Vad är problemet med elbilstråden?

Jolinwood

Aktiv medlem
Kan vi ha en sansad diskussion om varför tråden stängdes mitt i natten?

Är det någon som ens i närheten skadats av eller tagit illa upp av trådens innehåll?

075D8627-5600-4849-B2D3-646CB700CF95.jpeg

399FE959-C39E-435D-81C5-CAEF42520123.jpeg

GoranS

Aktiv medlem
Spekulation:
Det finns ju en allmän regel om att hålla politik borta från forumet. Statliga bidrag är rätt tveklöst politik. Det tror jag är anledningen. Och om många inlägg innehåller politik händer det att trådar stängs i preventivt syfte då de har en kraftig tendens att spåra ur och jag misstänker att moderatorerna inte orkar sitta och bevaka detta.

Jolinwood

Aktiv medlem
Partipolitik förstår jag i allra högsta grad att det petas bort och inte hör hemma men utan bil blir det varken ESS, Siljan runt eller bikepark så att någon OT-tråd om fordon hamnar i diskussion om fördelningspolitik/bränslepriser tycker jag inte är mer politiskt än diskussioner om trafiklagar, allemansrätt etc. Det ligger nära tillhands. Kanske kan man tydligare definiera var i politikbegreppet forumets gräns går, det känns godtyckligt i nuläget

Spacekitty

Aktiv medlem
Några tröga gubbar funderar fortfarande men finns ingen tråd som kan fixa det

Men då kan du ju starta en ny :)

jonte987

Aktiv medlem
Men då kan du ju starta en ny :)

Ser nu att man läser det så. Menade att ingen tråd i världen kan rädda det...

Freddie L

Aktiv medlem
Jag ska vara tydlig att jag fullt ut respekterar admins beslut! Ett jäkla elände att hålla på och rensa efter gnälliga gubbar. Vi som användare av detta forum får försöka skärpa oss på två sätt:
- Tänka efter innan vi postar.
- Tänka efter innan vi anmäler.

marr

Moderator
Forumvärd
Partipolitik förstår jag i allra högsta grad att det petas bort och inte hör hemma men utan bil blir det varken ESS, Siljan runt eller bikepark så att någon OT-tråd om fordon hamnar i diskussion om fördelningspolitik/bränslepriser tycker jag inte är mer politiskt än diskussioner om trafiklagar, allemansrätt etc. Det ligger nära tillhands. Kanske kan man tydligare definiera var i politikbegreppet forumets gräns går, det känns godtyckligt i nuläget
Den stora skillnaden är väl i ditt exempel att allemansrätt gällande cykling är ganska ontopic, likaså trafikregler, speciellt med cyklar inblandade. Att börja prata politik om bilar och elbilar, not so relevant. Lägre ribba alltså. Som sagt, bilar kan man ju diskutera på andra forum med.

Och ja tyvärr så kommer det alltid vara lite godtyckligt, då vi är olika människor som ska bedöma och ta beslut därefter. Ibland går det för långt av många, då blir de så att trådar låses och många varnas.

bekväm grop hejdå

Aktiv medlem
Bygg en själv.
det går aldrig. legeringen kommer delaminera vid svetsarnas brottanvisningar och den skulle åka jojo fram och tillbaka till kid1000 och jag skulle stå utan pall under större delen av pallsäsongen.

Spacekitty

Aktiv medlem
det går aldrig. legeringen kommer delaminera vid svetsarnas brottanvisningar och den skulle åka jojo fram och tillbaka till kid1000 och jag skulle stå utan pall under större delen av pallsäsongen.

Köp nåt billigt på Biltema, dom är bra på att hantera garantiärenden. När den går sönder i slutet av säsongen ber du att få pengarna tillbaka för att den inte varit tillbelåtenhet. Köp ny med full garanti på Biltema när nästa säsong börjar.

BJS

Aktiv medlem
Lösningen är tre ben. 4 ben kommer alltid att vicka.

Om man inte har fjädring, det fungerar ju för bilar. Truckar som inte har fjädring har tre hjul, eller bakhjulen på en pivot.

LWB

Aktiv medlem

Om man inte har fjädring, det fungerar ju för bilar. Truckar som inte har fjädring har tre hjul, eller bakhjulen på en pivot.
Då kan man ge sig fan på att det blir snett ändå, och så sitter man där med mer dregel i höger mungipa än i vänster när man skriver sina ot-trådar.

GoranS

Aktiv medlem
Här vill jag skicka in en invändning. Ta en trebent pall och sätt dit ett fjärde ben som är mkt kortare än de tre andra och placerat precis jämte ett av de tre benen(*). Den pallen kommer inte att vara mer vickbenägen än en trebent pall.

/motexempelsexperten

Edit: (*) = Och inom det konvexa höljet av de tre benen.

Pfaff

Aktiv medlem

Fast sen hajpade stolen Myran hade från början blott tre ben. Folk ramlade i parti och minut så man klämde dit ett fjärde och allt var frid och fröjd igen. Tugga på den, du!

BJS

Aktiv medlem
Fast sen hajpade stolen Myran hade från början blott tre ben. Folk ramlade i parti och minut så man klämde dit ett fjärde och allt var frid och fröjd igen. Tugga på den, du!
Stadigare med fyra? Yepp!
Vickfriare med tre? Yepp!

Btw som ot på ot i en ot tråd....
Många stolar förlitar sig på en viss flexibilitet för att landa ben fyra när man utsätter dem för last.

kais01

Aktiv medlem
trehjulig elbil är framtiden i politiken?

för övrigt tycker jag att elbilstråden tyvärr var tråkig. och även tråkigt att några hyggliga mtb-stigar försvinner där northvolt placerar sina anläggningar.

men bejakar dem i alla fall.

BJS

Aktiv medlem
trehjulig elbil är framtiden i politiken?

för övrigt tycker jag att elbilstråden tyvärr var tråkig. och även tråkigt att några hyggliga mtb-stigar försvinner där northvolt placerar sina anläggningar.

men bejakar dem i alla fall.
Det är tyvärr alltid så när något byggs. Det försvinner naturvärden.

BFS

Aktiv medlem
Vid bygget av Northvolts fabrik i/utanför Skellefteå var det nog bara ett skidspår som offrades (den tråkiga produktionsskogen gjorde ingen glad).

Topp