Unmapping Sweden 2022

aben

Aktiv medlem
Unmapping Sweden 2022
Bör vara i mål nu, någon km bara från Smygehuk:
35QXjie.jpg

Typiskt, perfekt fotoljus och så hade jag sett fel på rutten, höll på att missa helt

Petert

Aktiv medlem
Unmapping Sweden 2022
Bra även av Peter Lundgren som kom in ca 34 minuter efter Alexander!

Tråkigt att jag inte kunde vara på plats när de kom. Jag är ensam om att arrangera i år och ska ju flagga iväg de som startar i Hestra kl 20 ikväll.

Senast ändrad:

Jonatan F

Aktiv medlem
Unmapping Sweden 2022
Jag missade det här loppet lite och hade framförallt inte utrymme i kalendern men himmel vad kul det verkar! Väldigt inspirerande! Blir det igen så ska jag försöka vara med på korta sträckan i alla fall!

Chapter 2

Aktiv medlem
Unmapping Sweden 2022
Jag missade det här loppet lite och hade framförallt inte utrymme i kalendern men himmel vad kul det verkar! Väldigt inspirerande! Blir det igen så ska jag försöka vara med på korta sträckan i alla fall!
Lite samma för mig. I år blev det för nära ett annat event som jag kommer att köra. Och nästa år är det ju ingen som bry sig om några startande i Hestra om andra kör hela sträckan. :)

Senast ändrad:

ooms

Aktiv medlem
Unmapping Sweden 2022
Tolkar jag antal deltagare till vänster fel?
Visa bilaga 564541
Aha, jag gick på nåt tidigare inlägg i tråden som talade om 5 deltagare varav bib nr 3 startade fr Hestra och 1-2 resp 4-5 fr Rättvik. Men det fanns tydligen bib 6 och 7 fr Hestra också.
Trackinglänken har jag inte fått att funka, kommer bara till en sida som säger att anmälan är stängd.

WSMC

Aktiv medlem
Unmapping Sweden 2022

NLC

Aktiv medlem
Unmapping Sweden 2022
Så sitter man här ett dygn efter start, lite rödmosig i nyllet en härligt solig lördag som följe på en fantastiskt blöt fredagsnatt.

Spontana tankar har nog @Petert hört mig yppa redan (man blir ju lätt lite repetetiv av sömnbrist), men nog var det en extra utmaning med navigeringen när skärmen hoppar upp och ned samtidigt som man försöker förstå vilket av de 3 alternativen framför en som är det enda alternativet på kartan. Likaså proviantering och vatten blir en än större punkt när det inte är säkert om man passerar något alls i livsmedelsbutiksväg.

Till sist ett stort TACK till Peter för att du ordnar och styr med så många roliga galna grejor, även om det kanske inte passar alla är det säkert några det passar perfekt

scottparsley

Aktiv medlem
Unmapping Sweden 2022
Tripprapport:

Knottpanik innan start, det görs ett försök att ta en bild, men det är för mig omöjligt att stå still.

Iväg i regnet. Punka efter Leksand, på asfalten? Ställer mig och byter, paniken tilltar snabbt, knotten är ÖVERALLT. Däcket är inte ens nära färdigpumpat när jag springer därifrån.

Genomslagspunka i glädjen efter att ett makadam-parti tagit slut. Slut på slang. Nojar över ev lagning i mörkret.

Ska fylla på mer luft och får då pisspumpen i två delar i handen. Försöker reda ut hur den funkar. En bil dyker upp mitt ute i skogen. Visar sig vara Peter T. Han iakttar kampen mot pumpen. Jag får ihop den, den funkar men att poppa däcket mäktar den då inte med. Får leva med att det skumpar betänkligt resten av resan.

Nära att krocka med tre vildsvin, dom flyr i panik när skriket från mina bromsar går av.

Orimligt många kiss-stopp första natten. 2 i timmen? Kanske inte men det kändes så.

Vattnet slut efter 21 mil. Hittar en nödpucko längst ner i väska, sveper den på lagom avstånd till första stoppet - Karlskoga 26 mil in.

Circle K och Biltema. Fler slangar behövs.

Brakar med god fart in i ett omärkt elstängsel, trasslar halvt in mig och får en stöt. Lite senare händer det igen! Eller var det dag 3? Oklart.

Har aldrig ståcyklat så mkt. Att köra denna runda med ett 35mm extralätt omönstrat däck bak kan ifrågasättas.

Dåligt stopp i Töreboda 35 mil. Inne på två ställen och dräller (oklart varför) men lyckas trots det glömma fylla på vatten. Tillbaka in igen. Skriver inköpslista innan följande stopp. Bokar hotell.

Pizza och hotell i Skövde efter 24h. Dräller igen. Tvättar bibs. Lyxar med sitta-ner-middag. Olidligt varmt på rummet. Sover ändå gott i 6-6,5h.

Upp 03:30, rullar 04:15. Peter L har dragit för länge sen.

Backar. Massa backar. Tungt med 34-30 som lättaste växel. Kroppen ändå ok.

Gör en liten felnavigering och när jag ska vända på den smala grusvägen går jag i backen. Båda fötterna fast i pedalerna, jag faller handlöst och dunkar bakhuvudet rejält i gruset. Nojar över ev hjärnskakning ett tag men verkar ändå ok. Nämner inte detta för frun när vi pratar lite senare.

Stopp i Hestra 15 mil in i dag 2 (3?) Kycklingrulle to go.

Bra storhandling i Smålandsstenar 19 mil. Fyller på så jag klarar mig, om jag inte hinner till Donken i Örkelljunga i tid.

Peter L är långt före nästan hela dagen. Tänker inte så mkt på det men med 26 mil till mål räknar jag lite på det. Höjer jag totalsnittet med 2-3 km/h så borde jag hinna ifatt. Stänger av aktiviteten och drar igång en ny så att ska bli lättare att se det ”nya” snittet och sen höjer jag tempot. Följande del blir den roligaste på min runda, jag känner mig stark och motiverad, det börjar skymma, det är rolig cykling, musik i lurarna.

Peters prick verkar står still i Örkelljunga. Rationaliserar bort donkenstoppet och rullar förbi. Tror att jag nu passerat Peter men det är visst fel, han lämnade strax innan. Det ska bli mer förvirrat visar det sig.

Peter ser enligt trackern ut att stå stilla vid en kyrka. Drar förbi i så hög fart jag förmår. Benen lessnar förstås, drar av och sätter på lite lugnare musik. En stund senare en röd lampa som gungar bland träden. Tror knappt på det förrän jag passerar men den här gången är det verkligen Peter. Förstår ingenting men kommer inte heller på nåt bättre än att höja tempot ytterligare en gg. Jag är bra slut nu, lyckas övertala mig själv att ta det lugnt. 12-13 mil kvar.

Följer vägen in på en liten grusväg. Tvekar ett tag, får vända, spåret går fel. Möter Peter på tillbakavägen. Istället ska vi uppför några serpentiner lite längre fram. Får trycka på ytterligare en gg. Väl på toppen är jag slut, helt slut. Vilken idiot man är ändå. 12 mil kvar. Peter syns inte till men han kan inte vara långt efter.

Resten är en kamp. Nojar över punka. Mörkt. Drar på pannlampan för att kunna spana bättre efter elaka stenar. Börjar räkna ned alldeles för tidigt. 11 mil kvar. Kollar bakåt efter Peter ett hundratal gånger. 10,8 mil kvar.

Inser att jag räknat fel, det är 7 mil kvar inte 6 som jag trott. Ropar könsord i skogen.

Ett mörkt djur, stort som en mindre hund springer rakt in i cykeln. In i vevpartiet och min fot. Vinglar till, tror jag ska krascha igen men reder ut det. Djuret springer vidare in i mörkret. Vad kan det ha varit? Såg ut att ha låg tyngdpunkt.

Tappar aptiten. Skulle verkligen behöva äta men mäktar inte med mer än att tvinga i mig ett par bilar då och då. Försöker två ggr få i mig en koffeintablett men gommen/svalget vägrar, är nära på att spy istället. Dumpar fulla drickyoggi i någons soptunna.

Avslutningen direkt vidrig. Backar vid Veberöd som aldrig tar slut. Makadam. Bromsar i nedförsbackarna, vägrar punka. Vandrar genom nåt fält. Nerför en ravin. 1,5m gräs. Brännässlor. Lyfter cykeln över ett röse? Nu är det inte kul längre. Vattnet tokslut sen länge. Fyller på vid en kyrka nån mil innan mål.

Hittar slutligen kuben.

Strava finnes

NLC

Aktiv medlem
Unmapping Sweden 2022
Någon slags R/RR (Ride/Race Report)

TLDR ? Det var långt, mörkt, blött, jobbigt men alldeles, alldeles underbart.

Strava-filen finns här https://www.strava.com/activities/7402696200/

Prolog

När @Petert/Peter postade på Instagram och @Raggamuffin startade denna tråden började det rycka i cykeltarmen. Efter 10+ SR-medaljer och en handfull andra upptåg på långycklarfronten såg jag mig själv i spegel(e)n och insåg att det är ju faktiskt det senare som är lite lite (lite) roligare. Det udda, halvt oplanerade, äventyrsaktiga. Som grädde på moset, lök på laxen och bostongurka på den smala koka så var ju dessutom startplatsen för junior-varianten ett par välriktade stenkast från där jag låg i diket med brutet underben och väntade på en ambulansen 2019.

Så det var inte så svårt att anmäla sig, särskilt inte som det med start på fredag kväll i princip inte behövde inkräkta för mycket på övriga jobb- & familjeplaner. 35 mil cykling "explore mode" - vad kan gå fel?

Förberedelser​

Efter en ganska seriös vinterträningsperiod, om än inte lika bra som inför förra säsongen, försvann motivationen för att fortsätta med de riktigt grisiga passen under våren och försommaren. Lite för mycket på jobb, mycket mer fokus på familjen, avsaknad av sug att ta i ända från tårna och trivas rätt bra med att bara köra på med lugna pass gjorde att ambitionen hamnade därefter. Körde lite bike packing i slutet av mars (och höll på att frysa fötterna av mig), fixade den 12e SR-medaljen, och gjorde mest det som var kul - som att planera & bygga en ny gravel åt min bättre hälft.

Några veckor innan start fick jag dock en liten spark i rumpan av självaste Peter då det var en lite stump mot slutet av banan som behövde kontrolleras. Ritade en liten "omväg till jobbet" som inkluderade de sista 5 milen av banan, gick upp 04:45 och satte av drygt en halvtimma senare för att hinna med 8 mil "mixed terrain" innan jobbet en fredagsmorgon. Med det gjort visste jag vad som behövde ändras på cykeln och att resten i princip bara handlade om strategi & disciplin.

Veckan innan spenderades således på bästa tänkbara vis, hemester utan barnen där måndagen innebar tungt trädgårdsarbete, tisdag & onsdag en njutningscykling till Brösarp och hem, torsdagen mer trädgårdsarbete och fredagen att göra en packlista för helgen. Tog bilen upp till Hestra, blev avlämnad i god tid innan pre-race mötet på restaurang Rixi och väntade i gräset med en kall Pommac i ena handen och en Tip-Top i andra.

Starten​

Eftersom jag hade haft pinsamt dålig koll på vilka andra som var anmälda blev det ett oväntat återseende av gamla bekanta ansikten - @desmo/Tobias (som hängde med längst bak på 1200K Falkenberg 2020) och @kallegunnar / Kalle (som knappast behöver längre introduktion) med vän som skulle cykla i par/lag-klassen.

585105D6-6D83-4717-9DA0-332B7F3F567E.jpeg

Efter att Peter hade haft genomgång om hur trackern funkade (och inte funkade) så bar det av för mig Tobias och Peter upp till starten. Den dynamiska duon startade lite senare pga att de behövde bygga ihop cyklarna innan avfärd. Fördrev tiden med lite snick-snack och fotograferande medan vi väntade på att klockan skulle slå 20.00 och vi flaggades iväg.

93D9963E-70F7-4001-BD12-CDADB9DC0287.jpeg

Loppet​

Vi satte av nedför backen, ingen hets men skönt att känna rejält med fartvind (det var typ enda gången) och hann med att växla några ord innan första stigningen (den ut ur Hestra) separerade oss. Kollade ner på GPSen och den verkade ha fått spåret rätt men redan i första T-korsningen visade den prov på en härligt irriterande egenskap - att inte prompta om vilken väg som skulle tas.

6AC5958D-89B8-4F0B-82DD-F125FD537854.jpeg

Innan regnet och mörkret - grusvägspropaganda!

Just navigeringen skulle bli en central del i detta lopp, till skillnad från brevetrundor eller turer hemmavid där man oftast känner till hur banan i huvudsak går och/eller det är ganska långt mellan vägskälen var det här full av tillfället att ta rätt (eller fel) väg. För att spara batteri på GPSen ville jag helst slippa köra med kartvyn framme längre än nödvändigt (vilket både var ett dumt och felaktigt beslut).

F1E61F77-0647-419F-90DD-22DE27CAA1CF.jpeg

Stock...

Under de två första timmarna funkade det rätt fint, men när det utlovade (häll)regnet kom strax efter mörkrets inbrott slog jag på skärm-låset - för att inte touch-skärmen skulle få spel och börja bläddra i menyer / ändra inställningar. Detta läge funkar oftast OK då det fortfarande ska gå att "swipea" för byta sida men mängden regn gjorde touch-skärmen snabbt lika responsiv som ett vedträ i kombination med tidigare nämnd benägenhet att inte vilja pipa till för svängar blev det många felkörningar i natten.

D3F4AE58-810B-43CF-821D-90B26997369B.jpeg

Those who know they know

Varje felaktigt vägval promptades dock med en "off course" från GPSen men för att då kunna bläddra till sidan med kartan bredvid så behöver man först trycka bort notifieringen. Men eftersom skärmen var för blöt för att känna av mina tryckningar (men gärna detektera regndroppar som det samma) tog det frustrerande lång tid vid varje tillfälle att hitta rätt samtidigt som nervositeten att köra fel ökade och ökade (som i sin tur gjorde att motivationen att köra och hålla fart på minskade och minskade).

I en av dessa väg(k)val, efter drygt 9 mil / 4 h, står jag i regnet och filmar det faktum att det mitt i Y-klykan mellan två skogsvägar står en varningskylt dyker det plötsligt upp ett starkt ljussken bakifrån. Det är Tobias som med glatt humör morsar och tutar på och jag inser att jag behöver göra något åt navigeringen. Regnet borde avta inom några timmar och GPSen batteritid borde definitivt räcka för att inte behöva ladda innan dess så när jag äntligen fått fram kartsidan byter jag inte tillbaka och plötsligt blir det mesta ganska mycket enklare.

Jag kör om och in mot och efter Lidhult är det ett litet stycke längre belagd väg där man kan trycka på och skapa lite lucka. Fortsättningsvis funkar navigeringen oftast OK, men ibland dyker det upp en (Y-)korsning i verkligheten där det bara finns en väg på kartan där man får chansa vilket ibland blir rätt, ibland fel. Kollar på tracker-sidan efter någon timma och det verkar som båda våra enheter uppdaterar lite sporadiskt är det fortfarande oklart om vi håller samma eller olika tempo.

Nästa stora utmaning blev efter ca 15 mil / 6.5 h med en passage i Knäred där banans spår går rakt ut i terrängen efter en återvändsgränd. Det är kan inte vara rätt tänker jag, och försöker den vägen en bit tidigare men den sticker av helt fel så kör in och kollar om det ändå inte finns någon liten stig att välja - men nej det är bara obanad terräng framför mig. Testar den andra vägen lite längre men det verkar fortfarande inte vara bättre. Så på tredje försöket axlar jar cykeln och släpar/drar den ner genom en bäckravin, upp och över på andra sidan genom två eller tre elstängsel, rundar en gård, ner för en brännässlebestyckad slänt innan jag tillslut kommer på en skogsväg som också verkar överensstämma med spåret. Denna passage på 1.6 km tog 12 minuter och jag kollar lite snabbt igen på tracker sidan där det ser ut som att Tobias bara är ett par hundra meter bakom?! Nu ska det erkännas att det började kännas lite stressat, kanske det var tävlingsnerverna som började komma?

Detta verkar dock vara den sista större prövningen (navigeringsmässigt) och i takt med att ljuset återvänder blir det också allt lättare att hålla tempo på de skakiga grusvägarna. Från Örkelljunga och framåt har jag koll på tracker-sidan sporadiskt och ser att avståndet igen verkar öka så efter att Söderåsens serpentinstigning i härligt grön bokskog är avklarad börjar jag mer och mer fundera kring vilken tid det kan tänkas bli i mål. Det mesta härifrån är ju dessutom nedförs...

20788B7D-0634-4901-95F0-6AB841C3734F.jpeg

Viktigt med kedjevård särskilt på grusvägar i regn - torka av med trasa och lägg på ny olja

Varken ens Romelåsens raka backe upp till Järnhatten eller Häckebergas up-&down-vägar känns som ett problem - jag är på mammas gata nu och även om den friska västliga vinden vrider mot syd ju mer vi kommer ner mot havet är varje meter väg redan cyklad och välbekant.

980AEB46-869E-40EA-BC98-A9D6DFB9F79F.jpeg

Nu är det nära

Målgången​

Avslutar med att tävla mot min virtuella partner i GPSen men förlorar eftersom sista biten in mot Smygehuk spenderas minst lika mycket med att uppdatera stories på Instagram (eftersom trackern verkar leva sitt eget liv) som att cykla. Går i mål strax efter att Peter kommit fram och lägger handen på kuben kl 12:20 (dvs 16:20 efter start). Sitter sen och ljuger i kapp på en bänk i väntan på att Tobias ska gå i mål vilket han gör prick 2 timmar efter mig.

Epilog​

Efter en lite kortare transport till Smygehamns pizzeria blir det sen till sist den där pizzan som jag längtat (?) efter sedan den femte Clif-baren med nöd och näppe gick ner 8 timmar in i loppet. Cyklar sen hem i ett ännu makligare tempo än snittfarten för de 35 milen, köper en kycklingrulle på torget, duschar och äter och slocknar sen påklädd ovanpå sängen efter 36 timmar i vaket tillstånd och kliver upp igen 13 timmar senare.

Stort tack till alla som peppat på IG och här, det livade verkligen upp i de mörkaste timmarna.

Viltrapport​

Såg (en) älg, (en) grävling, (en) räv, flock med vildsvinskultingar, otal rådjur/dovhjortar, rabbisar och grodor. På fågelfronten ett dussin tranor, en havsörn, lite för många fasaner nära vägen (och mina hjul), tjogtals med glador, en falk på morgonjakt, en ormvråk som blev avbruten i sin frukost och nästan inte en enda människa.

Senast ändrad:

NLC

Aktiv medlem
Unmapping Sweden 2022
Lite efterbilder på riggen
A7B31E76-32F0-43F1-903A-82AED44C5CBA.jpeg

Trek Crockett, stl 54. 44T x 11-40, 11sp

2B745B0D-684E-4782-9662-77177B7D50F5.jpeg

Dubbla bakljus från Exposure.

5BB40B5A-574C-4F58-BC5A-F1852F46CFD6.jpeg

Framljus från Exposure (som som nattetid satt på hjälmen) samt en Cateye GVolt70 som gick hela natten på eco-mode för vanlig vägbelysning.

800E4009-0CCA-4ED0-856E-D2B059EC0DF7.jpeg

Kvadrupla matpungar, två för mat & två för kläder/prylar.

Alltid vilse

Aktiv medlem
Unmapping Sweden 2022
Tripprapport:

Knottpanik innan start, det görs ett försök att ta en bild, men det är för mig omöjligt att stå still.

Iväg i regnet. Punka efter Leksand, på asfalten? Ställer mig och byter, paniken tilltar snabbt, knotten är ÖVERALLT. Däcket är inte ens nära färdigpumpat när jag springer därifrån.

Genomslagspunka i glädjen efter att ett makadam-parti tagit slut. Slut på slang. Nojar över ev lagning i mörkret.

Ska fylla på mer luft och får då pisspumpen i två delar i handen. Försöker reda ut hur den funkar. En bil dyker upp mitt ute i skogen. Visar sig vara Peter T. Han iakttar kampen mot pumpen. Jag får ihop den, den funkar men att poppa däcket mäktar den då inte med. Får leva med att det skumpar betänkligt resten av resan.

Nära att krocka med tre vildsvin, dom flyr i panik när skriket från mina bromsar går av.

Orimligt många kiss-stopp första natten. 2 i timmen? Kanske inte men det kändes så.

Vattnet slut efter 21 mil. Hittar en nödpucko längst ner i väska, sveper den på lagom avstånd till första stoppet - Karlskoga 26 mil in.

Circle K och Biltema. Fler slangar behövs.

Brakar med god fart in i ett omärkt elstängsel, trasslar halvt in mig och får en stöt. Lite senare händer det igen! Eller var det dag 3? Oklart.

Har aldrig ståcyklat så mkt. Att köra denna runda med ett 35mm extralätt omönstrat däck bak kan ifrågasättas.

Dåligt stopp i Töreboda 35 mil. Inne på två ställen och dräller (oklart varför) men lyckas trots det glömma fylla på vatten. Tillbaka in igen. Skriver inköpslista innan följande stopp. Bokar hotell.

Pizza och hotell i Skövde efter 24h. Dräller igen. Tvättar bibs. Lyxar med sitta-ner-middag. Olidligt varmt på rummet. Sover ändå gott i 6-6,5h.

Upp 03:30, rullar 04:15. Peter L har dragit för länge sen.

Backar. Massa backar. Tungt med 34-30 som lättaste växel. Kroppen ändå ok.

Gör en liten felnavigering och när jag ska vända på den smala grusvägen går jag i backen. Båda fötterna fast i pedalerna, jag faller handlöst och dunkar bakhuvudet rejält i gruset. Nojar över ev hjärnskakning ett tag men verkar ändå ok. Nämner inte detta för frun när vi pratar lite senare.

Stopp i Hestra 15 mil in i dag 2 (3?) Kycklingrulle to go.

Bra storhandling i Smålandsstenar 19 mil. Fyller på så jag klarar mig, om jag inte hinner till Donken i Örkelljunga i tid.

Peter L är långt före nästan hela dagen. Tänker inte så mkt på det men med 26 mil till mål räknar jag lite på det. Höjer jag totalsnittet med 2-3 km/h så borde jag hinna ifatt. Stänger av aktiviteten och drar igång en ny så att ska bli lättare att se det ”nya” snittet och sen höjer jag tempot. Följande del blir den roligaste på min runda, jag känner mig stark och motiverad, det börjar skymma, det är rolig cykling, musik i lurarna.

Peters prick verkar står still i Örkelljunga. Rationaliserar bort donkenstoppet och rullar förbi. Tror att jag nu passerat Peter men det är visst fel, han lämnade strax innan. Det ska bli mer förvirrat visar det sig.

Peter ser enligt trackern ut att stå stilla vid en kyrka. Drar förbi i så hög fart jag förmår. Benen lessnar förstås, drar av och sätter på lite lugnare musik. En stund senare en röd lampa som gungar bland träden. Tror knappt på det förrän jag passerar men den här gången är det verkligen Peter. Förstår ingenting men kommer inte heller på nåt bättre än att höja tempot ytterligare en gg. Jag är bra slut nu, lyckas övertala mig själv att ta det lugnt. 12-13 mil kvar.

Följer vägen in på en liten grusväg. Tvekar ett tag, får vända, spåret går fel. Möter Peter på tillbakavägen. Istället ska vi uppför några serpentiner lite längre fram. Får trycka på ytterligare en gg. Väl på toppen är jag slut, helt slut. Vilken idiot man är ändå. 12 mil kvar. Peter syns inte till men han kan inte vara långt efter.

Resten är en kamp. Nojar över punka. Mörkt. Drar på pannlampan för att kunna spana bättre efter elaka stenar. Börjar räkna ned alldeles för tidigt. 11 mil kvar. Kollar bakåt efter Peter ett hundratal gånger. 10,8 mil kvar.

Inser att jag räknat fel, det är 7 mil kvar inte 6 som jag trott. Ropar könsord i skogen.

Ett mörkt djur, stort som en mindre hund springer rakt in i cykeln. In i vevpartiet och min fot. Vinglar till, tror jag ska krascha igen men reder ut det. Djuret springer vidare in i mörkret. Vad kan det ha varit? Såg ut att ha låg tyngdpunkt.

Tappar aptiten. Skulle verkligen behöva äta men mäktar inte med mer än att tvinga i mig ett par bilar då och då. Försöker två ggr få i mig en koffeintablett men gommen/svalget vägrar, är nära på att spy istället. Dumpar fulla drickyoggi i någons soptunna.

Avslutningen direkt vidrig. Backar vid Veberöd som aldrig tar slut. Makadam. Bromsar i nedförsbackarna, vägrar punka. Vandrar genom nåt fält. Nerför en ravin. 1,5m gräs. Brännässlor. Lyfter cykeln över ett röse? Nu är det inte kul längre. Vattnet tokslut sen länge. Fyller på vid en kyrka nån mil innan mål.

Hittar slutligen kuben.

Strava finnes
Bra skrivet och så djävulkst bra kört. Kan inte vara annat än imponerad.

mkallstrom

Aktiv medlem
Unmapping Sweden 2022
Nästa stora utmaning blev efter ca 15 mil / 6.5 h med en passage i Knäred där banans spår går rakt ut i terrängen efter en återvändsgränd. Det är kan inte vara rätt tänker jag, och försöker den vägen en bit tidigare men den sticker av helt fel så kör in och kollar om det ändå inte finns någon liten stig att välja - men nej det är bara obanad terräng framför mig. Testar den andra vägen lite längre men det verkar fortfarande inte vara bättre. Så på tredje försöket axlar jar cykeln och släpar/drar den ner genom en bäckravin, upp och över på andra sidan genom två eller tre elstängsel, rundar en gård, ner för en brännässlebestyckad slänt innan jag tillslut kommer på en skogsväg som också verkar överensstämma med spåret.
Episkt!

GoranS

Aktiv medlem
Unmapping Sweden 2022
Trevlig läsning. Till skillnad från @eggepegge har jag ingen vän som är intresserad av att cykla 😉 men det hindrar mig inte att uppskatta RR:erna.

Känns som långa sträckan nästa år kommer att bli en riktig utmaning för de som ger sig i kast med den.

Topp