Vad är skillnaden på Mavics olika fälgar - A319, TN319 etc
Blir inte klok på Mavics alla fälgar och hur de skiljer sig.
Tänker främst på deras trekking och cyclocross-fälgar:
Att A-serien riktad till trekkingcyklar är för både fälg och disc fattar jag. Det här är ju klassiska fälgar som jag själv använt en hel del genom åren; både under nuvarande namn och tidigare beteckningar. Har själv kört mycket med både T238, T261 och A319.
MEN, hur skiljer sig egentligen A319 åt gentemot TN317 och TN319?
De senare är gjorda för disc, men ligger genomgående högre i pris än A319.
Någon som vet varför? För att de är nyare och för att det är mer hippt med fälgar enbart gjorda för disc?
Vad är skillnaden mellan TN317 och TN319 och TN119?
Det hela blir ju nästan lite löjligt när det dessutom friskt blandas begreppen 29:er och 700c; finns ju ingen skillnad...
Jag tar upp Mavic som exempel, men det finns fler och kanske värre exempel; Rigida, Alex och Ambrosio har ju en hel drös modeller, varav vissa fälgar tycks skilja sig minimalt.
Elementär marknadsföring måhända; allt för att förvirra konsumenten?
Tänker främst på deras trekking och cyclocross-fälgar:
Att A-serien riktad till trekkingcyklar är för både fälg och disc fattar jag. Det här är ju klassiska fälgar som jag själv använt en hel del genom åren; både under nuvarande namn och tidigare beteckningar. Har själv kört mycket med både T238, T261 och A319.
MEN, hur skiljer sig egentligen A319 åt gentemot TN317 och TN319?
De senare är gjorda för disc, men ligger genomgående högre i pris än A319.
Någon som vet varför? För att de är nyare och för att det är mer hippt med fälgar enbart gjorda för disc?
Vad är skillnaden mellan TN317 och TN319 och TN119?
Det hela blir ju nästan lite löjligt när det dessutom friskt blandas begreppen 29:er och 700c; finns ju ingen skillnad...
Jag tar upp Mavic som exempel, men det finns fler och kanske värre exempel; Rigida, Alex och Ambrosio har ju en hel drös modeller, varav vissa fälgar tycks skilja sig minimalt.
Elementär marknadsföring måhända; allt för att förvirra konsumenten?