tiagop
Medlem
Unmapping Sweden 2023
Vem ska köra?
2350 km eller 350 km?
Ryggsäck?
Några tankar finnes här.
Verkar inte ingå någon transport av cykelväska ner till målet.
Min förhoppning är att det snart blir klart med en transportör som kör till en bra mottagare mycket nära mål.
Några tankar finnes här.
jag kör 350 tänkte jag
Vem ska köra?
2350 km eller 350 km?
Det skulle vara så bra med transport av cykelväska till mottagare!! Det skulle förenkla mycket!Min förhoppning är att det snart blir klart med en transportör som kör till en bra mottagare mycket nära mål.
För övrigt är det nu tre soloanmälda på den jobbigare rutten från Kiruna; ett dam/herr-lag, även kallat mixed, på samma sträcka samt vetskap om tre kommande par (mer änbara förhoppningar alltså). Hestra har två par varav ett mixed. En deltagarlista kommer att komma innan loppet är kört.
Jag kör också 2350 km, den tuffare variant. Så peppade! Vilken utrustning tänker ni använda? Själv tänker jag använda nedan?
Värsta slagskeppet! Grymt cool!Vilken rigg :)
Det ser ut som https://www.baryak.com/products Expedition med https://www.baryak.com/products/flip-flop-arm-restVad är det för clip-on?
Det ser ut som https://www.baryak.com/products Expedition med https://www.baryak.com/products/flip-flop-arm-rest
ser fantastisk fint ut . Nyfiken på hur du löser el, navdynamo ? lampa ? mvh Peter (fantiserar att köra .... :) )Jag kör också 2350 km, den tuffare variant. Så peppade! Vilken utrustning tänker ni använda? Själv tänker jag använda nedan?
Ja, det är baryak. Super dyr att köpa när man tar hänsyn till tullen men super nöjd med det.Tack. Jag är generellt inte priskänslig när det är nåt jag vill ha men jävlar 😅
Powerbank från anker. Har funderat på nav dynamo men det skulle vara för svårt att installera på mina hjul.ser fantastisk fint ut . Nyfiken på hur du löser el, navdynamo ? lampa ? mvh Peter (fantiserar att köra .... :) )
Några tankar finnes här.
Så bra! Bra fixat Peter!Lite enklare nu. Lämna in väskan hos t ex PostNords ombud i Kiruna och adressera till Mick på vandrarhemmet i Smygehuk så tar han emot den vid dörren och förvarar den tills du är framme! 3-5 kg 300 kr.
Nu 25 cyklister från Hestra varav 16 i tvåmannalag. Flera mixedlag, det är extra roligt.
Från Kiruna 1 tvåmannalag och 7 solo på den jobbigare banan; 4 lag (flera mixed) och 2 solo på den lättare banan. Tre av de lagen är Team Skoda.
Hur ser lösningen ut för transport av väska för Hestra-Smygehuk?Lite enklare nu. Lämna in väskan hos t ex PostNords ombud i Kiruna och adressera till Mick på vandrarhemmet i Smygehuk så tar han emot den vid dörren och förvarar den tills du är framme! 3-5 kg 300 kr.
Nu 25 cyklister från Hestra varav 16 i tvåmannalag. Flera mixedlag, det är extra roligt.
Från Kiruna 1 tvåmannalag och 7 solo på den jobbigare banan; 4 lag (flera mixed) och 2 solo på den lättare banan. Tre av de lagen är Team Skoda.
Jag borde ha gett det informationen på hemsidan;Hur ser lösningen ut för transport av väska för Hestra-Smygehuk?
Ah, det avgör ju allt! 😂 Nu är det 8st solo på långlånga... Har jag hört. 😱Lite enklare nu. Lämna in väskan hos t ex PostNords ombud i Kiruna och adressera till Mick på vandrarhemmet i Smygehuk så tar han emot den vid dörren och förvarar den tills du är framme! 3-5 kg 300 kr.
Härligt Thomas!Ah, det avgör ju allt! 😂 Nu är det 8st solo på långlånga... Har jag hört. 😱
Detta låter spännande. Jag är sugen på att ge mig på Hestra - Smygehuk. Men har inte testat detta formaten tidigare. Undrar mest hur navigeringen går till? Man lånar någon form utav gps? Allt förinställt, "bara" att följa rutten? 😀
Kalas! 👌👌Man får en fil att ladda in i sin egen cykeldator som man sedan följer.
Jag borde ha gett det informationen på hemsidan;
Det blir ingen transport därifrån heller och totaltiden är ju för för kort för att skicka något från starten. Skicka förslagsvis kläder hemifrån. Om cykeln transporteras isärplockad får det helt enkelt lov att vara i en kartong eller i påsar som man kan slänga. Jag kommer inte att ha en tillräckligt stor bil för att transportera väskor åt alla som har anmält sig hittills. Det är Inte ens säkert att det blir jag eller om den det blir, ska söderut efter starten.
Men 35 mil gravel etc blir det! 🙂
Hej Peter! Jag antar att du är en av organisatörerna 😃 Har anmält mig som solo till den långa versionen. Letade på loppets hemsida efter mailadresser till er som organisatörer men utan framgång. Provade ride@unmapping.cc men det studsade tillbaka.Jag borde ha gett det informationen på hemsidan;
Det blir ingen transport därifrån heller och totaltiden är ju för för kort för att skicka något från starten. Skicka förslagsvis kläder hemifrån. Om cykeln transporteras isärplockad får det helt enkelt lov att vara i en kartong eller i påsar som man kan slänga. Jag kommer inte att ha en tillräckligt stor bil för att transportera väskor åt alla som har anmält sig hittills. Det är Inte ens säkert att det blir jag eller om den det blir, ska söderut efter starten.
Men 35 mil gravel etc blir det! 🙂
Då är vi förmodligen på samma tåg Sthlm-Kiruna. Har bokat del i sovvagn. Jag tänkte packa cykeln i kartong som jag sen kan slänga. Har ingen tidigare erfarenhet av att ta cykeln på tåget i Sverige. Finns ju inget sätt att förboka cykel som extrabagage. Vad är risken att bli nekad att ta med den?Jag och en till som kör långlånga solo tar nattåget upp från Stockholm den 24e och ankommer Kiruna förmiddagen 25e för registreringen på söndagskvällen. Vi bor på Spis hotel & hostel sön-mån.
När jag körde Sverigetempot hade jag cykeln i mjuk cykelväska, men hade då pga pandemin egen sovkupé för normalpris så det var inga som helst problem. Den här gången har vi två bokat en egen sovkupé att dela så det finns plats för två packade cyklar. Förväntar mig inget problem. Dessutom lär jag ha minimalt med packning utöver det som ska följa med på cykeln då det denna gång inte är nån dropbag halvvägs eller transport av större väska till målet som senast.
Kör nog mjuka väskan även i år, och packar ihop den med det jag vill ha vid målet och postar den enligt Peters inlägg här för någon vecka sedan.
Kräver dock lite bättre planering av packningen än senast, då skickade jag en hel del jag inte ville ha på cykeln (och som ändå inte användes i slutändan) med bilen till Östersund eller målet. Det funkar inte nu 😁
Då är vi förmodligen på samma tåg Sthlm-Kiruna. Har bokat del i sovvagn. Jag tänkte packa cykeln i kartong som jag sen kan slänga. Har ingen tidigare erfarenhet av att ta cykeln på tåget i Sverige. Finns ju inget sätt att förboka cykel som extrabagage. Vad är risken att bli nekad att ta med den?
Hej mar!Hej Peter! Jag antar att du är en av organisatörerna 😃 Har anmält mig som solo till den långa versionen. Letade på loppets hemsida efter mailadresser till er som organisatörer men utan framgång. Provade ride@unmapping.cc men det studsade tillbaka.
Jag var lite nyfiken på att se om man kunde komma i kontakt med andra anmälda deltagare för lite förhandssnack mm. Nu hittade jag ju denna tråd så det är ju så klart ett alternativ.
För andra deltagare: Jag bor i Malmö och detta blir min första Unmapping (har bikepackat långt tidigare men inte på denna typ av upplägg). Kommer ta tåget/nattåget från Malmö den 24/6 och ankommer Kiruna på morgonen 25/6. Bor sen natten 25-26 på STF Malmfältens Folkhögskola.
Ser fram emot detta utmanande äventyr och tänkte även dela med mig av min setup senare. Alltid bra att höra andras tankar och idéer inför såna här strapatser.
Faktiskt ja. 23.00. Borde kanske stå 00.00 men av vissa skäl valde jag 23.Blir det kvällsstart igen?
DD superlight 3x2,9Vad är det för tarp?
2300 på söndagen den 25e?Faktiskt ja. 23.00. Borde kanske stå 00.00 men av vissa skäl valde jag 23.
Måndag 26:e kl 23.00!2300 på söndagen den 25e?