vad är en bra snitthastighet när man cyklar ensam?

-Andy-

Aktiv medlem
Andy, du har gjort en toppen prestation 🙂 :cool: men jag var ändå lite förvirrad med tanke på trådens ämne. Just i cykling är det så brutalt stor skillnad att cykla solo jämfört med att cykla i grupp. Under tex Mälaren runt tror jag man kan få en fin medalj om man pinnar runt solo med ett snitt bättre en 30 km/h, det är skillnad.
Klart det är skillnad mellan solo eller grupp. Ingen här har väl påstått något annat. Men du verkar missa poängen. Det spelar liksom ingen roll hur snabba andra är, vilka snitthastigheter folk presterar utan i slutändan är det DU själv och dina förutsättningar du behöver jobba med.

MrSthlm

Aktiv medlem
Klart det är skillnad mellan solo eller grupp. Ingen här har väl påstått något annat. Men du verkar missa poängen. Det spelar liksom ingen roll hur snabba andra är, vilka snitthastigheter folk presterar utan i slutändan är det DU själv och dina förutsättningar du behöver jobba med.

Den enda som missar poängen här är du, du verkar försöka generalisera trots att folk är olika, vi kan motiveras av lite olika saker.

Även om det inte spelar någon roll för dig hur snabba andra är så kan det göra det för någon annan. Ibland tex tycker jag det är kul/intressant att analysera lite hur andra cyklar med hjälp av tex Strava. I vissa fall kan det motivera en till att anstränga sig själv lite hårdare, tex på olika segment eller varför inte på en hel rutt. Det finns en liten tävlingsdjävul inne i en själv som ibland säger "Kan han så kan jag..." (vilket åtminstone kan få effekten att man anstränger sig hårdare).

Sedan håller jag självklart med dig om som du skriver: "att i slutändan är det DU själv och dina förutsättningar du behöver jobba med.", visst är det så.

Men visst, sedan tycker jag det blir lätt förvirrande att skriva om hur man cyklat i grupp när trådskaparens ämne var: "vad är en bra snitthastighet när man cyklar ensam?". I cykling är det så exceptionellt stor skillnad mellan solo och gruppcykling vilket kanske dröjer ett tag innan en nybörjare kopplar. Jag är själv jättebra på att gå OT men det kan bli förvirrande för TS.

Senast ändrad:

Cyklar'n

Aktiv medlem
Den enda som missar poängen här är du, du verkar försöka generalisera trots att folk är olika, vi kan motiveras av lite olika saker.

Även om det inte spelar någon roll för dig hur snabba andra är så kan det göra det för någon annan. Ibland tex tycker jag det är kul/intressant att analysera lite hur andra cyklar med hjälp av tex Strava. I vissa fall kan det motivera en till att anstränga sig själv lite hårdare, tex på olika segment eller varför inte på en hel rutt. Det finns en liten tävlingsdjävul inne i en själv som ibland säger "Kan han så kan jag..." (vilket åtminstone kan få effekten att man anstränger sig hårdare).

Sedan håller jag självklart med dig om som du skriver: "att i slutändan är det DU själv och dina förutsättningar du behöver jobba med.", visst är det så.

Men visst, sedan tycker jag det blir lätt förvirrande att skriva om hur man cyklat i grupp när trådskaparens ämne var: "vad är en bra snitthastighet när man cyklar ensam?". I cykling är det så exceptionellt stor skillnad mellan solo och gruppcykling vilket kanske dröjer ett tag innan en nybörjare kopplar. Jag är själv jättebra på att gå OT men det kan bli förvirrande för TS.
Under pandemin upphörde klubbrundorna efter hösten 2020 för att återupptas online våren 2021. Därför kom jag av mig helt med klungkörning och har inte varit där nu heller. Men eftersom jag nu kommer att cykla 26 km till jobbet kan det kvitta. Som du säger är solo en helt annan sak och jag gillar det verkligen. Alternativt kanske hitta 1-2 till att köra med. Jag tycker snitthastighet är relevant, ända sättet att se förbättring på. Önskar bara att några snabba cyklister kommer min väg så man kan få inspiration och ge 100%

n3wton

Aktiv medlem
Under pandemin upphörde klubbrundorna efter hösten 2020 för att återupptas online våren 2021. Därför kom jag av mig helt med klungkörning och har inte varit där nu heller. Men eftersom jag nu kommer att cykla 26 km till jobbet kan det kvitta. Som du säger är solo en helt annan sak och jag gillar det verkligen. Alternativt kanske hitta 1-2 till att köra med. Jag tycker snitthastighet är relevant, ända sättet att se förbättring på. Önskar bara att några snabba cyklister kommer min väg så man kan få inspiration och ge 100%
Nja på den va. Om du haft medvind en dag så ger ju snitthastighet inte någon som helst representation av din förbättring. Ska man vara sådan är det bara effektmätare följt av analys av enskilda prestationer som ger ett bra värde på förbättring. Med effektmätare får du utmärkt koll på vilken effekt du haft över 1, 2, 4, 8 eller 20 minuter, eller 20 timmar med för den delen. Om du cyklat 30 km/h över 30 km med effekten 200 watt kommer du bli ifråncyklad av någon som klarar hålla 300 watt/h i 1 h, nästan oavsett vilken snitthastighet ni kommer hålla på den gemensamma rundan.

Snitthastighet är ett bajsmått.

Manurhin2

Aktiv medlem
Nja på den va. Om du haft medvind en dag så ger ju snitthastighet inte någon som helst representation av din förbättring. Ska man vara sådan är det bara effektmätare följt av analys av enskilda prestationer som ger ett bra värde på förbättring. Med effektmätare får du utmärkt koll på vilken effekt du haft över 1, 2, 4, 8 eller 20 minuter, eller 20 timmar med för den delen. Om du cyklat 30 km/h över 30 km med effekten 200 watt kommer du bli ifråncyklad av någon som klarar hålla 300 watt/h i 1 h, nästan oavsett vilken snitthastighet ni kommer hålla på den gemensamma rundan.

Kiss & bajs

Cyklar'n

Aktiv medlem

Det är ett trubbigt mått men jag testar oftast när det blåser lite. Om man utgår ifrån samma rutt så ger det en fingervisning. Men såklart watt är bättre. I övrigt har jag kört lite intervaller på gymmet. Kört lite 4:or och 2 minuters intervaller och även spinning innan restriktionerna ställde till det.

vattenflaska

Aktiv medlem
Undrar hur ni som kommer upp i dessa höga siffror tränar?! Ligger ni på 20 h + träning per vecka som nån elit eller gör ni det bara genom att klämma in några träningstimmar i veckan bland allt jobb osv?
Sen jag tog upp träningen för drygt ett år sen har jag försökt hålla nere pulsen och ist satsat på mängd men osäker om det skulle ge mer att klämma in mer intensiva pass ibland? (alltså inte intervaller utan 45 - 60 min 80 - 85 procent av maxpuls)

Cyklade en sväng idag i lugnt tempo och efter att ha kommit upp i en korsning ur en brant backe ser jag en man 20 - 30 år äldre än jag som flinade stort köra ifrån mig.. tänkte att han ska jag fan om så kröp ihop och trampade på som bara den men bara för att hänga på honom i 35 km/h behövde jag en puls på 170.. Blev ingen fortsättning för han vek av efter några kilometer men måste göra nåt åt min hastighet känner jag :cautious:

GoranS

Aktiv medlem
Undrar hur ni som kommer upp i dessa höga siffror tränar?! Ligger ni på 20 h + träning per vecka som nån elit eller gör ni det bara genom att klämma in några träningstimmar i veckan bland allt jobb osv?
Sen jag tog upp träningen för drygt ett år sen har jag försökt hålla nere pulsen och ist satsat på mängd men osäker om det skulle ge mer att klämma in mer intensiva pass ibland? (alltså inte intervaller utan 45 - 60 min 80 - 85 procent av maxpuls)

Cyklade en sväng idag i lugnt tempo och efter att ha kommit upp i en korsning ur en brant backe ser jag en man 20 - 30 år äldre än jag som flinade stort köra ifrån mig.. tänkte att han ska jag fan om så kröp ihop och trampade på som bara den men bara för att hänga på honom i 35 km/h behövde jag en puls på 170.. Blev ingen fortsättning för han vek av efter några kilometer men måste göra nåt åt min hastighet känner jag :cautious:
Om det var platt och du fick slita som ett djur för att ligga på rulle i 35 km/h skulle jag säga att du sannolikt har god förbättringspotential. Cyklar du bara lite blandat, ibland kortare och snabbare och ibland lite längre och lugnare bör du bli bättre. Dessutom, om du över på att cykla med andra kommer du att bli bättre på det också och kunna utnyttja dem effektivare. Det är också inte så dumt att få lite sparring för att få upp farten.

n3wton

Aktiv medlem

Man behöver cykla 6 h i veckan. 2x1 h intervallpass med hög intensitet och ett pass med mer än 3h i sadeln. Den sista timmen kan du göra vad du vill med.

Många kör hög intensitet hela tiden men då orkar de inte så länge. Många andra kör låg intensitet men under lång tid, men då saknar de topp istället. Du saknar uppenbarligen topp, och då är det det du behöver träna på. Det finns ingen chans i hela världen att man orkar hålla en hög snitthastighet om man inte emellanåt ligger på hög snitthastiget. Samtidigt orkar man inte cykla så länge på högt effektuttag (vilket hög snitthastighet kräver), så då måste man köra lite distanspass med låg intensitet för att bygga en stabil bas.

Sen håller man på så. Distans för att bygga bas, intensitet för att bygga topp. Sen blir man sliten och får börja om. Ett evigt arbete är det. Cykla är fan jobbigt nu när jag tänker efter.. Men jag kan lätt hålla 30 km/h ganska länge!😄

vattenflaska

Aktiv medlem
Om det var platt och du fick slita som ett djur för att ligga på rulle i 35 km/h skulle jag säga att du sannolikt har god förbättringspotential. Cyklar du bara lite blandat, ibland kortare och snabbare och ibland lite längre och lugnare bör du bli bättre. Dessutom, om du över på att cykla med andra kommer du att bli bättre på det också och kunna utnyttja dem effektivare. Det är också inte så dumt att få lite sparring för att få upp farten.
Först är det 20 kg övervikt som ska bort (hoppas göra det innan sommaren är över).. men det är just träningen jag undrar över. Såg den här videon
och började träna med max 70 procent av maxpuls i lite längre pass (oftast 1,5h, ibland längre) då det ska räcka för att träna hjärtmuskeln(??)
Tänkte att jag varit klantig, särskilt som gammal längdskidåkare, att inte fatta det tidigare och mest ha kört hårda springrundor på 40 - 60 min och uteslöt därför den typen av träning helt och hållet men nyfiken på om det ändå har sitt att ge för någon som ligger på 5 - 10 h träning per vecka eller om det fortfarande är lugnt och långt + intervaller som gäller, även då?

vattenflaska

Aktiv medlem
Man behöver cykla 6 h i veckan. 2x1 h intervallpass med hög intensitet och ett pass med mer än 3h i sadeln. Den sista timmen kan du göra vad du vill med.

Många kör hög intensitet hela tiden men då orkar de inte så länge. Många andra kör låg intensitet men under lång tid, men då saknar de topp istället. Du saknar uppenbarligen topp, och då är det det du behöver träna på. Det finns ingen chans i hela världen att man orkar hålla en hög snitthastighet om man inte emellanåt ligger på hög snitthastiget. Samtidigt orkar man inte cykla så länge på högt effektuttag (vilket hög snitthastighet kräver), så då måste man köra lite distanspass med låg intensitet för att bygga en stabil bas.

Sen håller man på så. Distans för att bygga bas, intensitet för att bygga topp. Sen blir man sliten och får börja om. Ett evigt arbete är det. Cykla är fan jobbigt nu när jag tänker efter.. Men jag kan lätt hålla 30 km/h ganska länge!😄
Haha.
Då kanske det är så då.. får väl kanske slänga in några mellanmjölkspass ibland ändå. Ett problem bara att jag jämt känner mig lite sliten och trött dagen efter ett hårt 40 - 60 min pass jämfört med om jag hade kört ett längre lugnt..

-Andy-

Aktiv medlem

Menar du alltså att jag missar min egen poäng med mitt egna inlägg, eller vad då? Du antyder och tolkar in saker som jag inte har skrivit och går sedan igång på det och drar massa växlar tills du blir så irriterad. Det är nästan som att du retar upp dig själv.

vattenflaska

Aktiv medlem
Menar du alltså att jag missar min egen poäng med mitt egna inlägg, eller vad då? Du antyder och tolkar in saker som jag inte har skrivit och går sedan igång på det och drar massa växlar tills du blir så irriterad. Det är nästan som att du retar upp dig själv.
Fast om man ska ta hänsyn till alla punkter du listade så kan man ju inte ha något som kallas tävling öht...
Själv så funderar jag på EPO och testo. :LOL:

-Andy-

Aktiv medlem
Fast om man ska ta hänsyn till alla punkter du listade så kan man ju inte ha något som kallas tävling öht...

Haha, EPO är också en väg att vandra. Jag nöjer mig själv med att gå ner i bocken när jag vill cykla snabbare. Det gör rätt många km/h på en sträcka på 3 mil (referens till trådstarten).

Klart man kan ha tävlingar för de som vill tävla. Mina punkter syftade till trådstarten där det inte handlar om tävling utan att själv cykla en viss sträcka och sedan jämföra prestationen med andra. Det jag ville lyfta fram är själva jämförelsen och att jag tycker att det är viktigt med lite perspektiv på det hela. Äpplen och päron.

Jag tycker att man inte ska vara så himla nojig över sina egna prestationer och känna sig dålig bara för att någon annan är snabbare. Att vilja förbättras är jättebra och att jämföra sig med andra är fullt naturligt, men man bör ha lite perspektiv på det hela så att man inte cyklar runt och känner sig värdelös helt i onödan.

MrSthlm

Aktiv medlem

Tävla är helt ok men tänk på Andys visa ord, du behöver perspektiv på det hela så att du inte cyklar runt och känner dig värdelös helt i onödan om du förlorar.

@-Andy- Du ser, jag förstår. :geek:

Peth

Aktiv medlem
Snittade 36 km/tim på lunchrundan nyss. Det var jättejobbigt. Vet inte om det säger nåt väsentligt egentligen. Det brukar dock gå långsammare.

Herr Thomas

Aktiv medlem
Körde den vanliga rundan runt Färingsö nu i helgen, c:a 85 km.
Lite småblåsigt med ömsom med- och motvind.
Snittade 30,5 km/h.
Jag fyller 60 år nästa gång :-)

Raemoe

Aktiv medlem
Tycker det är intressant hur hela tråden är fyllt av åsikten "tävla mot dig själv inte mot andra". Jag tror inte att det skulle låta så i andra länder där det finns många och regelbundna tävlingar i olika nivåer i stället för enbart "motionslopp". Tror att det är en anledning att cykling inte är särskilt populärt i Sverige, det har liksom inte blivit en tävlingssport som i många andra länder.

Åter till ämnet så beror så klart snittfart på hur länge man ska hålla igång, och i övrigt är effektmätning givetvis ett bättre sätt att hålla koll på sina egna framsteg än rullsnittet.

MrSthlm

Aktiv medlem
Tycker det är intressant hur hela tråden är fyllt av åsikten "tävla mot dig själv inte mot andra". Jag tror inte att det skulle låta så i andra länder där det finns många och regelbundna tävlingar i olika nivåer i stället för enbart "motionslopp". Tror att det är en anledning att cykling inte är särskilt populärt i Sverige, det har liksom inte blivit en tävlingssport som i många andra länder.

Åter till ämnet så beror så klart snittfart på hur länge man ska hålla igång, och i övrigt är effektmätning givetvis ett bättre sätt att hålla koll på sina egna framsteg än rullsnittet.

I och för sig långt ifrån alla cyklister som har effektmätning men förhoppningsvis har de åtminstone pulsmätning vilket också är ett bra värde för ansträngningsnivå.

Senast ändrad:

MrSthlm

Aktiv medlem
Många här skriver (fnyser åt) att man inte ska kolla på/värdera snitt km/h men alla gör det? 🙃

Däremot är det en ren självklarhet att man måste väga in ruttprofil, vind, puls, effekt etc i sin bedömning hur man cyklat (att man är solo tar jag för givet med tanke på trådens ämne). Det blir väl också lite enklare att bedöma när det är en rutt man cyklat många gånger. Beroende på vad man nu har för träningsdagbok/verktyg, tex Strava eller Trainingpeaks kan man också se hur man cyklat på vissa partier/segment så att man kan ta bort den i Stockholm så förhatliga transportcyklingen (från sin analys) innan man äntligen kommer ut på landsväg. Självklara saker får någon som cyklat ett tag, ja, men kanske inte för nybörjare.

Senast ändrad:

NLC

Aktiv medlem
Många här skriver (fnyser åt) att man inte ska kolla på/värdera snitt km/h men alla gör det? 🙃

Däremot är det en ren självklarhet att man måste väga in ruttprofil, vind, puls, effekt etc i sin bedömning hur man cyklat (att man är solo tar jag för givet med tanke på trådens ämne). Det blir väl också lite enklare att bedöma när det är en rutt man cyklat många gånger. Beroende på vad man nu har för träningsdagbok/verktyg, tex Strava eller Trainingpeaks kan man också se hur man cyklat på vissa partier/segment så man kan ta bort den i Stockholm så förhatliga transportcyklingen innan man äntligen kommer ut på landsväg. Självklara saker får någon som cyklat ett tag, ja, men kanske inte för nybörjare.
Glöm inte lufttemp & klädsel, i allmänhet cyklas det betydligt fortare på sommaren än på vintern - även på samma cykel & vid motsvarande upplevd ansträngning

MrSthlm

Aktiv medlem
Exakt. Hastigheten säger INGENTING, det är effektmätaren som är facit.
Jaja, alla (de flesta) tittar på km/h snitt ändå (som ett värde av många) skulle jag vilja hävda men att man måste väga in den tillsammans med alla andra mätvärden och omständigheter är ju verkligen en självklarhet. Just effektmätare som många skriver om är dock något som långt ifrån alla cyklister har, i synnerhet inte nybörjare. (TS ger intrycket av att vara en nybörjare.)

NLC

Aktiv medlem
Exakt. Hastigheten säger INGENTING, det är effektmätaren som är facit.

Facit för vad? Det går inga tävlingar i att hålla högst snittefffekt i 20 minuter och kan man inte omvandla en bra motor till fart spelar det mindre roll hur hårt man kan köra. Om man nu vill mäta mot andra. Vill man bara se egen progression funkar IMHO både effektmätning och snittfart (på en given standardrunda) i princip lika bra var för sig även om de båda tillsammans ger mer.

GoranS

Aktiv medlem
Facit för vad? Det går inga tävlingar i att hålla högst snittefffekt i 20 minuter och kan man inte omvandla en bra motor till fart spelar det mindre roll hur hårt man kan köra. Om man nu vill mäta mot andra. Vill man bara se egen progression funkar IMHO både effektmätning och snittfart (på en given standardrunda) i princip lika bra var för sig även om de båda tillsammans ger mer.
Jag har inför mina turer till Dolomiterna (10 stycken) ofta gjort två "tester", kört en standardrunda med full insats samt kört ett pass med fyra intervaller på ca 3 min styck på en rundbana. Tiderna där har korrelerat rätt väl med hur det känts och hur jag presterat när jag varit nere och cyklat i bergen. Så jag håller med - mer mätdata är bättre men redan tid på en standardrunda ger en rätt bra fingervisning.

fiskarn

Aktiv medlem

Jag håller med. Spann bara ironsikt vidare på inlägget jag citerade. Alla sådana här trådar brukar va en tävling i hur lite roll snitthastigheten spelar. Själv jagar jag ibland personbästa på min runda runt sjön, tycker det är kul :)

MrSthlm

Aktiv medlem
Jag håller med. Spann bara ironsikt vidare på inlägget jag citerade. Alla sådana här trådar brukar va en tävling i hur lite roll snitthastigheten spelar. Själv jagar jag ibland personbästa på min runda runt sjön, tycker det är kul :)

Jag missade totalt ironin först men är med nu. 😅

Berk

Aktiv medlem

Jag tycker att det är tvärtom: svenskorna är helt besätt av prestation, träning och tävling. Det finns just nu en annan tråd om tävling på pendling. Allt verkar handla om tävling, man verkar inte kunna köra lvgcykel utan att ser det som en träning för en tävling. Jag har möt folk som inte kunde förstår att jag cyklade många mil men aldrig deltog i en tävling.

När man cyklar finns det ofta folk som kör om men kan inte hålla hastigheten av den som dom körde om. Då tycker jag att det är bra att har koll på vad en bra snitthastighet är. Det är dock helt personligt och kan man inte svara på i allmänhet.

DarkMatter

Aktiv medlem
Jag ger dig fjorton år, hur många kilometer planerar du in? :sneaky:
Nu blir ju beräkningarna något knepigare när man måste ta hänsyn annat än bara cyklandet i sig. Vanligtvis är mina turer inte över 3 timmar med ett fåtal undantag. Men vet jag att jag bara har 2 timmar på mig innan nästa möte eller ANNAT så kan jag planera in ca 30 km så man har tid med ombyte etc.

ejma

Aktiv medlem
Att snitta 30 km/h på ca 100 km rundbana i pulszon Z1 tycker jag låter trevligt. Jag ligger fortfarande ca 5 slag över vid bra förhållanden. För cyklister med tempocykel är det säkert vardag.

MrSthlm

Aktiv medlem
Jag tycker att det är tvärtom: svenskorna är helt besätt av prestation, träning och tävling. Det finns just nu en annan tråd om tävling på pendling. Allt verkar handla om tävling, man verkar inte kunna köra lvgcykel utan att ser det som en träning för en tävling. Jag har möt folk som inte kunde förstår att jag cyklade många mil men aldrig deltog i en tävling.

När man cyklar finns det ofta folk som kör om men kan inte hålla hastigheten av den som dom körde om. Då tycker jag att det är bra att har koll på vad en bra snitthastighet är. Det är dock helt personligt och kan man inte svara på i allmänhet.

Delar inte riktigt denna syn, jag tycker det är väldigt personligt. Nu för tiden är det ju ganska poppis med upplevelser och att ta det lite lugnare? Gruppträningar och sådant är väldigt populärt också? Finns även en viss tendens till lite längre men betydligt lugnare, bike packing och sådant.

Hmmm, däremot kan jag väl sporadiskt uppleva det som att vissa personer som inte riktigt gillar detta mätande, tränande och pushande blir stressade av (eller stör sig på) andra som gör det vilket är synd. :confused: Så frågan är var problemet ligger egentligen? (kanske hos dem som inte tränar mera seriöst?) Kan ibland se sådana tendenser även bland folk som tränar mera seriöst. Att de liksom hmmm "förlorar" träningsracet, blir stressade av det, frustrerande och till slut blir det "Klart han är bättre, han tränar ju så mycket." eller andra ursäkter och i vissa fall tveksamma kommentarer. Att man framställer en seriöst tränande person som ett freak medan man själv minsann är härligt svenskt "normal". Tycker det är trist, klart alla har olika förutsättningar, tid och olika motiveringar men det gör ingen sämre ändå?

Cykling är på sätt och vis genialt här också jämfört med tex långdistanslöpning. Ställer man tex upp i en stor Vätterngrupp kan man cykla snabbt tillsammans just eftersom man är så många som hjälps åt (lägre luftmotstånd etc). En någorlunda låg ansträngning (obs: om gruppen är samkörd). Det här drar ner den individuella hetsen en hel del och istället blir det en kul laggrej som väldigt många klarar av att genomföra?

Visst, lite rörigt dock, det är exceptionellt stor skillnad på motion, motionslopp och tävling.

Inget är ju fel, vi är alla olika. Själv har jag hittills i mitt liv varit en hopplös periodare, antingen utövar jag en sport någorlunda seriöst (på motionsnivå dock) eller inte alls, detta är inget jag är det minsta stolt över, det blir bara så. Jag går igång mycket på att följa min egen utveckling, tycker det är skitkul rent ut sagt. Kanske är därför jag funderar på att lägga av med golfen nu. *LoL*

Träningsdagböcker är ett kapitel för sig, att lägga ut det offentligt och att jämföra, jag tror absolut inte det passar alla, kan skapa en viss stress också om man inte har självdisciplin. Jag är själv splittrad till denna företeelse.

Har haft en diskussion med en riktigt seriös (framgångsrik) elittränare i tennis som kommenterade någonting i den stilen med det måste vara/bli ok att tävla, det är svårt att hitta och driva fram vinnare annars om det blir för hmmm "trevligt", lagom och rättvist hela tiden. Sist men inte minst är det en del som älskar att tävla, ska man hindra dem i sin utveckling och driv? Sedan är det självklart en lång diskussion i sig om när det ok att börja seriösa elitsatsningar för de yngre förmågorna etc.

Senast ändrad:

IM

Aktiv medlem
Dagens runda:
Längd: 67 km.
Snitthastighet: 29,3 km/h.
Ca 47 km i 8-9(12-13) sekundmeters motvind, resterande del (ca 20 km) i medvind.
Första rundan efter drygt en månads sjukdom.
Jag var både själv och ensam.

C-dale

Aktiv medlem
Jag cyklar långsamt, men har varit snabbare. Kan ju bero på ålder, träning, sjukdom mm. Men tar det som en man. Kan dock inte låta bli o kolla tider på en del sträckor på Strava o jämföra med andra gubbar.

Topp