Vad är min cykel värd?

devmonkii

Medlem
Vad är min cykel värd?
Varför uppgradera om du ändå inte använder den? :p
Hahaha! Fair point, men jag använder den mer och mer, så den har fler timmar på sig nu. Körde Hagaparken senast i lördags :D

Jag va lite seg i början bara ;) Rätt säker på den får gå hela kommande säsong också innan jag börjar fundera på nytt!

Senast ändrad:

Plumhandske

Medlem
Vad är min cykel värd?
Vad kan denna vara värd. En Campione del mondo -80. Väl använd, ful i lacken och bakväxel ej original?
IMG_0705.JPG

Senast ändrad:

JCarlbergs

Ny medlem
Vad är min cykel värd?
Provade i Värderingstråden utan svar.

Behöver hjälp med värdering utav en Trio Bike Boxter med 2-säten https://triobike.com/en/shop/triobike-boxter/boxter-mid-drive/

Behöver veta om det är värt att köpa nya slangar och däck då de är slitna samt putsa upp den.

Tycker priset verkar väldigt orealistiskt (5630 Pund, köpt på auktion väldigt billigt ( 2500:- )

Har en som ev. vill köpa den för 10000:- med åtminstone nya slangar monterade.
Därav jag kollade upp den.

Inser att utan bilder blir det svårt, men vill mer veta vad en i "Bra skick" samt "OK, skick" är värd.

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Vad är min cykel värd?
Lådcyklar brukar vara värda exakt så mycket surdegsbröd, hembryggd cider och egengjord korv det får plats i lådan. Bor man söder om Folkungagatan och har et barn som heter typ Melvin eller Smilla kan ett byte rakt av också vara aktuellt.

Nä, skämt åsido (eller...?). Kan du få så bra avans på en såpass billig investering och en halv dags arbete så bara kör. Kolla också så att den inte är skev eller otrevlig på annat vis. Lastar man tungt och har tre kontaktytor med marken istället för två så vill man inte förlora kraft på oriktade hjul, bromsar som tar emot eller andra otrevliga ”trögheter”. Kör hårt!

Bengt-re

Aktiv medlem
Vad är min cykel värd?
Sliter man ut slangar btw? Säger annars som föregående talare - kolla så att allt är friskt - lådcyklar lever hårdare liv på grund av vikt och konstruktion.

IM

Medlem
Vad är min cykel värd?
Hur ser marknaden för kraschade cyklar ut? Merida Scultura904, kolfiberram. Fyra eller fem år på nacken, kraschad på andra eller tredje rundan med skada på bakstaget som följd. (Lite svårt att få till bra bilder på det.) Finns det något värde i den? Den går ju att hänga på en trainer om inte annat, tänker jag.

IMG_20200210_131318.jpg

IMG_20200210_131416.jpgIMG_20200210_131420.jpg

bellasoda

Aktiv medlem
Vad är min cykel värd?
Hur ser marknaden för kraschade cyklar ut? Merida Scultura904, kolfiberram. Fyra eller fem år på nacken, kraschad på andra eller tredje rundan med skada på bakstaget som följd. (Lite svårt att få till bra bilder på det.) Finns det något värde i den? Den går ju att hänga på en trainer om inte annat, tänker jag.

Visa bilaga 402375

Visa bilaga 402376Visa bilaga 402377
1000kr i nuvarande skick, mellan 2000-3000kr om du får den lagad. Lite svårt att se, men skadan ser inte så allvarlig och svårlagad ut.

IM

Medlem
Vad är min cykel värd?
1000kr i nuvarande skick, mellan 2000-3000kr om du får den lagad. Lite svårt att se, men skadan ser inte så allvarlig och svårlagad ut.
Tack.

Ja, jag är uppenbarligen ingen vidare fotograf. Det rör sig om två jack, någon centimeter långa vardera. Och uppskattningsvis ett par mm djupa.

bellasoda

Aktiv medlem
Vad är min cykel värd?
Tack.

Ja, jag är uppenbarligen ingen vidare fotograf. Det rör sig om två jack, någon centimeter långa vardera. Och uppskattningsvis ett par mm djupa.
Då låter det ju som en extremt lokal skada. Om röret hade varit av hela vägen genom eller om det hade blivit belastning genom hela ramen så hade man nog behövt vara mera orolig. Vart bor du någonstans?

pe.wa.

Medlem
Vad är min cykel värd?
Vad kan jag få för min 2019 Cannondale Optimo 105?
Ramstorlek 54, utrustad med Shimano 105, aldrig kraschad eller ens omkullvält.
Vill sälja den för att köpa en gravel med discbromsar eller helt enkelt bara göra ett byte.
Nypris förra sommaren 12500:- kan man få 8000:- den är läskigt brandgul :)

Bilagor

Mycketvillhamer

Aktiv medlem
Vad är min cykel värd?
Vad kan jag få för min 2019 Cannondale Optimo 105?
Ramstorlek 54, utrustad med Shimano 105, aldrig kraschad eller ens omkullvält.
Vill sälja den för att köpa en gravel med discbromsar eller helt enkelt bara göra ett byte.
Nypris förra sommaren 12500:- kan man få 8000:- den är läskigt brandgul :)
Tror jag absolut, men inte mycket mer än så.

Murdock

Medlem
Vad är min cykel värd?
Tveksamt? Jämför med vad de kostar nya:

Vad är min cykel värd?
Flitigt använd Scott fr10 från 2014 men inte gått någon downhill efter 2016 men fortsatt använd. Helt ny kedja, bromsklossar, skivbromsar och ny olja i bromsarna. Det som behöver åtgärdas är en ny kedjestyrare upptill och en ny eker.

wiknil

Medlem
Vad är min cykel värd?
Har en 2016 BMC Time Machine TM01 med Ultegra Di2 som mest samlar damm. Synd på en så fin cykel. Har gått ca 200mil. Knappt inkörd!
Men cykla i skogen är så mycket roligare och är grymt sugen på en hoj med 130-140 slag som komplement till min Spark RC.

BMC’n är en top of the line TT hoj, dock med träningshjul.
Någon som har koll på vad vad kan begära för en sådan. Stl ML
CC2B73A7-60A1-4437-AE56-D7F3A4725192.jpeg

cykelkRash

Medlem
Vad är min cykel värd?
Grand Canyon AL 4.0 (2018)
Storlek small
Rockshox Recon RL med lockout 100mm
27,5 tums hjul
Shimano Deore komponenter
2x by 36-26
IMG_1030.JPG

är 4400: ett rimligt pris inklusiv semi nya2st racing ralph och 2st nobby nic däck ???

Ekkah

Ny medlem
Vad är min cykel värd?
Vad tror ni om en Crescent maraton 29 från 2015?

Har en sån över som jag köpte av en kollega för några år sen i tro om att jag skulle rulla HT ibland, den är i grymt fint skick, har garanterat rullat mindre än 100mil sen ny.

Lite kort info.
Kolfiberram
2x10 växlar xt bak / deore fram
Rock Shox 30 Gold Gaffel med lockout på styret.
Nya race king/sport sitter på.

Det mindre heta är väl qr kopplingarna och dom smala hjulen.

Vad kan man begära?
Nypris låg på 20k.
F3590DF2-291D-476D-BB3D-56CE00017D2F.jpeg

Lejon

Aktiv medlem
Vad är min cykel värd?
Vad tror ni om en Crescent maraton 29 från 2015?

Har en sån över som jag köpte av en kollega för några år sen i tro om att jag skulle rulla HT ibland, den är i grymt fint skick, har garanterat rullat mindre än 100mil sen ny.

Lite kort info.
Kolfiberram
2x10 växlar xt bak / deore fram
Rock Shox 30 Gold Gaffel med lockout på styret.
Nya race king/sport sitter på.

Det mindre heta är väl qr kopplingarna och dom smala hjulen.

Vad kan man begära?
Nypris låg på 20k.Visa bilaga 405656
Här på köp och sälj får du väl 100kr enligt förståsigpåarna. På blocket tror jag du kan få 5000kr.

velovin

Aktiv medlem
Vad är min cykel värd?
Grand Canyon AL 4.0 (2018)
Storlek small
Rockshox Recon RL med lockout 100mm
27,5 tums hjul
Shimano Deore komponenter
2x by 36-26
Visa bilaga 405643

är 4400: ett rimligt pris inklusiv semi nya2st racing ralph och 2st nobby nic däck ???
Det låter rimligt i mina öron, kanske med lite prutmån. Våren kommer, med den många nybörjare som letar billiga cyklar. Lycka till!

threeone

Ny medlem
Vad är min cykel värd?
Kan någon hjälpa till att både identifiera och värdera min gamla stål-Colnago? Försökt med diverse guider, men inget stämmer. Ramen är rund-pipad i Columbus SLX.

IMG_1053.jpg

IMG_1054.jpgIMG_1055.jpgIMG_1056.jpg

Komponenter:
Styre: SR Sakae
Fälgar: Mavic Argent 10 (bak), Mavic S.S.C (fram)
Växelreglage: Shimano Dura-Ace
Framväxel: Campagnolo Mirage
Bakväxel Shimano Dura-Ace
Bromshandtag: Shimano 600 SLR bromshandtag
Bromsar: Dia Compe

Stålhäst

Aktiv medlem
Vad är min cykel värd?
Riktigt fin! Allt jag vet är att Colnago brukar gå dyrt. Om du putsar upp den blir den ännu finare! Salig blandning av komponenter. Enligt mig hör campagnolo hemma på den.

velovin

Aktiv medlem
Vad är min cykel värd?
Kan någon hjälpa till att både identifiera och värdera min gamla stål-Colnago? Försökt med diverse guider, men inget stämmer. Ramen är rund-pipad i Columbus SLX.

Visa bilaga 407259
Visa bilaga 407258Visa bilaga 407257Visa bilaga 407256

Komponenter:
Styre: SR Sakae
Fälgar: Mavic Argent 10 (bak), Mavic S.S.C (fram)
Växelreglage: Shimano Dura-Ace
Framväxel: Campagnolo Mirage
Bakväxel Shimano Dura-Ace
Bromshandtag: Shimano 600 SLR bromshandtag
Bromsar: Dia Compe
Vet tyvärr alldeles för lite om Colnagos modellserier, men som Stålhäst säger så skulle en varsam rengöring göra susen.

Sedan tror jag faktiskt att du får mer om du plockar bort plattisarna innan fotot, de pedalerna signalerar inget positivt på den hojen.

RichJnsn

Ny medlem
Vad är min cykel värd?
Vad tror ni min är värd? Kommer så klart pumpa däck och putsa till den. :)

Bilagor

moros

Aktiv medlem
Vad är min cykel värd?
Vad tror ni min är värd? Kommer så klart pumpa däck och putsa till den. :)
Tusing max. Lite beroende på mekaniskt skick och skick på kedja, kassett, bromsar och däck. Däck ser risiga ut. Skall en köpare byta det drivlina och däck så är det en materialkostnad på en tusenlapp till.

Edit. Tror knappt så mycket förresten. Genomgående gamla grejer, fyrkantsvev och gängat styrlager osv.

Senast ändrad:

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer