Uppgradera gaffel - ca. 4 000kr + Nybörjarfrågor

jonte987

Aktiv medlem
Man tycker ju att det borde finnas en chans att själva basdatan är den som stämmer, men inte vet jag.
Jag vet inte eller om det är en tillräckligt bra gaffel. Vill du ha en trail på nästa cykel är det ju fel.

Capture.PNG

Oggs

Medlem
Man tycker ju att det borde finnas en chans att själva basdatan är den som stämmer, men inte vet jag.
Jag vet inte eller om det är en tillräckligt bra gaffel. Vill du ha en trail på nästa cykel är det ju fel.

Visa bilaga 453895
Håller med! Det borde gå bra, och samtidigt riskerar man ju inte mer än en extra vända till postombudet. Jag siktar nog på lite mer trailgaffel just nu. Hoppas på att det dyker upp något bra på K&S eller bra deal i nästa vecka. Revelation verkar gå att hitta för ca. 4 000kr. Tror att det skulle kunna vara något för mig :)

Oggs

Medlem
Hej! Jag ville bara hälsa och tacka för alla goda råd jag fått här i tråden. Det landade i en Revelation till slut som känns riktigt bra. Från att tidigare haft problem med att få upp cykeln på bakhjulen (och därmed också svårt att hoppa över stockar och sten) känns nu cykeln betydligt mer lätthanterlig och lekfull. Dämpningen känns mer "plush" och jag är nöjd.

Jag hörde med några olika LBS om hjälp med montering, men insåg snabbt att kostnaden motsvarade ungefär ett mekställ, så ett sådant fick det bli. Efter en halvdag med svett och svårdomar var gaffeln på plats och mekstället har sedan dess kommit till nytta flera gånger, precis som jag misstänkte att det skulle göra.

Så, tack allihopa och god fortsättning. Nu hoppas vi på några fler plusgrader och en fin säsong 2021 :)

IMG_2013.jpeg

Topp