Uppgradera till Shimano Di2

cykelkillen97

Ny medlem
Hej, jag ska uppgradera till Shimano di2 från Shimano 105, tänkte bara uppgradera till elväxlar, men är lite osäker på vad man behöver köpa och vad som passar med vad?
Har kollat på följande:
Shimano Ultegra di2 bak & framväxel R8050 series
Di2 EW-RS910 kopplinsbox
Di2 SW-RS9150 växelreglage
Di2 SW-R9160 växelreglage fram på tempopinnar
Di2 DN 110-1 batteri till sadelstolpe
+ kablar

Är det något jag missat? eller som inte passar med det andra? Vet att växelreglage till tempopinnar är dura age di2 serien men den kanske passar till Ultegra di2 också?

Tack på förhand!!​

HåkanC

Aktiv medlem
Har du provat att använda sökfunktionen?

Daniel_S

Medlem
Alla nya Ultegra & Dura-ace di2 komponenter är kompatibla. Glöm inte laddaren + en 4 ports junction box för att splitta ut kablar till batteri/växlar

Bengt-re

Aktiv medlem
Är det inte smartare att köpa en ny cykel med rätt växlar och sälja den fungerande cykeln?

Känns lite ovärt att lägga ner allt jobb och inte spara några pengar och inte heller få en bättre cykel än en fabrikscykel?

cykelkillen97

Ny medlem
Alla nya Ultegra & Dura-ace di2 komponenter är kompatibla. Glöm inte laddaren + en 4 ports junction box för att splitta ut kablar till batteri/växlar
Okej tack!! ☺️
Är det inte smartare att köpa en ny cykel med rätt växlar och sälja den fungerande cykeln?

Känns lite ovärt att lägga ner allt jobb och inte spara några pengar och inte heller få en bättre cykel än en fabrikscykel?
Jo men ska uppgradera på en fabriksny cykel jag precis köpt! Skulle egentligen köpt en med SRAM elväxlar men den var slut och det har varigt oerhört svårt att få tag på cykel. Fick tag på en billigare modell och det enda som skillde var växlarna, så tänker att jag byter ut dom på en gång till elväxlar. ☺️

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer