Hasse#7 sa:
Peth sa:
WSMC sa:
Grimpeur sa:
Jag och Åsa hade första passet vid ett bord på PBP där vi gjorde reklam för UTU. Mitt intryck var att det fanns ett rejält intresse för nästa UTU. Min övertygelse är sålunda att vi kommer sälja slut de platser vi erbjuder.
Kul med internationell spridning!
Hur många platser fanns det 2018(fullt?) och hur många kommer det finnas 2022(när släpps de?)?
Hmmm, många frågetecken blev det, men de rätas nog snart ut om jag inte misstar mig.
Förra (första) gången var, vad jag förstår, en liten besvikelse avseende antalet deltagare. Var väl inte fler än 30-40 st som körde. Men av vad jag hört efteråt så var det bara positivt avseende arrangemang. Blir garanterat fler startande nästa gång.
Så minns jag det också och tror som du att det krävs ett etablerande år för att få fäste i randosjälen.
Det är nog flera delar som krävs för att få loppet att växa, något som väsentligen är nödvändigt för dess fortlevnad.
En del är att göra bra arrangemang och där sa utvärderingen att de som cyklade 2018 över lag var nöjda.
En annan del är att få potentiella deltagare medvetna om loppet och ge dem chansen att få in det i sin planering. Då PBP är randonnörernas Mecka var det önskvärt att kunna göra reklam för loppet där och det var anledningen till att datum satts redan nu för andra upplagan, något som annars kanske kunde ha väntat lite då det ju är tre år kvar.
Om man tittar på Sverigetempot så öppnade ju de sin (för)anmälan nu i sommar, ett år innan loppet och där gick ju platserna som smör i solskenet så det är uppenbart att långcyklare inte har något emot att ha lite framförhållning. Förra gången öppnades anmälan i mars samma år som loppet gick och det började hintas om loppet i november året innan. Båda var nog i senaste laget för att få gott deltagande.
Sen är det inte helt uppenbart hur loppet bäst marknadsförs. Att försöka vara aktiv på sociala medier, dit detta forum på något sätt får räknas höra, är en komponent. Att sprida information om loppet vid andra liknande evenemang är en annan möjlighet, dvs i stil med PBP där UTU hade ett bord i år. Man kan tänka sig andra varianter men jag tror att dessa kanske är de som ger bäst avkastning på investering i form av tid och pengar.