Vad är en perfekt ATB?

jolov

Aktiv medlem
Vad är en perfekt ATB?
Å andra sidan är den lätt att köra ss!
Den är extra dålig till SS. Den är dräglig om man kör hjulet längst in och med växlar 😅

Inga inbyggda spännare, axeldesignen tillåter bara en "chain tug" på ena sidan, bromsoket måste justeras om separat varje gång hjulet flyttas pga kedjan sträcker sig

BuTTuS

Aktiv medlem
Vad är en perfekt ATB?
Den är extra dålig till SS. Den är dräglig om man kör hjulet längst in och med växlar 😅

Inga inbyggda spännare, axeldesignen tillåter bara en "chain tug" på ena sidan, bromsoket måste justeras om separat varje gång hjulet flyttas pga kedjan sträcker sig
Jag har monkey nuts och växlar, kanske därför jag inte gnäller lika mycket då 😊

Snuten

Aktiv medlem
Vad är en perfekt ATB?
Otroligt snygg hoj! Tittade på den Youtube klippet av pathlesspadeled tidigare då med 4 atb hojar😊 skulle du då ha 29" eller 27,5? Dropbar eller vanligt styre?
Finns den som både 27,5 och 29? Var ett tag sedan jag kollade videon. Skulle nog vilja ha 29".
Styret skulle definitivt vara "vanligt", det är lite poängen.

Lundmark

Medlem
Vad är en perfekt ATB?
Surly Wednesday med tjocka 26x4nånstans och "smala" 29x3,0? Lite som en tjock Krampus.

Bilagor

• 20221119_114236.jpg
    20221119_114236.jpg
    1.4 MB · Besök: 28
  • 20220814_111501.jpg
    20220814_111501.jpg
    1.5 MB · Besök: 29
Senast ändrad:

Micohm

Medlem
Vad är en perfekt ATB?
Fina bilder på en fin atb, tänker både med det styret o rack as well😊. Ypperligt att kunna skifta fälgar, då behöver man ju ingen Dude i garaget o blir ju superallround😊

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Vad är en perfekt ATB?
Kom och tänka på Yonna, hon skulle nog säga att Pugsley är den perfekta ATB'n, där man kan använda framhjulet som bakhjul om det blir växelhaveri, så man kan komma vidare med bara en växel. Intressant hoj, som tyvärr inte finns i produktion längre.

pugsley.png

Senast ändrad:
Topp