Vad är detta för verktyg?

lagrave

Medlem
Jag har köpt en cykelverktygssats på Biltema och det är några grejor i den som jag inte fattar vad det är, se bilden nedan.

1. Är en avdragare för vevlager, tog med den för att kontrastera mot (3) som är ganska lik.
2. Vad är grejen men dessa länkar i allmänhet och den triangulära länken i synnerhet?
4. Har massa siffror inpräglade, från 10-15 eller något sådant.
5. En liten metallbit. Mycket oklar!

Enligt Biltema är innehållet följande:

Kedjebrytare
Avdragare för vevlager
3 Däckavdragare
Kombinationsskruvmejsel, spår- och kryssmejsel
Universalverktyg 2/3/4/5/6 mm insex + skruvmejslar, spår och kryss
8 mm insexnyckel + skaft till kassetavdragare och avdragare för vevlager
Kassettavdragare
2 fasta nycklar för bland annat hjullager 13 x 14 och 15 x 16 mm
Ekernyckel
Adapter pedalarmsavdragare
Fast nyckel 8 x 10 mm
Kombinationsverktyg med tre fasta nycklar 15, 32, 36 mm, bland annat för styrlager + kuggkransnyckel.

IMG_20201024_194757.jpg

Hasse#7

Aktiv medlem
Jag har köpt en cykelverktygssats på Biltema och det är några grejor i den som jag inte fattar vad det är, se bilden nedan.

1. Är en avdragare för vevlager, tog med den för att kontrastera mot (3) som är ganska lik.
2. Vad är grejen men dessa länkar i allmänhet och den triangulära länken i synnerhet?
4. Har massa siffror inpräglade, från 10-15 eller något sådant.
5. En liten metallbit. Mycket oklar!

Enligt Biltema är innehållet följande:

Kedjebrytare
Avdragare för vevlager
3 Däckavdragare
Kombinationsskruvmejsel, spår- och kryssmejsel
Universalverktyg 2/3/4/5/6 mm insex + skruvmejslar, spår och kryss
8 mm insexnyckel + skaft till kassetavdragare och avdragare för vevlager
Kassettavdragare
2 fasta nycklar för bland annat hjullager 13 x 14 och 15 x 16 mm
Ekernyckel
Adapter pedalarmsavdragare
Fast nyckel 8 x 10 mm
Kombinationsverktyg med tre fasta nycklar 15, 32, 36 mm, bland annat för styrlager + kuggkransnyckel.

Visa bilaga 449689
1 är en vevlageravdragare för patronvevlager.
2. Är troligen kedja kasett/frikransavdragning men kräver en hävarm av något slag.
3 är ett kasettavdragarverktyg.
4 är en ekernyckel av universaltyp.
5 Vet inte, kan vara en passbit för att dra av vevpartier som har fyrkantsaxel eller octalink.

moros

Aktiv medlem
Gissar på att kedjebiten passar på nyckeln längst till vänster (om man kollar bilden i biltema-länken). Den verkar ha två hål för ändamålet. I din lista är det nog verktyget som de kallar "Kombinationsverktyg med tre fasta nycklar 15, 32, 36 mm, bland annat för styrlager + kuggkransnyckel." Ibland kallas det för "kedjepiska" och hur det funkar kan du se här

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer