Va på fyllan igår och beställde en trek top fuel 7. Är nybörjare på det här med mtb är det en ok cykel???

Va på fyllan igår och beställde en trek top fuel 7. Är nybörjare på det här med mtb är det en ok cykel???
Började cykla mtb i somras med en Scott scale 970 och va med på vasan. Kände rätt fort att jag ville ha fjädring bak också, tyckte det va jobbigt i ryggen dom sista milen. Jag cyklar allt från grusväg till stökiga stigar och vi ha en cykel som funkar lite till allt möjligt. Är 42 år om det spelar någon roll. Blev lite på fyllan igår och gjorde ett spontan köp. Vad tycker ni ? Är det en ok cykel ? Vet inte så om det här men vill lära mig

SIE

Aktiv medlem
Började cykla mtb i somras med en Scott scale 970 och va med på vasan. Kände rätt fort att jag ville ha fjädring bak också, tyckte det va jobbigt i ryggen dom sista milen. Jag cyklar allt från grusväg till stökiga stigar och vi ha en cykel som funkar lite till allt möjligt. Är 42 år om det spelar någon roll. Blev lite på fyllan igår och gjorde ett spontan köp. Vad tycker ni ? Är det en ok cykel ? Vet inte så om det här men vill lära mig
Sämre fylleköp har gjorts. Jag köpte en gång en Volvo-brandbil från 1951 på fyllan, den gick jag iofs plus på, värre var det med den Golf Mk 1 från 1979 (?) som fick skrotas efter ett halvår. Men den fick mig ju att ta körkort, så det slutade ju bra det med.

Sämre fylleköp har gjorts. Jag köpte en gång en Volvo-brandbil från 1951 på fyllan, den gick jag iofs plus på, värre var det med den Golf Mk 1 från 1979 (?) som fick skrotas efter ett halvår. Men den fick mig ju att ta körkort, så det slutade ju bra det med.
En brandbil från 51 kan ju va bra att ha. Fränt köp👍

Höjdskräck

Aktiv medlem
För att vara lite allvarlig. Top Fuel är en riktigt fin och allround cykel, dock ngt dyr trots prissänkningen nyss. Innan du packar upp varan, se till att du fick den senaste versionen. Det finns möljigen några exemplar av föregående generations hojar ute o snurrar och den vill du inte ha om du inte fick en rejäl rabatt.

För att vara lite allvarlig. Top Fuel är en riktigt fin och allround cykel, dock ngt dyr trots prissänkningen nyss. Innan du packar upp varan, se till att du fick den senaste versionen. Det finns möljigen några exemplar av föregående generations hojar ute o snurrar och den vill du inte ha om du inte fick en rejäl rabatt.
Beställde från cykelkraft. Va 15%rabat på 2022 års modell

Ustzeust

Aktiv medlem
Uff, beställde en fiskerulle på fyllan för en massa år sedan, glömde såklart bort det.
Typ två månader efter så fick jag ett mosat paket med två rullar tejp runt, avsändare var på japanska :D

Ustzeust

Aktiv medlem
Angående cykeln så är top fuel jättebra, personligen så skulle jag byta till ett lättrullat bakdäck, kanske xr2 om du vill ha bontrager.

staine

Aktiv medlem
Jag cyklade Mälaren runt på (bak)fyllan en gång. Borde inte gjort. Mådde illa vid målgång i Barkarby, spydde lite i busken bredvid hotellet, blev ingen pubsväng där heller. :/ Vissa grejer är bättre att göra nykter!

Angående cykeln så är top fuel jättebra, personligen så skulle jag byta till ett lättrullat bakdäck, kanske xr2 om du vill ha bont

Angående cykeln så är top fuel jättebra, personligen så skulle jag byta till ett lättrullat bakdäck, kanske xr2 om du vill ha bontrage

Angående cykeln så är top fuel jättebra, personligen så skulle jag byta till ett lättrullat bakdäck, kanske xr2 om du vill ha bontrager.
Vad tror du om racing Ralf?

Höjdskräck

Aktiv medlem
Bonkade efter en vin-lunch på spanska landsbygden. Det kändes så pittoreskt o rätt just vid lunchen men 3 mil hem i snigelfart efteråt tog sin lilla tid. Märkligt hur jäkla segt det blev. :unsure:

Bamsebjörn

Aktiv medlem
Vad tror du om racing Ralf?
RaRa är ett jättebra bakdäck för XC körning för t ex långlopp/XCO. Ska du ut o cykla på lera vill du ha ett grövre bakdäck. Jag körde Iofs ett blött långlopp med det i höstas och det funkade det med. Ska du köra Vasan o det är riktigt torrt är nästa nivå i snabba däck Thunder Burt men det har knappt något mönster alls.

Edit: Maxxis Recon Race och Vittoria Meczal är andra exempel på snabba XC-orienterade däck som kan vara bra.

Senast ändrad:

Bele

Aktiv medlem
Och riktigt dyrt😬💸

Du har 14 dagars ångerrätt vid distansköp. Om du inte är riktigt säker på ditt köp så ta dig snabbt en ordentlig funderare och meddela Cykelkraft snarast om du ändrar dig. Enklast är ju i helgen, de har knappast skickat den redan.

Cykelkraft och Trek är vanligen inte någon särskilt slagkraftig kombination. Ställer du frågan här på forumet kan du få massor av tips för din typ av cykling och troligen förslag på mer prisvärda cyklar.

Behöver du vara onykter för att handla har du nog inte tänkt igenom köpet ordentligt.

Du har 14 dagars ångerrätt vid distansköp. Om du inte är riktigt säker på ditt köp så ta dig snabbt en ordentlig funderare och meddela Cykelkraft snarast om du ändrar dig. Enklast är ju i helgen, de har knappast skickat den redan.

Cykelkraft och Trek är vanligen inte någon särskilt slagkraftig kombination. Ställer du frågan här på forumet kan du få massor av tips för din typ av cykling och troligen förslag på mer prisvärda cyklar.

Behöver du vara onykter för att handla har du nog inte tänkt igenom köpet ordentligt.
Är onykter nu också. Vad menar du med cykelkraft och trek ?

Bilagor

• IMG_20230318_212101_4.jpg
    IMG_20230318_212101_4.jpg
    286.8 KB · Besök: 49

Mr Bottecchia

Aktiv medlem
Köp en Koenigsegg. PASSA PÅ!
Har du kommit över din alkoholallergi? 🤪

Carl A

Aktiv medlem
Själv brukar jag göra dumma saker på fyllan...
Om du vill uppgradera t ännu bättre om ngra år ere ju bara o kröka på så blir det säkert jättebra.

Nikkri

Ny medlem
Finns inget fynd på nycykelmarknaden. Löjlig prisnivå. Finns bara någon som skrattar på vägen till banken...så groggarna behövs...

Bikzz

Aktiv medlem
Bästa sättet att få lite nya frächa prylar (även om dom gamla är ok) .....

Topp