Va*** växlar cykel****** vare sig ner eller upp från mittenklingan fram för?

aliquis

Medlem
Det är alltid samma jävla visa känner jag. Skrotcykel med paj bakväxel så kedjan hoppade hela tiden, trodde det var kuggarna fram så bytte vevparti men det hjälpte inte så bytte bakväxel så kedjan blev mer spänd och nu hoppar den inte.

Men så skulle jag justera framväxlarna men inte fan går det, får veva ut H-skruven hela vägen för att växelförarskiten skall kunna gå vad som ändå inte är tillräckligt långt ut.
Och även när det är så så inte fan går den tillräckligt långt in för att kunna växla ner helt heller. Att röra L-skruven verkar inte göra någon skillnad.
Betyder det senare att vajern är för spänd? Om vajern är för spänd hur fan skall jag få cykelfan att växla upp? Verkar ju dock inte gå var fan man en har H-skruven.

Vinklar man om hela jävla buren så den går utåt bakåt så kan man tvinga kedjan upp på övre drevet så men det blir ju inte riktigt bra heller.

Kedjan går säkert emot buren i alla jävla lägen också.

Så enormt jävla störigt. Inte lika störigt som när kedjan hoppar hela jävla tiden men .,

aliquis

Medlem
Jag har redan sett videon och det hjälper ju inte.

Som sagt burjäveln går ju vare sig ut eller in tillräckligt mycket. In kanske p.g.a. spänd vajer vad vet jag ut .. ?

aliquis

Medlem
Monterad på rätt höjd är bra
Den satt så väldigt mycket högre upp än vad videoklippet ovan / något videoklipp visade så jag sänkte den men det resulterade i att den tryckte kedjan emot största drevet så det blev ju inte bra så jag har höjt den men det verkar jävligt knepigt.

Tittar man bara uppifrån tycker man ju inte höjden borde spela roll utifrån var sidorna löper men visst den är ju böjd neråt så var den knuffar på kedjan ändras ju. Skall den upp eller ner tror du?

aliquis

Medlem
Det är en hittegodscykel där hela bakväxelskiten var paj (av) på, tog växeln bak från en annan också upphittad cykel den med avhoppat styre innan. Visste ju det inte var värt med vevparti men ville ha en cykel men det är ju inte värt att lägga massa pengar på skräp får en helt ny cykel med bättre komponenter på Jula för 3600.

Köpte vevpartiet på XXL för att få det direkt så kostade 200 kr mer än på Internet med. Biltema hade bara ett för 649 hemma.

Valhalla_

Aktiv medlem
Exakt vilka delar har du, tillverkare och modell.

- Vevparti
- Framväxel
- Framväxelreglage
- Kedja (om det går att tyda)

Lägg helst till ett bar bilder. Sen kanske det kan lösa sig.

aliquis

Medlem
På den här cykeln var bakväxeln av, kedjan hoppade fram p.g.a. av, v-broms bak saknades och bromsvajern upplindad på ramen.

På den andra var styrstammen av, flera ekrar är skräp, tror ena v-bromsen var paj på något vis där med och kanske något paj med vajrarna där med.

Köpte en cykel för halva priset 1249.50 på Biltema när de öppnade nytt här för länge sedan men den stal någon, framhjulet med navdynamon försvann typ direkt och jag visste inte om jag skulle ha den så hade inte fixat korta försäkringen så den kostade väl 2000 istället ändå för att någon annan idiot stal hjulet.

aliquis

Medlem
Exakt vilka delar har du, tillverkare och modell.

- Vevparti
- Framväxel
- Framväxelreglage
- Kedja (om det går att tyda)

Lägg helst till ett bar bilder. Sen kanske det kan lösa sig.
SunRace FMC500 vevparti.
Microshift möjligen Marvo eller liknande framväxel.
Shimano växelreglage med fönster.
KMC kedja från Biltema minns inte siffrorna.

Senast ändrad:

aliquis

Medlem
Så enormt jävla störigt. Inte lika störigt som när kedjan hoppar hela jävla tiden men .,
Och när jag cyklade Örebro - Marieberg för att köpa vevparti på Marieberg blev jag så jävla trött på att det hoppade konstant hela jävla tiden speciellt i den lilla slänten upp emot där så jag hivade iväg cykeln mot skogen och då började alla bilar åka långsamt istället för de såg väl en cykel som för en gångs skull hade lyse och undrade vad fan det var (mjae.. undrade väl varför det låg en cykel med lyse ute i diket/slänten/skogen och om någon hade skadat sig.)

Skitbra.

Bakgrunden är egentligen olycklig kärlek ifrån i våras som jag aldrig fick förklara mig i och aldrig fick något för och att jag ville skriva ut bilder och ta mig ut på landet för att göra en video åt någon som inte bryr sig och inte tycker om mig, har förutfattade meningar och lever med en annan. Blev så misslyckat för att hon redan från början började dejta någon annan men behöll mig "tänker vi skall vara vänner nu" och det blev ju jävligt skönt och så när hon tillslut hade bestämt sig för att vi bara skulle vara vänner men "hade uppskattat våra samtal jättemycket" "du är väldigt unik" "tråkigt om du inte har gjort det om det här inte skulle leda någon vart." Jävla skit. Hon försökte hitta vänner på dejtingsite och tyckte inte det gick bra för alla ville ju ligga hela tiden. Hon hade typ okat ligga då men såg väl ingen framtid i oss men jag kom ändå inte för jag blev ju besviken men likförbannat anklagas jag då för att inte ha velat kommit "om det inte ledde till annat" vilket ju är bra jävla konstigt eftersom hon sade att hon gjorde mer med vänner MEN JAG KOM JU INTE.

Så jävla dåligt. Borderlinekvinnor.

Inte blir hon gladare om man skulle säga att "anledningen till att det var så svårtytt var ju att du såg mig 'som en vän du tyckte om'", hon sa ju att hon låg med vänner men jag visste inte om det gällde mig. Jag tyckte ju vi var nära varandra i samtal och så men så när hon sade bara som vänner så matchade ju inte det vad jag ville ha men hon såg det väl som en omtyckt vän men vafan det är inte mitt fel och det är hon som beter sig konstigt.
Killen hon dejtade trodde hon inte på heller så, hon sa redan från början att det att hon hade börjat dejta någon inte behövde betyda något. Nu lever hon dock med en snubbe.

Senast ändrad:

Peth

Aktiv medlem
Kan vara så att axeln i vevlagret är för lång för ditt vevparti.

aliquis

Medlem
Kan vara så att axeln i vevlagret är för lång för ditt vevparti.
Ja jag undrade också det om det satt för långt ut. På FCM500 och FCM600 stod det "M5" och "M6" vad det nu betydde så jag hade funderingar på sådant. Fanns ett FCM300 med med annat fäste för skärm.

För med H-skruven fullt utskruvad så är det svårt att få kedjan att gå upp på största.

Antar det som satt på från början var FCM600 eller liknande för det är mer plåt bortkapat på det. Så om M5 och M6 säger något om hur de sitter så är det kanske det. Var ju kanske onödigt att jag köpte det då det var den paj bakväxeln som gjorde kedjan slapp som gjorde att den hoppade.
Dock har jag ju cyklat så så det är massa metallspån på ramstolpen upp mot sadeln så man har väl slitit en del på dreven av att det hoppade en massa.

Senast ändrad:

aliquis

Medlem
Bilder på eländet:

Ner med buren och växeln? Rent som fan.

aliquis

Medlem
Tvättade av och drog ner den och nu fungerar det:

Med slapp vajer så om man skruvade ut L-skruven rörde sig buren utåt, H-skruven har jag dragit åt lite så den inte trillar ur nu, använde insexnyckeln för att trycka ut buren och sedan skruvade åt den så skiten var ovanför drevet typ, kan säkert skruva ur den något kvarts varv till för lite snabbare växling uppåt.

Drog åt och släppte ett snäpp på vajergrejen vid handtaget innan och fäste bara vajern på ettan utan att spänna något extra.

Alltså typ:
1. I med tvåan.
2. Lossa hela växelanordningen & vajern.
3. Flytta ner växelföraren samtidigt som jag tryckte med insexnyckel på vajerbulten för att känna att det gick att rotera ut buren utan att den tog i.

Får väl göras efter tycke och smak hur det nu passar:
4. Trampa så ettan åker i
4. Dra åt vajerspännarn men släppa ett steg.
4. Flytta L-skruven så buren passar minsta drevet.

5. Sträck och fäst vajern.
6. Fullt utskruvad H-skruv.
7. I med trean och håll knappen intryckt och skruva tillbaka H-skruven så långt det går innan det blir för mycket.

Senast ändrad:

aliquis

Medlem

aliquis

Medlem
Ser ni va' jävla rent det är?!
Inte på kedjan dock. Den var torr efter att ha stått på annan cykel och "smord" med 5-56/WD40, hittade inte den klibbiga störiga cykelkedjan så smorde den med låsolja innan.

Borde haft en ny sådan vajerklämgreja att sätta på. Den andra åkte av när jag höll i rimligtvis den och drog i vajern och av allt senare dragande har vajern ju gått upp en del.

Jag har varit med om innan att växeln fungerar bra utan belastning / när man inte sitter på och sedan inte fungerar alls så ingen anledning att inte tycka livet är skit ännu.

jonte987

Aktiv medlem
Men förlåt så jävla mycket för att jag försöker hålla tillbaka och tog bort svordomarna från rubriken!

Burmackapärmojängen mot den stickiga snurrgrunkan ja utan att rasselgrejen kom ikläm.
Bra. Det är allt jag vet som framväxlar. Skönt att det räcker.

Valhalla_

Aktiv medlem
SunRace FMC500 vevparti.
Microshift möjligen Marvo eller liknande framväxel.
Shimano växelreglage med fönster.
KMC kedja från Biltema minns inte siffrorna.

Det är 3x9 vad jag förstod?

Möjliga felorsaker

- Framväxeln är för 2x men du har 3x?
- Framväxeln är för annat än 9d bak?
- Framväxel och växelreglage har olika wire pull?
- Positioneringen av växeln kan vara fel?
- Cagen kan vara skev?

Jag tycker nog att den ser ut att kunna vara aningen högt placerad i alla fall, och det kan ju göra att den har svårt att växla åt båda hållen..

Batavus

Aktiv medlem
Vajerbrott av något slag, tänker jag. - Har bara skummat tråden.

Senast ändrad:

aliquis

Medlem
Det är 3x9 vad jag förstod?

Möjliga felorsaker

- Framväxeln är för 2x men du har 3x?
- Framväxeln är för annat än 9d bak?
- Framväxel och växelreglage har olika wire pull?
- Positioneringen av växeln kan vara fel?
- Cagen kan vara skev?

Jag tycker nog att den ser ut att kunna vara aningen högt placerad i alla fall, och det kan ju göra att den har svårt att växla åt båda hållen..
Ja det är löst nu. Position före:
Efter:

Jag hade innan satt den sådär med vad jag trodde var 2-3 mm emellan tänder och bur men då tryckte den kedjan emot större drevet så därför jag höjde den igen innan. Jag hade sänkt den ursprungligen.

Är nog 8 bak där kanske inte min bakväxel den jag satt på stödjer 8 jag satte bara på den för att spänna kedjan.

Batavus

Aktiv medlem
Fel av mig, om vajerbrott, tydligen. ...Men om ett tag så får jag rätt, hihi!
Om man är lika skelögd som jag är det svårt att fixa framväxeln, ty några riktiga hållpunkter finns inte, eller tre olika.

aliquis

Medlem
Jag hade inga sådana nitar till kedjan eller lås. Var på Jula då innan och de hade lås men dum som jag var köpt jag inte med några.

KMC-kedjan är i princip helt ny men det fick bli så att jag öppnade gamla kedjan och så eftersom jag hade den andra och flyttade bakväxeln från andra cykeln så fick jag ju öppna den kedjan ändå så jag har tryckt ihop kedjan med samma nit vilket jag vet att de visade på förpackningen att man inte skulle göra.

Är det ett stort problem eller? Kan ju inte lista ut vilken nit det var nu. Mest risk om man typ står upp och trampar? Kanske i backar om den skulle gå sönder och man plötsligt rullar bakåt? Men hur sannolikt är det?
Rimligtvis just i backar man lägger på mest tryck på kedjan visserligen =P

HåkanC

Aktiv medlem
Hur är det är sådana här svar anledning till att rapportera ett inlägg? =P
Troligen inte, har du läst Regler & Medlemsvillkor?

Däremot kan sådana här trådar leda till annat
Inorera tråd.JPG

och kanske även
HappyIgnoreradMedlem.JPG

n3wton

Aktiv medlem
Jag hade försökt angripa problemet lite mer systematiskt. Man kan säga att intrycket man får är att du försöker bygga ett korthus med en lövblås.

Om man ska laga gamla grejer som man inte vet statusen på så är det lätt att man "åtgärdar" fel saker, och att man missar det verkliga problemet. Utan erfarenhet är det inte helt lätt att fixa till växlarna på ett enkelt sätt. Om det var min cykel hade jag bytt kedja och alla höljen och vajrar, samt kollat funktionen på växelförare. Växelförarna hade jag därefter ställt in utan vajrar, för att därefter montera vajrarna.

Bor du i Göteborg kan du cykla förbi mig så kan jag hjälpa till att justera in det som går och peka ut felorsaker - men jag förstod det som att du bor på annan ort?

MagerValp

Aktiv medlem
Hölje, vajer och rulltrissor på bakväxeln är helt slut också, men jag vet inte om TS vill ha hjälp med det eller om det bara är framväxeln som är på operationsbordet. Planen är kanske att köra cykeln som treväxlad?

aliquis

Medlem
Jag hade försökt angripa problemet lite mer systematiskt. Man kan säga att intrycket man får är att du försöker bygga ett korthus med en lövblås.

Om man ska laga gamla grejer som man inte vet statusen på så är det lätt att man "åtgärdar" fel saker, och att man missar det verkliga problemet. Utan erfarenhet är det inte helt lätt att fixa till växlarna på ett enkelt sätt. Om det var min cykel hade jag bytt kedja och alla höljen och vajrar, samt kollat funktionen på växelförare. Växelförarna hade jag därefter ställt in utan vajrar, för att därefter montera vajrarna.

Bor du i Göteborg kan du cykla förbi mig så kan jag hjälpa till att justera in det som går och peka ut felorsaker - men jag förstod det som att du bor på annan ort?
Jag antog kedjan hoppade på de främre dreven p.g.a. att de var slitna men det var antagligen för att bakre växeln var av där vajern gick in i den så det var ingen spänning och den pekade bakåt med slak kedja som följd.
Den där kedjan är typ ny, byta höljen och vajrar kan man säkert göra men det är inte gjort ännu. Växelföraren fungerar "typ" kunde varit lite bättre på toppen vet inte om man skall dra åt ett kvarts/halvt varv mer i vajerspänning eller skruva ut H-skruven ett kvarts varv mer går väl testa något av det.
Jag bor i Örebro. Men det fungerar typ nu, lite svårt att komma upp i övre växeln men det är kanske bara en justeringssak nu.
Hölje, vajer och rulltrissor på bakväxeln är helt slut också, men jag vet inte om TS vill ha hjälp med det eller om det bara är framväxeln som är på operationsbordet. Planen är kanske att köra cykeln som treväxlad?
Den ursprungliga bakväxeln såg ut såhär:
Vet inte vad den har råkat ut för då det är en upphittad och till polisen inlämnad cykel som jag sen fick behålla.
Planen var från början att åtminstone kunna cykla alls utan att kedjan hoppade typ tre gånger per trampat varv och gärna kunna byta drev fram för att hantera uppförsbackar och slätmark.

Shimano Tourney MegaRange? https://www.amazon.com/shimano-rd-tx51-tourney-derailleur-hanger/dp/b000ffq4le?tag=indifash06-20

Den saknar helt V-broms bak och den vajern är bara upplindad runt ramen.

För egen del är väl planen att köpa typ en Himo Z20 eller något.

n3wton

Aktiv medlem
Tror du ska studera lite mer växeljusteringsvideor innan du mekar vidare. Några noteringar:

- Man ställer inte vajerspänning, vajern är lika spänd hela tiden förutom när bakväxeln landar i ändläget för "högst växel" och framväxeln för "lägst växel". Du bör se skruven som finjusteringsinställning av växelns läge i förhållande till klingornas/kassettens läge, inget annat. Grovjustering utför man genom att med reglagets justerskruv i botten fästa vajern i växeln - vilket man gör innan man börjar justera med justerskruven vid reglaget.

- H- och L-skruvar ställs in utan vajer ansluten och utan kedja på. Det går såklart att göra med dessa grejer monterade, men det fungerar inte alls lika bra då du vill kunna föra växeln till dess ändlägen med handen för att kontrollera att växeln stannar i rätt läge och inte passerar kassettens/klingornas yttersta läge. RÖR INTE skruvarna utan att växeln med tryck ligger an mot den skruv du ska justera, eftersom om du gör det så ser du inte vad som händer. En felinställd skruv för bakväxeln kan resultera i en kedja som sitter fast mellan kassett och ekrar eller ännu värre med en bakväxel inlindad bland ekrarna = superdåligt.

rois

Aktiv medlem
Det krävs en del erfarenhet att "laga" en sliten cykel. Därav rådet att lämna in. Det finns många fallgropar på vägen, se bara framväxelproblemet som en erfaren cykelmekaniker hade löst ganska fort. För att det skall vara en ekonomisk vits att laga en hittegodscykel av lågprisformat (som jag tror att din är, det ser ut som om den har 3x6 växelsystem, men jag kan se fel), så måste du kunna fixa allt själv och hitta billiga delar.

Om du inte redan lagt ned för mycket pengar, så är det en bättre ide att köpa en ny lågpriscykel från Biltema, XXL etc. Då vet du att allt är nytt och fungerar.

Annars får du lösa problemen på ett systematisk och försöka förstå vad som är problemet innan du löser det.

Vad jag förstår så har du bytt vevparti, eller i varje fall köpt ett nytt. Men vilket problem löste/löser det? Vevparti håller normalt mycket längre än kedja och kassett.

Hela tråden ger ett rörigt intryck.

aliquis

Medlem
Det krävs en del erfarenhet att "laga" en sliten cykel. Därav rådet att lämna in. Det finns många fallgropar på vägen, se bara framväxelproblemet som en erfaren cykelmekaniker hade löst ganska fort. För att det skall vara en ekonomisk vits att laga en hittegodscykel av lågprisformat (som jag tror att din är, det ser ut som om den har 3x6 växelsystem, men jag kan se fel), så måste du kunna fixa allt själv och hitta billiga delar.

Om du inte redan lagt ned för mycket pengar, så är det en bättre ide att köpa en ny lågpriscykel från Biltema, XXL etc. Då vet du att allt är nytt och fungerar.

Annars får du lösa problemen på ett systematisk och försöka förstå vad som är problemet innan du löser det.

Vad jag förstår så har du bytt vevparti, eller i varje fall köpt ett nytt. Men vilket problem löste/löser det? Vevparti håller normalt mycket längre än kedja och kassett.

Hela tråden ger ett rörigt intryck.
Jag ansåg inte att det var lönt att laga den. Jag ansåg inte att det var lönt att köpa vevparti dyrt gentemot att köpa en ny cykel för 3600 eller att köpa den jag vill ha för ca 8 000 kr för det lönlösa ändamålet jag vill ha den till.

Dock ville jag skriva ut foton på Elgiganten och jag vill kunna ta mig till landet för att kunna göra en video och visa bilder för en person som ändå inte är intresserad av mig och med tanke på att buss de vändorna kanske kostar närmare 200 och att jag skulle behöva gå i en fyra timmar och att jag cyklar dagligen och så vidare så ville jag ha igång den.

Jag tycker inte det är vettigt att betala från 4 kr / bild i direktutskrift för att få dem gentemot att beställa och vänta några dagar och få dem men jag har ju velat göra video och tala med personen jättelänge.

Dock har hon ju aldrig velat diskutera saken och har sin uppfattning sedan april och blev sur över den och redan då trodde hon ju inte på mig som något långsiktigt och känslomässigt. Det var ju hon som drog in sex i det hela och jag vet egentligen inte om hon menar att problemet var att jag ville ha något mer än vänskap eller om det är att jag ville ha sex. Det är lite otydligt men hon var ju spretig i stort och vet ju inte hur man fixar vänner och är impulsiv och ligger med vänner och det blev ju bara fel. Men jag brände hela sommaren på att planera för vänträff som inte heller blev av eftersom hon blev tillsammans med en snubbe så ..

Givetvis vore det bättre att köpa grejerna på Internet tillsammans och sedan byta det.

Jag har redan sagt att det är bättre att köpa en cykel på Jula. Dock om jag ändå skall köpa en Himo Z20 känns det tveksamt vettigare att lägga 3 600+ kr på en Jula Tourney/Alivo hoj istället för vevpartiet för 429 kr för att lösa det just nu. Egentligen har jag ett nyare vevparti på en annan cykel hos min mor med men vi har dålig relation och hon är inte så pigg på att göra något för mig så att förlita sig på att hon skulle köra in cykeln så jag kunde ta det ... Hela grejen utöver känslor som stressade upp saken med kvinnan ännu mer var just att det inte gick några tåg hem och skulle bli hotell och vara fem byten och jag sov jättedåligt och är dålig på att passa tider och om hon ändå inte var intresserad och kunde se något i mig så kände jag väl helt enkelt att varför skall jag betala 2 400 kr och gå igenom det för att träffa någon som ändå inte är intresserad. Men hon blev ju sur av kombinationen att jag hade sagt att man inte borde vara kvar om hon inte var intresserad (p.g.a. att jag mådde skit känslomässigt) och att jag inte ville ses "om det inte ledde till annat" och jag förstår ju att hon tolkar det så för plötsligt ville jag ju inte ses men det blev ju krångligare. Jag ville låna mors bil men hon vägrade låna ut den så allt blev bara skit och jag visste inte hur jag skulle göra. Hon förväntar sig mycket av sina vänner uppenbarligen. Sova där fick man inte heller så ja .. varför skulle man ens komma? Långt bort. Just då var hon ju ok med att kramas och kanske ligga men sen lät det "ville inte ses om det inte skulle leda till annat", "ville inte ses om vi inte skulle kramas" så det är ju rätt kört nu det med.

Biltemas elcykel för under 6000 kr har jag funderat på, liksom de vikbara för under 3000. XXLs cykel för 3500 verkade ha sämre komponenter och färre växlar än Julas för 3600 dock var den senare fulare. Himo Z20 kommer väl bara med 1x6 Tourney eller något men är en elcykel och ihopvikbar så jag kunde ta den på bussen och lättare ta mig till landet utan bil om jag inte har en. Finns en C20 för minst 2000 kr mindre som inte är vikbar om man vill ha typ samma hoj förutom det men lägre pris.

Det hade såklart varit billigare och bättre att åkt då även om hon inte var värd det om hon inte kunde tänka sig att se något mer i mig och hon var inte värd alla känslor och tid och engagemang innan heller med tanke på det och hur jävla lite jag fick tillbaka. Hon sa det också "även om jag kan förstå om det blir jobbigt för dig om du nu tycker om mig och känner att du inte får samma sak tillbaka", "Jag har ju uppskattat våra samtal jättemycket det är synd om du inte har gjort det om det här inte skulle leda någon vart" men vad finns det att uppskatta i att hon typ snackar om hur killen ligger och möjligen någon annan liten grej talar om typ semester med pappa eller något annat litet. Fick knappt svar på en vecka men det är väl halvok sålänge hon dejtar någon annan men om hon inte var intresserad även om det var slut / avslutat / whatever vafan skulle jag då hänga där för.
Hade hon lyssnat på mina meddelanden från början från dagen då hon började dejta honom hade hon ju vetat att jag hade känslor för henne då men det tog tio dygn innan hon hade scrollat tillbaka och lyssnat på dem och då fattade hon inte vad jag ville ha sagt med det ändå.

Senast ändrad:

Stumpy

Aktiv medlem
Jag ansåg inte att det var lönt att laga den. Jag ansåg inte att det var lönt att köpa vevparti dyrt gentemot att köpa en ny cykel för 3600 eller att köpa den jag vill ha för ca 8 000 kr för det lönlösa ändamålet jag vill ha den till.

Dock ville jag skriva ut foton på Elgiganten och jag vill kunna ta mig till landet för att kunna göra en video och visa bilder för en person som ändå inte är intresserad av mig och med tanke på att buss de vändorna kanske kostar närmare 200 och att jag skulle behöva gå i en fyra timmar och att jag cyklar dagligen och så vidare så ville jag ha igång den.

Jag tycker inte det är vettigt att betala från 4 kr / bild i direktutskrift för att få dem gentemot att beställa och vänta några dagar och få dem men jag har ju velat göra video och tala med personen jättelänge.

Dock har hon ju aldrig velat diskutera saken och har sin uppfattning sedan april och blev sur över den och redan då trodde hon ju inte på mig som något långsiktigt och känslomässigt. Det var ju hon som drog in sex i det hela och jag vet egentligen inte om hon menar att problemet var att jag ville ha något mer än vänskap eller om det är att jag ville ha sex. Det är lite otydligt men hon var ju spretig i stort och vet ju inte hur man fixar vänner och är impulsiv och ligger med vänner och det blev ju bara fel. Men jag brände hela sommaren på att planera för vänträff som inte heller blev av eftersom hon blev tillsammans med en snubbe så ..

Givetvis vore det bättre att köpa grejerna på Internet tillsammans och sedan byta det.

Jag har redan sagt att det är bättre att köpa en cykel på Jula. Dock om jag ändå skall köpa en Himo Z20 känns det tveksamt vettigare att lägga 3 600+ kr på en Jula Tourney/Alivo hoj istället för vevpartiet för 429 kr för att lösa det just nu. Egentligen har jag ett nyare vevparti på en annan cykel hos min mor med men vi har dålig relation och hon är inte så pigg på att göra något för mig så att förlita sig på att hon skulle köra in cykeln så jag kunde ta det ... Hela grejen utöver känslor som stressade upp saken med kvinnan ännu mer var just att det inte gick några tåg hem och skulle bli hotell och vara fem byten och jag sov jättedåligt och är dålig på att passa tider och om hon ändå inte var intresserad och kunde se något i mig så kände jag väl helt enkelt att varför skall jag betala 2 400 kr och gå igenom det för att träffa någon som ändå inte är intresserad. Men hon blev ju sur av kombinationen att jag hade sagt att man inte borde vara kvar om hon inte var intresserad (p.g.a. att jag mådde skit känslomässigt) och att jag inte ville ses "om det inte ledde till annat" och jag förstår ju att hon tolkar det så för plötsligt ville jag ju inte ses men det blev ju krångligare. Jag ville låna mors bil men hon vägrade låna ut den så allt blev bara skit och jag visste inte hur jag skulle göra. Hon förväntar sig mycket av sina vänner uppenbarligen. Sova där fick man inte heller så ja .. varför skulle man ens komma? Långt bort. Just då var hon ju ok med att kramas och kanske ligga men sen lät det "ville inte ses om det inte skulle leda till annat", "ville inte ses om vi inte skulle kramas" så det är ju rätt kört nu det med.

Biltemas elcykel för under 6000 kr har jag funderat på, liksom de vikbara för under 3000. XXLs cykel för 3500 verkade ha sämre komponenter och färre växlar än Julas för 3600 dock var den senare fulare. Himo Z20 kommer väl bara med 1x6 Tourney eller något men är en elcykel och ihopvikbar så jag kunde ta den på bussen och lättare ta mig till landet utan bil om jag inte har en. Finns en C20 för minst 2000 kr mindre som inte är vikbar om man vill ha typ samma hoj förutom det men lägre pris.

Det hade såklart varit billigare och bättre att åkt då även om hon inte var värd det om hon inte kunde tänka sig att se något mer i mig och hon var inte värd alla känslor och tid och engagemang innan heller med tanke på det och hur jävla lite jag fick tillbaka. Hon sa det också "även om jag kan förstå om det blir jobbigt för dig om du nu tycker om mig och känner att du inte får samma sak tillbaka", "Jag har ju uppskattat våra samtal jättemycket det är synd om du inte har gjort det om det här inte skulle leda någon vart" men vad finns det att uppskatta i att hon typ snackar om hur killen ligger och möjligen någon annan liten grej talar om typ semester med pappa eller något annat litet. Fick knappt svar på en vecka men det är väl halvok sålänge hon dejtar någon annan men om hon inte var intresserad även om det var slut / avslutat / whatever vafan skulle jag då hänga där för.
Hade hon lyssnat på mina meddelanden från början från dagen då hon började dejta honom hade hon ju vetat att jag hade känslor för henne då men det tog tio dygn innan hon hade scrollat tillbaka och lyssnat på dem och då fattade hon inte vad jag ville ha sagt med det ändå.
Värt att bevara för eftervärlden.

aliquis

Medlem
Om cykeln växlar upp till det största drevet när kedjan inte är under press / jag bara höjer cykeln men inte fixar det när man spänner kedjan genom att faktiskt sitta på och trampa vad kan behöva justeras då? Högre upp? Längre ner? Ut?

aliquis

Medlem
Tror det är lite tungt i.o.m. att hon även ville ha vänner och sökte dem genom dejtingsiter och sade till mig att om jag ville vara vänner var hon intresserad av det och sättet jag var på uppgraderade väl det till att vi var vänner som väl/kanske kunde göra mer saker meeen jag inte var någon hon var intresserad av att bli tillsammans med så vitt hon visste. "Fast oavsett om det är en vän eller något annat, det är väl någonting man bygger i sådana fall."

Men jag blev ju besviken på att hon inte var intresserad av något mer och även om jag först ville ses som vän så när det krånglade till det + att hon sade så så blev det eventuellt att jag sade "vad är meningen med det?" om att träffas som vänner och det har ju fått henne till att tro att jag bara ville ses om vi skulle ligga vilket inte alls var fallet, skall vi hårddra det ville jag bara ses om hon kunde tänka sig att bli tillsammans med mig ... Men ja, ha något intresse i mig är väl poängen. Vilket jag ju tog hennes "bara som vänner tyvärr jag är inte intresserad av något mer tyvärr" som. Det var ju bara det att "jag kan ju inte bara titta på en person och veta om vi kommer gifta oss eller inte" och därför hade det ju rimligtvis varit bättre att vi hade träffats som vänner och hade vi nu haft sex så hade vi väl haft och ja oddsen för att det skulle leda någonstans då hade rimligtvis varit större än när jag säger så och ja.. jag vet inte hur hon tar det jag tror hon tar det ursprungligen som att jag bara vill ses om det är en dejt / leder någonstans vilket blev svårt och krävande för henne på 40 mils avstånd och halvt om halvt med en kille och där hon inte var intresserad av mer alternativt att jag inte ville vara vän / bara ville ses om vi skulle knulla vilket inte heller var grejen. Jag svarade först "även om vi bara ses som vänner det är ju inte många som .." det är bara det att när resande och boende och skit krånglade till sig kändes det bajs och när hon då frågade om jag inte ville ses som vänner så blev det väl typ "vad är meningen med det?" för det var ju inte vän jag sökte på en dejtingsite och vän som var anledningen till att jag hade snackat med henne hela tiden i två månader med massa känslor och skit.

Det blev så jobbigt och osyncat/dåligt lika eftersom hon började en KK "seriöst" halvvägs igenom det där så jag fattade inte varför vi skulle ses så och slutade ringa och hon lade väl mindre energi på mig delvis därav och så var det lite fram och tillbaka och så ville jag veta för det var jobbigt för mig och ja ... Där var inte hon. Vilket inte är så konstigt med tanke på att hon levde och knullade med en annan och lade 1:50 så mycket på mig som jag på henne.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer