Uppgradera Scott Speedster S50?

HåkanC

Aktiv medlem
Jag tycker inte att du bör lägga såpass mkt pengar och jobb på den cykeln
Om du vill förändra utseendet (3x => 2x) är det enklaste att skruva bort den minsta klingan Men glöm inte att justera framväxelns inre ändläge!

Andra saker att uppgradera som märks och inte bör kosta allt för mkt är sådant som däck (+slangar), sadel och styrlinda.

Restan av din "uppgraderingsbudget" bör du spara, troligen gör den märkbart mer nytta vid inköp av din nästa cykel.

mfe

Ny medlem
Jag tycker inte att du bör lägga såpass mkt pengar och jobb på den cykeln
Om du vill förändra utseendet (3x => 2x) är det enklaste att skruva bort den minsta klingan Men glöm inte att justera framväxelns inre ändläge!

Andra saker att uppgradera som märks och inte bör kosta allt för mkt är sådant som däck (+slangar), sadel och styrlinda.

Restan av din "uppgraderingsbudget" bör du spara, troligen gör den märkbart mer nytta vid inköp av din nästa cykel.
Tack för tipsen, men det gäller även översättningen + hur långt ute bladen sitter. Jag hade tänkt mig att kunna använda fler kransar bak om det är en riktig 2x.

Är sadeln särskild tung eller varför just den?

Rholm

Aktiv medlem

nisseson

Aktiv medlem
Enligt Shimanos instruktioner så är det olika reglage för 16 växlar (ST-2300) resp. 24 växlar (ST-2303). Sen kan jag faktiskt inte svara på om ett byte till 2-växlat ryms inom justermånen, men jag hade gissat på att det inte gör det.

Jag gissar att det gör det, på den cykel jag byggde om från 3 till 2-växlat fram var det inga problem. (Men det är vid ett tillfälle, med en uppsättning teknik.) Det är dock enkelt att pröva för TS, innan potentiellt onödigt inköp, bara skruva lite och se vad som händer.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer