Uppgradera bromsar lådcykel

GG-

Medlem
Hej,

Jag har tröttnat på vajerbromsarna på lådcykeln och tänkte försöka mecka dit hydrauliska. Men då det är 2 ok fram så måste jag hitta ett handtag som klarar att mata detta. Det finns färdiga kit som Tektro Auriga Twin men det har varit lite svårt att få tag på det senaste. Finns det några handtag som har stor volym eller kan man kanske få på något från en motorcykel?
Tips mottages tacksamt.

Mvh Daniel

Helt OT, men när jag kopierar länken till den här tråden å skickar till min kompis som har google home får han världens larm i sitt högtalar system som tjuter och säger Emergency alarm

GG-

Medlem
Jag är inne på om jag skull bygga ihop ett kit liknade det som beskrivs på: https://www.tartybikes.co.uk//hydra...c558p13126.html?cookie_all=1&cookie_refresh=1
Man anger att Magura HS22 skulle ha P-bromsfunktionallitet i handtaget, men det hittar jag inte på google,
Jag misstänker att det är för mycket att hoppas på ett handtag som klarar att manövrera 2 ok (linkande HS33) samt att det skulle finnas P-broms. Det näst bästa kanske hade varit någon som håller handtaget intryckt vid stopp.
Hade det inte varit i UK och man behöver betala moms på grejerna så hade jag köpt ett av de färdiga paketen.

erolwi

Aktiv medlem
Jag är inne på om jag skull bygga ihop ett kit liknade det som beskrivs på: https://www.tartybikes.co.uk//hydra...c558p13126.html?cookie_all=1&cookie_refresh=1
Man anger att Magura HS22 skulle ha P-bromsfunktionallitet i handtaget, men det hittar jag inte på google,
Jag misstänker att det är för mycket att hoppas på ett handtag som klarar att manövrera 2 ok (linkande HS33) samt att det skulle finnas P-broms. Det näst bästa kanske hade varit någon som håller handtaget intryckt vid stopp.
Hade det inte varit i UK och man behöver betala moms på grejerna så hade jag köpt ett av de färdiga paketen.
Tartybikes är stora och säljer över hela världen. Du borde kunna köpa utan UK moms och bara betala svensk moms, borde bli rimligt eller?

GG-

Medlem
Tartybikes är stora och säljer över hela världen. Du borde kunna köpa utan UK moms och bara betala svensk moms, borde bli rimligt eller?
Jag har inte handlat så mycket utanför EU men jag tycker oftast att man får betala pris med moms i det landet man köper det och sen tull+moms i Sverige. Det är väl massa papper som skall fyllas i för att bli av med momsen från ursprungslandet?

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer