coupas
Aktiv medlem
Uppdatera drivlinan för trainer - hur ska jag göra?
Hej hej,
Jag har en gammal Lapierre Audicio 400 som jag satt på min trainer. Men delarna är lite slitna och jag får det inte att kännas skönt och bra. Så jag vill uppdatera. Men dels är jag inte superbra på att mecka och dels så tycker jag det är svårt att veta vad som är kompatibelt och inte.
Detta sitter på just nu:
Front derailleur: SHIMANO TIAGRA KFD4603BL 34,9mm
Rear derailleur: SHIMANO TIAGRA RD4601GS 10-SPEED
Shifters: SHIMANO TIAGRA KST4603 3x10-SPEED
Sprocket: SHIMANO TIAGRA 10-SPEED 11-25T // CP: SHIMANO TIAGRA 10-SPEED 12-28T
Det är främst växlingen som inte lirar riktigt så jag tänkte jag skulle byta bak och framväxel. Men Tiagra 4700 är inte kompatibelt med Tiagra 4600 som jag förstår det.. och det verkar vara ett tag sedan 4600 togs ut ur produktion. Det vore skönt för mig att slippa byta växelhandtag..
Hur hade ni gjort i mitt ställe?
Trainern är en Tacx Neo 2T om det spelar roll.
Jag har en gammal Lapierre Audicio 400 som jag satt på min trainer. Men delarna är lite slitna och jag får det inte att kännas skönt och bra. Så jag vill uppdatera. Men dels är jag inte superbra på att mecka och dels så tycker jag det är svårt att veta vad som är kompatibelt och inte.
Detta sitter på just nu:
Front derailleur: SHIMANO TIAGRA KFD4603BL 34,9mm
Rear derailleur: SHIMANO TIAGRA RD4601GS 10-SPEED
Shifters: SHIMANO TIAGRA KST4603 3x10-SPEED
Sprocket: SHIMANO TIAGRA 10-SPEED 11-25T // CP: SHIMANO TIAGRA 10-SPEED 12-28T
Det är främst växlingen som inte lirar riktigt så jag tänkte jag skulle byta bak och framväxel. Men Tiagra 4700 är inte kompatibelt med Tiagra 4600 som jag förstår det.. och det verkar vara ett tag sedan 4600 togs ut ur produktion. Det vore skönt för mig att slippa byta växelhandtag..
Hur hade ni gjort i mitt ställe?
Trainern är en Tacx Neo 2T om det spelar roll.