Vad är Cykeln värd??

Beagleboy

Aktiv medlem
Vad är Cykeln värd??
Materiella ting är värda det som nån är beredd att betala i givet ögonblick.
Det finns säljare som verkligen vill veta sanningen även om den är brutal ibland:

Bilagor

• Screenshot_20210828-182337_Chrome.jpg
    Screenshot_20210828-182337_Chrome.jpg
    262.8 KB · Besök: 244

Orre

Medlem
Vad är Cykeln värd??
Hej, jag tänkte bara återkoppla hur det gick med Canyon-affären. Jag köpte den för 16250 SEK och båda parter blev nöjda med affären, det blev väldigt lyckat.

Ett förtydligande angående min bikefit: Det var inte så att jag inledde med att fråga bikefittern vilken cykel jag skulle köpa. Baserat på bikefit:en, min rörlighet och målsättning med cyklingen rekommenderade han ett mått på styrröret hos en framtida cykel. Efter det nämnde jag att jag sneglat på en Canyon Ultimate CF SL vars styrrör i storlek XL råkade stämma bra överens med det rekommenderade måttet. Jag frågade då om den skulle passa mig varpå han svarade ja.

Hursomhelst, tack till säljaren och alla som bemödat sig att svara.

mtb565

Aktiv medlem
Vad är Cykeln värd??
Vad är rimligt för dessa.

ZEB Ultimate 29" 160mm, rullat under 20h. Fint skick med små spår av användning.

RS Deluxe (2019) 210x55. Väl använd men har fått stora servicen på verkstad (Uffes rullande cykelverkstad) och inte vart monterad efter det.

Bilagor

• IMG_20220306_144537.jpg
    IMG_20220306_144537.jpg
    451.7 KB · Besök: 38
  • IMG_20220306_144630.jpg
    IMG_20220306_144630.jpg
    298.5 KB · Besök: 35
  • IMG_20220306_144641.jpg
    IMG_20220306_144641.jpg
    302.6 KB · Besök: 35

123456789

Aktiv medlem
Vad är Cykeln värd??

Mashimaro

Aktiv medlem
Vad är Cykeln värd??
Tackar för inputs. Sammanfattar till mellan 4500:- och 0:-
Kanske blir en flaska whiskey :-)
Jag tycker att det är ok att ta betalt/betala inom familjen. 1500-3000 är kanske rimligt. Om kedjan är sliten så är kanske kassett och klingor också slitna. Då sjunker värdet.

Det är väl inte ovanligt att 105-utrustade cyklar säljs för 3-6000 kr och Ultegra för något mer.

Grude

Medlem
Vad är Cykeln värd??
Hej
Jag ska sälja en cykel åt en släktning som säljer pga sjukdom. Jag är osäker på hur mycket cykeln är värd. Min släkting minns inte vad han gav, men jag inser att det är en riktigt fin hoj. Nypris är nog närmare 50 tusen skulle jag tippa. Men någon här har säkert bättre koll. Den har inte används på många år.

Vad jag själv lyckat ta reda på är
Troligen en Scott Solace Premium 2014
Helt i kolfiber, även sadelstolpe och dyligt
Full ultergra, elektroniska växlar 2x10.
Syncross hjul med DT swiss nav.

Vad tror ni cykeln borde kosta?

Bilagor

• 20220416_135003.jpg
    20220416_135003.jpg
    1.4 MB · Besök: 137

Joem

Aktiv medlem
Vad är Cykeln värd??
Hej
Jag ska sälja en cykel åt en släktning som säljer pga sjukdom. Jag är osäker på hur mycket cykeln är värd. Min släkting minns inte vad han gav, men jag inser att det är en riktigt fin hoj. Nypris är nog närmare 50 tusen skulle jag tippa. Men någon här har säkert bättre koll. Den har inte används på många år.

Ingen egentlig aning men bifogad bild indikerar att prisbilden nog inte var 50 tkr då det begav sig. Förvisso tyder din spec på en annan version. Spontant skulle jag vara glad om någon gav 5000 kr för den .

Bilagor

• A6543A93-0DD9-4FCE-B9C0-369C31359CA2.jpeg
    A6543A93-0DD9-4FCE-B9C0-369C31359CA2.jpeg
    106.6 KB · Besök: 68

jiha

Aktiv medlem
Vad är Cykeln värd??
Just det, så är det ju. Ja då är det inte mycket till hjälp/benchmark. Skulle ändå behållt den med facit i hand💸

Orre

Medlem
Vad är Cykeln värd??
Hej, är priset vettigt på dessa hjul? Modellen verkar ha gått för mellan 3000-4000 SEK på k&s senaste året, men det kanske är ett kap?
fulcrum_racing_zero.jpg

dieKaiser

Ny medlem
Vad är Cykeln värd??
Söker ett rimligt pris att sälja denna för:

Gitant TCR2 uttagen 2015
Shimano 105-komponenter rakt igenom.
Har gått en bit men är nyligen servad. Bromsar och vajrar helt nya, kedjan är nästan ny.
Vikt 8,4 kg med pedaler, cykeldator och flaskhållare.
10 speed Shimano 105 kassett.
Drev Shimano 105 50-34.
SPD-pedaler.

Bilagor

• 279566967_508121634387790_1067239068755184204_n.jpg
    279566967_508121634387790_1067239068755184204_n.jpg
    382.8 KB · Besök: 19

Bamsebjörn

Aktiv medlem
Vad är Cykeln värd??
Hej

Släktingen kanske kan ta fram sitt köp från hans kontohistorik från 2014 så du har det som ”kvitto” att utgå ifrån? Jag är skeptisk till beggade dyra cyklar där säljaren inte kan visa att cykeln är ärlig. Har säljaren någon form av kvitto ökar cykelns värde enormt (för mig i vart fall från 0 kr).

Vad är Cykeln värd??
Släktingen kanske kan ta fram sitt köp från hans kontohistorik från 2014 så du har det som ”kvitto” att utgå ifrån? Jag är skeptisk till beggade dyra cyklar där säljaren inte kan visa att cykeln är ärlig. Har säljaren någon form av kvitto ökar cykelns värde enormt (för mig i vart fall från 0 kr).
Har orginalkvitton och ramnummer.
Hur mycket värde cykeln cannondale super raven 1999s Metallica blue? 😉

Bamsebjörn

Aktiv medlem
Vad är Cykeln värd??
Värdet på din Cannondale är jag tyvärr inte kunnig nog att bedöma. Men sjukt snygg är den! Cannondaleentusiaster på forat såsom AlfaAlfa har kanske koll? Dra ett pm till honom, han lär gå igång på cykeln.

jonsal

Medlem
Vad är Cykeln värd??
Funderar på att sälja mina några år gamla hojar och ersätta med en "bike to rule them all" typ en touring eller light gravel som kan ha lite större däck och skärmar osv. Men vad kan de vara värda? Samtliga är i mycket bra skick.

MTB: Canyon Spectral AL 9.9 29" (XTR och andra finkomponenter) år 2015

Racer: Specialized Roubaix Expert SL4 (Full Ultegra, kolfiber) år 2014

Pendlarhoj: Kona Dr Dew (den gröna) med skärmar och pakethållare är 2013 (bra hoj men vill ha bockstyre)

Stuvarn

Aktiv medlem
Vad är Cykeln värd??
Inser nu att jag nog gjorde ett förhastat köp.....både ålder å en längre sjukhusvård (3års cellgifter + benmärgstransplantation) gör att jag nog inte är mogen denna fina cykel!
Älskar å cykla men varje ggr jag ska ut tar jag min Dude(fatbike) där känner jag ingen press utan bara njuter under sköna lugna skogslufsar turer 😛
Så vad tror ni jag kan begära för min fina Canyon Grizl CF SL 7 eTap stl Large....cykeln är ju i absoluta nyskick?
Cykeln kostade väl 36 500:- + flaskställ + Shimano XTR SPD pedaler (summa typ 38 000:-)
IMGP0895.JPG

Bilagor

• IMGP0778.JPG
    IMGP0778.JPG
    1.2 MB · Besök: 36
  • IMGP0753.JPG
    IMGP0753.JPG
    822.5 KB · Besök: 36

aben

Aktiv medlem
Vad är Cykeln värd??
Inser nu att jag nog gjorde ett förhastat köp.....både ålder å en längre sjukhusvård (3års cellgifter + benmärgstransplantation) gör att jag nog inte är mogen denna fina cykel!
Älskar å cykla men varje ggr jag ska ut tar jag min Dude(fatbike) där känner jag ingen press utan bara njuter under sköna lugna skogslufsar turer 😛
Så vad tror ni jag kan begära för min fina Canyon Grizl CF SL 7 eTap stl Large....cykeln är ju i absoluta nyskick?
Cykeln kostade väl 36 500:- + flaskställ + Shimano XTR SPD pedaler (summa typ 38 000:-) Visa bilaga 556463
Har ingen pejling på värdet men jag är också den som inte cyklar så fort i naturen, det finns så otroligt mycket intressant att se och höra som man missar om man kör för fort :)

hm

Aktiv medlem
Vad är Cykeln värd??
Ingen egentlig aning men bifogad bild indikerar att prisbilden nog inte var 50 tkr då det begav sig. Förvisso tyder din spec på en annan version. Spontant skulle jag vara glad om någon gav 5000 kr för den .
Nu brukar det iofs skilja en del på scotts finaste ramar i hmx fibrer och första generationens di2 Dura Ace grupper fick man också öppna lädret för . Så jag tror nog nypriset mycket väl kan varit +50k knappt jämförbart med buddjet 30 modellen med 105 växlar...
Om det även är dura Ace eller kolfiber hjul också kan du nog ta närmare 10' för den .

DanielS

Aktiv medlem
Vad är Cykeln värd??
Cykeln kostade väl 36 500:- + flaskställ + Shimano XTR SPD pedaler (summa typ 38 000:-) Visa bilaga 556463
Går den att beställa eller är den slutsåld? Om den inte går att beställa så kan man väl försöka med nära nypris. Annars så skulle man nog vilja en del avdrag med tanke på garantier mm som man inte får som beg-köpare.

Tillbehör är generellt bättre att sälja separat då folk normalt inte vill betala extra för dessa om man nu inte råkar vilja ha exakt de här pedalerna.

Stuvarn

Aktiv medlem
Vad är Cykeln värd??
Går den att beställa eller är den slutsåld? Om den inte går att beställa så kan man väl försöka med nära nypris. Annars så skulle man nog vilja en del avdrag med tanke på garantier mm som man inte får som beg-köpare.

Tillbehör är generellt bättre att sälja separat då folk normalt inte vill betala extra för dessa om man nu inte råkar vilja ha exakt de här pedalerna.

Jo cykeln finns i lager å jag behåller gärna både pedaler å flaskställ dom kommer passa på kanske en framtida fatbike 😛

josofin

Aktiv medlem
Vad är Cykeln värd??
Trodde aldrig att den här dagen skulle komma, men har börjat fundera på att kanske göra mig av med min första riktiga mtb...
Santa Cruz Hightower C, 2019 (V1) 135 mm. Nya lager 2021, service 2022.
Fox 36 Float Performance nu 160mm (Airshaft för 140 mm finns). Ny CSU 2021, servad 2022.
Dämpare: Cane Creek IL Coil eller Fox Float Performance DPS (båda nyservade)
Drivlina SRAM GX
Bromsar SRAM Guide R, 180 skivor fram och bak
Hjul Raceface fälg, DT 370 nav
Styre/stem Raceface
Dropper RS Reverb
mm....
Cykeln är självklart använd, men också omhändertagen. Rosa dekaler ditsatta av mig, original i lacken dekaler i rött om det spelar roll....
Vad kan man förvänta sig att få för denna?
20220326_145650.jpg

123456789

Aktiv medlem
Vad är Cykeln värd??
Trodde aldrig att den här dagen skulle komma, men har börjat fundera på att kanske göra mig av med min första riktiga mtb...
Santa Cruz Hightower C, 2019 (V1) 135 mm. Nya lager 2021, service 2022.
Fox 36 Float Performance nu 160mm (Airshaft för 140 mm finns). Ny CSU 2021, servad 2022.
Dämpare: Cane Creek IL Coil eller Fox Float Performance DPS (båda nyservade)
Drivlina SRAM GX
Bromsar SRAM Guide R, 180 skivor fram och bak
Hjul Raceface fälg, DT 370 nav
Styre/stem Raceface
Dropper RS Reverb
mm....
Cykeln är självklart använd, men också omhändertagen. Rosa dekaler ditsatta av mig, original i lacken dekaler i rött om det spelar roll....
Vad kan man förvänta sig att få för denna?
Visa bilaga 556802
Jävla fin jonne 😍

Bongo

Medlem
Vad är Cykeln värd??
Hej

Det är ju en scott cr1. Tror inte det påverkar priset varken upp eller ner men det är bra att veta vad man säljer. Tror du kan få mer än 5000 men inte 10000. Ultegra di2 10s var bra. Hjulen verkar vara helt OK. Putsa, ta snygga bilder och lägg ut för 7500. Nämn inte nypris, det är helt oväsentligt.

Stuvarn

Aktiv medlem
Vad är Cykeln värd??
Ingen som kan/vill hjälpa mig med en värdering?

Mashimaro

Aktiv medlem
Vad är Cykeln värd??
Ingen som kan/vill hjälpa mig med en värdering?
Skulle jag ha en sådan cykel så hade jag lätt köpt din för 23' men inte för 30'. Garantier och vetskapen att man köper något nytt och felfritt är värt en del pengar. Testa att lägga ut den för 29000 utan pedaler och flaskställ och se om du får någon respons eller om du får några lägre bud som du kan acceptera.

Stuvarn

Aktiv medlem
Vad är Cykeln värd??
Skulle jag ha en sådan cykel så hade jag lätt köpt din för 23' men inte för 30'. Garantier och vetskapen att man köper något nytt och felfritt är värt en del pengar. Testa att lägga ut den för 29000 utan pedaler och flaskställ och se om du får någon respons eller om du får några lägre bud som du kan acceptera.

Ok tack för svar alla! 75-80% är ju typ 27 - 29 000...så jag testar utan pedaler flaskställ 29 000.
Den är ju helt ny faktiskt men samtidigt lite provad så jag vet allt är tipp topp 😛

Topp