Unmapping Sweden 2022

Petert

Aktiv medlem
Unmapping Sweden 2022
@Petert motsvarar förra årets rutt från Rättvik den nya långa el ”korta” varianten?
Bra fråga. Årets Rättvik hamnar mitt emellan nästa års "längre" och "kortare". Det är framförallt från Karlskoga som den längre blir mer tids- och energikrävande än förra året och förändringarna sträcker sig ner till Lidhult. Möjligen lite längre efter eventuellt mer rekning i vår. Fullständigt onödig rekning men vad gör man inte...
Den är förenklad redan från Rättvik och ända ner till efter Veberöd in i Häckebergareservatet.

Senast ändrad:

scottparsley

Aktiv medlem
Unmapping Sweden 2022
Bra fråga. Årets Rättvik hamnar mitt emellan nästa års "längre" och "kortare". Det är framförallt från Karlskoga som den längre blir mer tids- och energikrävande än förra året och förändringarna sträcker sig ner till Lidhult. Möjligen lite längre efter eventuellt mer rekning i vår. Fullständigt onödig rekning men vad gör man inte...
Den är förenklad redan från Rättvik och ända ner till efter Veberöd in i Häckebergareservatet.
Tack för svar! Ska ge det en funderare. Det är ju ett visst åtagande vad gäller tidsåtgång, semester osv...

eggepegge

Aktiv medlem
Unmapping Sweden 2022
Tack för svar! Ska ge det en funderare. Det är ju ett visst åtagande vad gäller tidsåtgång, semester osv...
Det är ju främst tidsåtgången som är den stora frågan för mig också. Med familj som gärna (vill jag iaf tro) vill spendera lite av sommaren med mig också... Men, jag har ju uppgraderat utrustningen för just ett sånt här äventyr, vore ju dumt att inte använda den ordentligt... 😂

nisseson

Aktiv medlem
Unmapping Sweden 2022
Cykla fortare?

Eller gör det till ett familjeevenemang. Kan väl vara mysigt att ligga i varsin bivy bag i en myggig norrländsk skog. Ett minne för livet!
Varför släpa mer än en sovsäck?
HTB1e_9RLXXXXXa5aXXXq6xXFXXXs.jpg_640x640Q90.jpg_.jpeg

weldion

Aktiv medlem
Unmapping Sweden 2022
Tack för rolig läsning alla! Vi verkar överens om att avslutning var tuff. Man fick liksom aldrig nånting som liknade en belöning för allt slit. Vet inte om det var en fördel eller nackdel att inte veta vad som väntade…

Några bilder:
Visa bilaga 565250 Visa bilaga 565252 Visa bilaga 565253 Visa bilaga 565254 Visa bilaga 565256 Visa bilaga 565257 Visa bilaga 565258 Visa bilaga 565259 Visa bilaga 565260 Visa bilaga 565261
Känns som jag har hittat var en av dina bilder är tagen:
IMG_2778.jpeg

Finns det GPS-spår från hela turen att få tag på? Rättvik - Smygehuk.

Senast ändrad:
Topp