norra stranden och upp runt hundspåret. Är det runt en dm ospårad snö som det verkar kunna bli så kommer det ta en stund att ta sig runt, jag tänkte ladda väskan med mackor och termos. Avfärd runt 10 så man hinner runt innan det blir mörkt vid 3-snåret. Jag kommer förhoppningsvis få med mig en kompis också, men det vore kul om även någon härifrån har tid!

Muntis

Aktiv medlem
Umeå-tråden
Tyvärr hämtar ut mitt paket från cc nu. Kan tänkas att jag behöver komplettera snart. Ska se vad jag får med i paketet.

Någon som är sugen på en tur till Hemavan i helgen så finns det plats i bil och stuga. Fredag morgon till söndag kväll. Skicka ett PM eller allra helst ring om någon är intresserad. Nummer finns på min profil.

/Muntis

rayy

Aktiv medlem
Umeå-tråden
jag hade varit sugen om det hade gällt lördag morgon eller fredag kväll.. bah. Fast jag ska kanske till bygdsiljum, så det blir kanske bra.

marran

Aktiv medlem
Umeå-tråden
Tvi, jag som jobbar! Planerar du fler turer så dra gärna ett PM, jag är generellt sett på om jag bara inte har tagit på mig jobb.

När ska du till bygdsiljum Love? Jag är ledig lördag iaf. Hur ser det ut på bräntis nu, har de ngt hopp så man kan smygbörja?

oJsan

Aktiv medlem
Umeå-tråden
Men det går väl inte att cykla i Hemavan nu, det är ju alldeles för mycket snö! =D
Är för övrigt inte så positivt inställd till snö just nu... Sitter vid en gate på Helsingfors flygplats, "bara" ett dygn försenad... pga lite snö på ett par av Arlandas banor... *suck*

Jag har haft en order till CRC liggande ett par månader utan att skicka iväg den... börjar bli dags nu. Någon som är "på"? (jag är redan över fri-frakt-gränsen, men ändå...)

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer