Vad är Cykeln värd??

Mashimaro

Aktiv medlem
Vad är Cykeln värd??
Ok tack för svar alla! 75-80% är ju typ 27 - 29 000...så jag testar utan pedaler flaskställ 29 000.
Den är ju helt ny faktiskt men samtidigt lite provad så jag vet allt är tipp topp 😛
Jag brukar värdera begagnade saker lite lågt, så det kan vara så att du kan få mer. Men 2-3000 under nypris brukar sällan vara realistiskt, oavsett skick.

josofin

Aktiv medlem
Vad är Cykeln värd??
Trodde aldrig att den här dagen skulle komma, men har börjat fundera på att kanske göra mig av med min första riktiga mtb...
Santa Cruz Hightower C, 2019 (V1) 135 mm. Nya lager 2021, service 2022.
Fox 36 Float Performance nu 160mm (Airshaft för 140 mm finns). Ny CSU 2021, servad 2022.
Dämpare: Cane Creek IL Coil eller Fox Float Performance DPS (båda nyservade)
Drivlina SRAM GX
Bromsar SRAM Guide R, 180 skivor fram och bak
Hjul Raceface fälg, DT 370 nav
Styre/stem Raceface
Dropper RS Reverb
mm....
Cykeln är självklart använd, men också omhändertagen. Rosa dekaler ditsatta av mig, original i lacken dekaler i rött om det spelar roll....
Vad kan man förvänta sig att få för denna?
Visa bilaga 556802
☝️nåt förslag?
Vill ju inte riskera att hamna i Blocket-tråden bara för att man råkar addera lite affektionsvärde 😎..

Velocipeden

Aktiv medlem
Vad är Cykeln värd??
☝️nåt förslag?
Vill ju inte riskera att hamna i Blocket-tråden bara för att man råkar addera lite affektionsvärde 😎..
Lätt hänt!🤣
Jag kastar upp 30k att börja diskutera kring. Några år ändå, carbon, bra spec, välservad, använd, extra dämpare, rosa (på + sidan!), reverb(-), 29"(+), premium märke... Typiskt 30k.

NickPick

Aktiv medlem
Vad är Cykeln värd??
Ok tack för svar alla! 75-80% är ju typ 27 - 29 000...så jag testar utan pedaler flaskställ 29 000.
Den är ju helt ny faktiskt men samtidigt lite provad så jag vet allt är tipp topp 😛
”Lite provad” är ju att den är snurrad i kvarteret, du har väl ändå kört ett gäng timmar/mil med den? Färgen är ju kanske inte den hetaste, men jag tror fortfarande att du får ungefär vad du begär… det är ju ändå en fin bikepacker för pengen liksom.gravel är ju hett fortfarande så shoot 😁

Stuvarn

Aktiv medlem
Vad är Cykeln värd??
”Lite provad” är ju att den är snurrad i kvarteret, du har väl ändå kört ett gäng timmar/mil med den? Färgen är ju kanske inte den hetaste, men jag tror fortfarande att du får ungefär vad du begär… det är ju ändå en fin bikepacker för pengen liksom.gravel är ju hett fortfarande så shoot 😁

Nope har tyvärr inte kommit igång med cyklingen då kroppen inte vill...... :confused:
Cykeln står bara retar mig i mitt vardagsrum...men tror ändå jag avvaktar lite.....gillar ju cykeln trots allt 😛

PS Angående färgen så ville jag först ha den grå men den verkade alldrig komma i lager...nu är leverans först sept - dec. Så det fick bli den rosa men vant mig å gillar färgen så pass mkt att jag även har en surfski med rosa nos :LOL:

Senast ändrad:

Bengt-re

Aktiv medlem
Vad är Cykeln värd??
Nope har tyvärr inte kommit igång med cyklingen då kroppen inte vill...... :confused:
Cykeln står bara retar mig i mitt vardagsrum...men tror ändå jag avvaktar lite.....gillar ju cykeln trots allt 😛

PS Angående färgen så ville jag först ha den grå men den verkade alldrig komma i lager...nu är leverans först sept - dec. Så det fick bli den rosa men vant mig å gillar färgen så pass mkt att jag även har en surfski med rosa nos :LOL:
Det är ju en väldigt fin cykel! Och rosa, lila visar ju bara på att man självförtroende!

NiklasL

Aktiv medlem
Vad är Cykeln värd??
Vad tror ni om en Specialized Tarmac SL6 från 2021? Den är utrustad med Tiagra och Axis Sport hjul. Säljaren uppger att den rullat 35 mil. Begärt pris 20k. Är det rimligt?

Hogren

Aktiv medlem
Vad är Cykeln värd??
Hej har en gammal santa Cruz heckler heldämpad mtb som jag tänkte göra mig av med den är ganska oanvänd växlar och sådant ser nytt ut men ramen har några lackskador
Vad känns som ett rimligt pris ?

Bilagor

• 03D8959B-3FE3-459F-A3B4-6FF6AB8E2FB9.jpeg
    03D8959B-3FE3-459F-A3B4-6FF6AB8E2FB9.jpeg
    1 MB · Besök: 128

NickPick

Aktiv medlem
Vad är Cykeln värd??
Ser nu att Sportson säljer ny Specialized Tarmac SL6 (Tiagra) 2021 för 23.000:-. Vad kan vara rimligt beg pris då? 20k är ju rimligen i överkant... 14k?
Om jag söker på sportson ser jag 28495 i storlek 56, annars inget.
14k är brutalt underpris, men det behöver jag nog inte berätta. Man kan liksom inte ta billigaste reapriset och dra bort 30% .
Köp den nya hos sportson och stick ut och cykla. Garantier plus ny cykel!

NiklasL

Aktiv medlem
Vad är Cykeln värd??
Ja, marknaden är tuff ibland och här hävdas ofta att rätt pris är det som leder till affär. Men det känns ju inte bra att ge skambud till någon bara för att cykeln har legat ute en månad och själv vill jag inte betala mer än jag måste, därav frågan här.
Det är Sportson Kungsholmen som säljer ut. Garanti är alltid bra!
Det jag är ute efter är en andrahoj - jag veckopendlar med tåg och Brompton och skulle vilja ha något på jobborten också, utöver Brompton. Tarmac SL6 är f ö en väldigt trevlig cykel (och troligtvis är senaste Tiagra helt okej med, om än flera hekton tyngre).

DanielS

Aktiv medlem
Vad är Cykeln värd??
Ja, marknaden är tuff ibland och här hävdas ofta att rätt pris är det som leder till affär. Men det känns ju inte bra att ge skambud till någon bara för att cykeln har legat ute en månad och själv vill jag inte betala mer än jag måste, därav frågan här.
Det är Sportson Kungsholmen som säljer ut. Garanti är alltid bra!
Det jag är ute efter är en andrahoj - jag veckopendlar med tåg och Brompton och skulle vilja ha något på jobborten också, utöver Brompton. Tarmac SL6 är f ö en väldigt trevlig cykel (och troligtvis är senaste Tiagra helt okej med, om än flera hekton tyngre).
Om cyklen legat ute länge kan du ju skriva ett meddelande och hänvisa till rea-cykeln och säga att du tycker 20k är dyrt och fråga vad han kan tänka sig att sälja den för. Förmodligen får du inget svar, men värt ett försök kanske. Jag hade nog max velat betala 18k under de här förutsättningarna.

Har fö haft senaste Tiagra och jämfört med Ultegra som jag har på racern så är det rejäl skillnad på känsla i reglagen (gäller fälgbroms då).

Zlatko

Medlem
Vad är Cykeln värd??
SmartSelect_20220624-091644_Chrome.jpg

Jag är en novis som ska köpa min första cykel. Vad ska man ge för den här rackaren? Säljaren TROR att det är en 2018. Det är Shimano 105 rakt igenom, typ.
Har legat ute för 12.9k i ett par veckor. Rimligt?

DanielS

Aktiv medlem
Vad är Cykeln värd??
Visa bilaga 563184
Jag är en novis som ska köpa min första cykel. Vad ska man ge för den här rackaren? Säljaren TROR att det är en 2018. Det är Shimano 105 rakt igenom, typ.
Har legat ute för 12.9k i ett par veckor. Rimligt?
18.5k för en ny, lite högt prissatt kan jag tycka, kolla vilken generation av gruppen det är och allmänt skick. Om senaste generationen 105 och toppskick så kanske utsatt pris är rimligt. Men ändå, om den inte blivit såld på några veckor så hade jag prutat lite om jag var intresserad. Det gäller väl iof alltid på blocket att det finns prutmån på priserna.

Zlatko

Medlem
Vad är Cykeln värd??
18.5k för en ny, lite högt prissatt kan jag tycka, kolla vilken generation av gruppen det är och allmänt skick. Om senaste generationen 105 och toppskick så kanske utsatt pris är rimligt. Men ändå, om den inte blivit såld på några veckor så hade jag prutat lite om jag var intresserad. Det gäller väl iof alltid på blocket att det finns prutmån på priserna.
Tack. Internet säger mig att det är Shimano 105 R7000 på 2022 års modell, och R5800 på den i annonsen (inget i annonsen som tyder på att något bytt ut till nyare).

NiklasL

Aktiv medlem
Vad är Cykeln värd??
Recension:
Positivt med skivbroms och gängat vevlager istället för pressfit. R7000 bättre än 5800, åtminstone fälgbromsade 5800 fick en vajerbana för växling som var mindre bra när man ville dra växelvajern under styrlindan (istället för ”tvättlinorna” på 5600).
Så här efter Vätternrundan brukar utbudet av lvg-cyklar öka rejält vilket ger möjligheter för köparen att göra affär till bra pris. Alternativet är ju att hojen stannar osåld i ett förråd.

uandt

Aktiv medlem
Vad är Cykeln värd??
Kommer med ett objekt till (på jakt efter min första cykel).

TREK ALR 3. Sora växlar, Tektro T731, 8500 kr.

Priset är väl för högt för en cykel som ny kostade 10999 kr 2018, men kanske vägs det upp av prylarna som följer med? Eftersom jag är nybörjare så har jag inga prylar.

Tack på förhand.
Det är jättemycket för högt. Ett F-bolag hade löst in cykeln för runt 3000 kr. Nu är den väl mer värd en så men du fattar..

DanielS

Aktiv medlem
Vad är Cykeln värd??
Kommer med ett objekt till (på jakt efter min första cykel).

TREK ALR 3. Sora växlar, Tektro T731, 8500 kr.

Priset är väl för högt för en cykel som ny kostade 10999 kr 2018, men kanske vägs det upp av prylarna som följer med? Eftersom jag är nybörjare så har jag inga prylar.

Tack på förhand.
Sedan skulle jag inte betala extra för extra prylar som följer med, pedaler måste du väl ha som nybörjare men inte säkert du vill ha exakt de som följer med cykeln, övriga saker vill du nog ha efter dina egna preferenser.

Gäller även som säljare, man kan sälja väskor, cykeldator osv och få ut några kronor för det, men det är svårt att ta mer betalt för cykeln.

Distiller

Aktiv medlem
Vad är Cykeln värd??
Här får du dig en funderare.
Byggd på Velobuilds VB-R-068 med full Ultegra Di2 R8050, Easton EC70 aero kolfiberstyre, Easton EA70 aluminium stam, Jagwire vajrar samt höljen, PRO Stealth sadel, KMC kedja samt 50mm kolfiberhjjul från Elite.
SRAM vevar och Edco hjul på bilden men det är inte kvar.

Bilagor

• Kinakol2.jpg
    Kinakol2.jpg
    651.3 KB · Besök: 38

NickPick

Aktiv medlem
Vad är Cykeln värd??
Hej,

Är det någon som vet årsmodell på denna?

2014? Bildgoogla på modellen och hitta bilder som matchar med färg osv.

Ibland räcker det bara att lägga till årsmodell efter i sökningen, annars bör ju säljaren veta vad han säljer.

SimonIsaksson

Ny medlem
Vad är Cykeln värd??
Vad kan min hoj vara värd??
MwRsCNgwbg5aG8vxfqUbYaMSFMu2Drm1cr6Exn10SNA-2048x1536.jpg

6.7 kg inkl. pedalar, flaskställ och gpsfäste
ENVE Smart 6.7 tubular med nya Vittoria corsa tuber
Sram Red 22 grupp rakt igenom, matchande dekaler
Quarq Dzero med Sram Red AXS vevar DA pedaler
Kalloy uno stam och aero kolfiber styre
Selle italia sadel helt i kolfiber.
Egen designad lackering / speciallackerad

Zlatko

Medlem
Vad är Cykeln värd??
Fortfarande på jakt efter min första cykel. Har av nån anledning snöat in på Canyon (snygga och prisvärda). Var rätt säker på att jag ville ha skivbromsar, men dyker aldrig upp något. Har redan en trainer och ändå tänkt köra inomhus när det blir kallt, lika bra att slå till på en fälgbroms kanske?! Är som sagt en första cykel, så kanske rimligt med en mindre investering.
Screenshot_20220714-094809_Chrome.jpg

Rimligt pris? Är senaste versionen 105 som jag förstår det (r7000). Slår jag till?

Freddie L

Aktiv medlem
Vad är Cykeln värd??
Fortfarande på jakt efter min första cykel. Har av nån anledning snöat in på Canyon (snygga och prisvärda). Var rätt säker på att jag ville ha skivbromsar, men dyker aldrig upp något. Har redan en trainer och ändå tänkt köra inomhus när det blir kallt, lika bra att slå till på en fälgbroms kanske?! Är som sagt en första cykel, så kanske rimligt med en mindre investering.
Visa bilaga 567156
Rimligt pris? Är senaste versionen 105 som jag förstår det (r7000). Slår jag till?
Om den passar! Schysst hoj, rimligt prissatt. Fälgbroms är absolut inte en deal-breaker! Pruta en femhundring på plats, bara för att!?!

Zlatko

Medlem
Vad är Cykeln värd??
Om den passar! Schysst hoj, rimligt prissatt. Fälgbroms är absolut inte en deal-breaker! Pruta en femhundring på plats, bara för att!?!
Tror fan det. Enda oros-molnet på himlen nu är att jag upptäckte att den inte är samma size som alla andra Endurace 7 varit i Large, och som är den storleken jag behöver (188.5 cm, 88 innermått). Just denna variant är mindre av nån anledning och rekommenderas upp till 187 cm. Men kan knappast vara en deal-breaker, va?
SmartSelect_20220714-102450_Chrome.jpg

(Sorry att det gått från vad är cykeln värd till "ska jag köpa cykeln".)

aben

Aktiv medlem
Vad är Cykeln värd??
Tror fan det. Enda oros-molnet på himlen nu är att jag upptäckte att den inte är samma size som alla andra Endurace 7 varit i Large, och som är den storleken jag behöver (188.5 cm, 88 innermått). Just denna variant är mindre av nån anledning och rekommenderas upp till 187 cm. Men kan knappast vara en deal-breaker, va?
Visa bilaga 567166
(Sorry att det gått från vad är cykeln värd till "ska jag köpa cykeln".)
Det är för stor skillnad tycker jag och att få rätt storlek och geometri på ramen är helt avgörande.

Topp