Uppsala enduro-tips!

Uppsala enduro-tips!
Halloj!!

Ni i Uppsala som är enduroinriktade, vad har ni för rekomendationer på stigar?
Är ju ganska platt i uppsala, finns väl lite i gamla uppsala samt nåsten vad jag vet, vart åker ni någonstans om man gillar lite nedför tekniskt?

Loftberg

Aktiv medlem
Uppsala enduro-tips!
Halloj!!

Ni i Uppsala som är enduroinriktade, vad har ni för rekomendationer på stigar?
Är ju ganska platt i uppsala, finns väl lite i gamla uppsala samt nåsten vad jag vet, vart åker ni någonstans om man gillar lite nedför tekniskt?
De flesta jag känner i stan verkar åka till Järvsö eller Göteborg, för det du söker. Uppsala är som sagt inte jättekuperat. Men för platt teknisk stig är det 10/10!

Edit: Men visst. Allt längs Kronåsen/Uppsalaåsen som sträcker sig från centrum och Sten Sture, ner till Sunnersta, Flottsund och delvis även Morga, innehåller nedförsåkning. Även norr om stan både i Gamla Uppsala och upp mot Gozzis finns en del. För samtliga av dessa områden gäller dock extrem försiktighet mot andra flanörer, och även en del oklarheter kring tillåtelse att cykla överallt. Och att få ihop ett sammansatt nedförsåk på över 20-30 sekunder blir svårt oavsett var du är.

Senast ändrad:

Victorx

Medlem
Uppsala enduro-tips!
I Sunnersta har du två leder grävda av Uppsala stigcyklister. I alla fall runt 40 sekunder utför.
Sen tvärs över ån sett från Sunnerstabacken, i Lugnet, finns det fin lutning också :)

Erik O

Aktiv medlem
Uppsala enduro-tips!
Ja Uppsala är väl lite platt. Tycker man borde kunna få till några bra bitar i nåsten, sluttningen österut mot hågadalen. Där finns ändå en och annan höjdmeter att jobba med men jag har inte hittat så mkt, bara nån enstaka stig.

Fundadores

Aktiv medlem
Uppsala enduro-tips!
Det långa svaret: i Uppsala kan man träna småsektioner. Det går ju att nöta lite kurvtagning i hästskon, tycker även den pyttelilla slingan vid Granebergsparken funkar för kurvtagning. I Lugnet kan man få till några små nedförslöpor.
Det korta svaret: åk till Källviken i Falun.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer