Uppgradera Yari

Tubbe86

Medlem
Uppgradera Yari
Hej!

Jag har en Yari som jag är sugen på att uppgradera. Läst att man kan byta damper och charger. Ser att det finns RCT och RCT3 samt RC2. Hur ska man tänka kring dessa? Samt vad ska man tänka på kring tokens? Förstår att det är egna preferenser osv, men skulle behöva nått att utgå från. Jag väger 80kg Cykeln är en yt jeffsy 27,5. Cyklar mest stig och några svängar till järvsö. Bifogar lite info på gaffeln!

Bilagor

• Screenshot_20211012-212930_Firefox.jpg
    Screenshot_20211012-212930_Firefox.jpg
    176.4 KB · Besök: 8

jonte987

Aktiv medlem
Uppgradera Yari
Bara att byta till Charger 2.1 och debonair så är det tip top.
Token kan du nog lugna dig med men lär vara 1-2 som är mest aktuellt

RC2 om det nu heter så är nog lika bra.

Valhalla_

Aktiv medlem
Uppgradera Yari
Vilken charger som helst är bättre än motion control men bäst är RC2. RCT och RCT3 har tramp-lägen och det sägs att gaffelns prestanda försämras av detta.

Annars dyker ibland en och annan Charger RC (från Lyrik Select) eller Charger 2.0 / 2.1 RC (Lyrik select+) upp och detta kan vara en redigt bra deal, det brukar gå på ca 1000-1300 spänn. Det bästa är egentligen om du finner en 2.1 RC för det är en "ultimate" i grunden men utan HSC inställningen.

Att tänka på kring tokens. Börja utan, eller kanske med en token, och se hur det blir. Är allt rätt dvs gaffeln funkar fint och du har vettig sag typ 15-25%, men den bottnar lite för lätt - Då slänger du i en token och kör med samma tryck som innan.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer