Vad är min cykel värd?

Jimel

Aktiv medlem
velovin sa:
Jimel sa:
Jimel sa:
Byggde cykel till dottern men den blev bara använd en gång, vad tror ni man kan få?

Ragley Piglet storlek S med ny Manitou Mattoc 140mm
Shimano 10 delat, XT växel och deore reglage. XT vevparti.
Enklare Shimano bromsar med 180mm skivor.
Handtag, stam och pedaler nya Funn.
Ingen som vågar sig på en gissning? :)
Det är ju en grymt fin cykel för en tioåring, men dessvärre är det väl en ganska smal "kundgrupp". Min gissning, med betoning på just gissning, blir att 4-5 tusen kan vara rimligt att starta med.
jonte987 sa:
Svårt med icke boost och icke + 27.5. Bortsett från det så borde den vara värd 4-5000 även om ramen värderas till 0. Som barncykel borde den vara värd lite till?
Tack då har jag något att gå på, frågan är bara om man kanske ska köpa en ram i min storlek och ge sig själv en fin cykel eller sälja den, vi får se.

gabbeon

Ny medlem
Dags att ge upp Cancellaradrömmarna.
10700751_10152394912163004_1916637062989019110_o.jpg

Jag säljer en Cervelo P4 med Zipp 900 disk + 1080 framhjul. FSA Gossamer med p2max effektmätare. 3T aura styrkombo ISM Adamo sadel. 10 delat Sram Red (från innan 2012) Ultegra kedja och 12-25 kassett. Frambroms Sram Red, bakbroms Cervelos integrerade. 4 aeroflaskor, en extra (sprucken) sadelstolpe. Tror grejerna är från 2013.

Hojen har det körts triathlon på ett år, sen väldigt sparsamt använd i min ägo. Mest som trainerhoj 2 säsonger.

Jag är fullt medveten om att det inte är prylar gjorda av guld, men det är fortfarande en kompetent tempo/tririg.
Hur mycket kan man ta utan att skämmas, men utan att ha "skänkt bort" grejerna?

desmo

Aktiv medlem
gabbeon sa:

Jag säljer en Cervelo P4 med Zipp 900 disk + 1080 framhjul. FSA Gossamer med p2max effektmätare. 3T aura styrkombo ISM Adamo sadel. 10 delat Sram Red (från innan 2012) Ultegra kedja och 12-25 kassett. Frambroms Sram Red, bakbroms Cervelos integrerade. 4 aeroflaskor, en extra (sprucken) sadelstolpe. Tror grejerna är från 2013.

Hojen har det körts triathlon på ett år, sen väldigt sparsamt använd i min ägo. Mest som trainerhoj 2 säsonger.

Jag är fullt medveten om att det inte är prylar gjorda av guld, men det är fortfarande en kompetent tempo/tririg.
Jag sålde min Neil Pryde Bayamo från 2014 för 14000kr (inget speciellt lulllull, standard hjul)
Vi sålde sambons Cervelo P3 från 2013 för 15000kr (inget speciellt lulllull, men med FFWD tubhjul).
Bara dina hjul (du skrev inte om det var tub eller kanttråd. jag gissar tub?) är ju värda en slant. Kanske närmare 10 000?
Wattmätare är ju tacksamt! Så med rätt köpare kanske 20-25 för allt?
Samtidigt kan man ibland hitta "moderna" cyklar till riktigt bra priser. Svårt!

gabbeon

Ny medlem
desmo sa:
gabbeon sa:

Jag sålde min Neil Pryde Bayamo från 2014 för 14000kr (inget speciellt lulllull, standard hjul)
Vi sålde sambons Cervelo P3 från 2013 för 15000kr (inget speciellt lulllull, men med FFWD tubhjul).
Bara dina hjul (du skrev inte om det var tub eller kanttråd. jag gissar tub?) är ju värda en slant. Kanske närmare 10 000?
Wattmätare är ju tacksamt! Så med rätt köpare kanske 20-25 för allt?
Samtidigt kan man ibland hitta "moderna" cyklar till riktigt bra priser. Svårt!
Tack, det var i den häraden jag hade gissat också. Och tub stämmer.

calmbay

Medlem
Är det inte så att man kan säga att en cykel tappar 30% i värde första året, typ direkt den lämnat butiken och sen 15% per år?

Så om cykeln kostar 35papp så är den värd typ25 efter första säsongen. Svårsåld då och inför säsong två så har den sjunkit till typ 21-22kkr av att bara stå i förrådet.

Jag brukar räkna så iaf. 35kkr butikspris blir då 15papp efter 4 säsonger. Typ där jag tycker den borde vara. Något högt kanske?

Rattnalle

Aktiv medlem
calmbay sa:
Är det inte så att man kan säga att en cykel tappar 30% i värde första året, typ direkt den lämnat butiken och sen 15% per år?

Så om cykeln kostar 35papp så är den värd typ25 efter första säsongen. Svårsåld då och inför säsong två så har den sjunkit till typ 21-22kkr av att bara stå i förrådet.

Jag brukar räkna så iaf. 35kkr butikspris blir då 15papp efter 4 säsonger. Typ där jag tycker den borde vara. Något högt kanske?
Beror på cykel och skick skulle jag säga. En fyra år gammal MTB med ursprungligen konservativ geometri är ju så omodern att den bara är värd sina komponenter.

Hälsingland

Aktiv medlem
calmbay sa:

Jag fick 50% efter två säsonger för min FEX, blev inte direkt nerringd av hugade spekulanter heller även om rätt många hörde av sig. Beg cyklar på t.ex. blocket ligger ju oftast ute för rena fantasipriser/nypris på rea hos en seriös butik.

//M

Mback72

Medlem
Hälsingland sa:
calmbay sa:

Jag fick 50% efter två säsonger för min FEX, blev inte direkt nerringd av hugade spekulanter heller även om rätt många hörde av sig. Beg cyklar på t.ex. blocket ligger ju oftast ute för rena fantasipriser/nypris på rea hos en seriös butik.

//M
Jag brukar räkna med att den tappar 40% första året och 15% av resterande värde/år efter det.

Vad är en aluminium Lefty 2.0 från Scalpel Si värd?
Från en 2017 års modell utplockad i augusti 2018, rullat 280 mil. Service gjord i maj.

Finns det ens en marknad för dessa gafflar?

Crocko

Aktiv medlem
eucalyptus sa:
Vad är en aluminium Lefty 2.0 från Scalpel Si värd?
Från en 2017 års modell utplockad i augusti 2018, rullat 280 mil. Service gjord i maj.

Finns det ens en marknad för dessa gafflar?
Går ju att hitta nya så något intresse finns det säkert, enligt sedvanlig cykeldevalvering så skulle väl ett perfekt exemplar till den otåliga köparen kunna hamna mellan 3-4.000 men om man vill hitta en bredare köparskara tror jag att 2,5-3.000 är ett mer säljande pris.

RDFG

Ny medlem
Någon som har en prisidé på min spark 930 2017?

Bytt drivlina (ej vevparti) till gx eagle samt köpt ett par syncros 2.5 hjul med xx1kassett och xt-bromsskivor. Orginalhjulen finns också kvar. Cykeln har gått totalt ca 270 mil. Välservad. Länkage och dämperi servat i våras.

15C9B735-A28D-4955-AF0B-5F7A2C17368D.jpeg

RDFG

Ny medlem
RDFG sa:
Någon som har en prisidé på min spark 930 2017?

Bytt drivlina (ej vevparti) till gx eagle samt köpt ett par syncros 2.5 hjul med xx1kassett och xt-bromsskivor. Orginalhjulen finns också kvar. Cykeln har gått totalt ca 270 mil. Välservad. Länkage och dämperi servat i våras.
Har plockat av droppern också som synes men den finns kvar..

Gushem

Medlem
Har en reklamerad Yeti sb130 turq-ram 2020 (utan garantier såklart) till salu inkl. dämpare fox dpx2 factory. Eventuellt en spricka i bakre triangeln och med lite kabelskav där höljena går ut ur främre triangeln. vad är det rimligt att annonsera ut den för tror ni? en ny ligger på 3500 frihetspengar.

Paco

Aktiv medlem
Gushem sa:
Har en reklamerad Yeti sb130 turq-ram 2020 (utan garantier såklart) till salu inkl. dämpare fox dpx2 factory. Eventuellt en spricka i bakre triangeln och med lite kabelskav där höljena går ut ur främre triangeln. vad är det rimligt att annonsera ut den för tror ni? en ny ligger på 3500 frihetspengar.
Så att den täcker din självrisk skulle jag säga....

Gushem

Medlem
NickPick sa:
Är det något slags försäkringsbedrägeri vi talar om? En triangel är ju inte en hel cykel...?
Ska den råka försvinna från låst plats?
nej, jag har reklamerat ramen. ck skickade mig först en ny baktriangel och sedan en framtriangel och krävde inte att få tillbaka den gamla reklamerade ramen.

Om man skulle vilja sälja dessa delar, helt splitternya och rullat max 10 mil. Komplett grupsats till en gravelcykel med vevarmar i kolfiber.

Vad skulle det kunna vara värt? :)

Bilagor

Lejon

Aktiv medlem
eucalyptus sa:
Om man skulle vilja sälja dessa delar, helt splitternya och rullat max 10 mil. Komplett grupsats till en gravelcykel med vevarmar i kolfiber.

Rullat max 10 mil - alltså inte nya?
Kombo sram-reglage och shimano-ok - funkar det?
Om det alltså är nästan nya komponenter och allt lirar ihop skulle jag betala kanske 3500- 4000kr om jag letade just efter nåt sånt.

marr

Aktiv medlem
Lejon sa:
eucalyptus sa:

Om det alltså är nästan nya komponenter och allt lirar ihop skulle jag betala kanske 3500- 4000kr om jag letade just efter nåt sånt.
Ser väldigt knasigt ut med sram/shimano kombo.

marr sa:
Lejon sa:
eucalyptus sa:

Aaa de är knasigt, men gruppsatsen såldes som sådan :p Kom monterat som sådant på cykeln

marr

Aktiv medlem
eucalyptus sa:
marr sa:
Lejon sa:
eucalyptus sa:

Aaa de är knasigt, men gruppsatsen såldes som sådan :p Kom monterat som sådant på cykeln
Vad är det för hoj?

marr sa:
eucalyptus sa:
marr sa:
Lejon sa:
eucalyptus sa:

Vad är det för hoj?
En Scott gravel Addict 10 - 2018.

NickPick

Aktiv medlem
eucalyptus sa:
marr sa:
eucalyptus sa:
marr sa:
Lejon sa:
eucalyptus sa:

Vad är det för hoj?
Jag tror det är SRAM force även på bromsarna. Äger du cykeln?
Blir enklare att värdera groupset också såklart. Det är för övrigt begagnat så priset är ju vad det är tyvärr.

marr

Aktiv medlem
NickPick sa:
eucalyptus sa:
marr sa:
eucalyptus sa:
marr sa:
Lejon sa:
eucalyptus sa:

Vad är det för hoj?
Jag tror det är SRAM force även på bromsarna. Äger du cykeln?
Blir enklare att värdera groupset också såklart. Det är för övrigt begagnat så priset är ju vad det är tyvärr.
En bild på oken hade varit trevligt.

mamme1

Aktiv medlem
En räser från 2015.
Colu*bus Ca*o stl 56. Inköpspris ca 30K, fanns ett tag på rea för ca 20K.
Fälgbromsar, DI2 gen II.
En ägare, pedantiskt skött. Hjul & styre utbytta, till RS81 35mm resp 3T kolfiber (inköpspris ca. 10K)
Topp resp. troligt pris som går att få? (jag har langat fram min gissning, men den var nog inte särskilt populär)
(frågar för en polare)

CAPO2646831.jpg

*= m, p.

Lejon

Aktiv medlem
En räser från 2015.
Colu*bus Ca*o stl 56. Inköpspris ca 30K, fanns ett tag på rea för ca 20K.
Fälgbromsar, DI2 gen II.
En ägare, pedantiskt skött. Hjul & styre utbytta, till RS81 35mm resp 3T kolfiber (inköpspris ca. 10K)
Topp resp. troligt pris som går att få? (jag har langat fram min gissning, men den var nog inte särskilt populär)
(frågar för en polare)

Visa bilaga 399869

*= m, p.
8-12000?

devmonkii

Medlem
Va först inne på att uppgradera min Jeffsy CF 2018 men går nu och sneglar på en YT Jeffsy 2020, men då måste jag sälja min 2018 först. Prisidé?

Den har väl gått ca 20-30 timmar sen ny och har en mindre ding i lacken.

bikes.jpg

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer