Vad gör man med en upphittad cykel egentligen?

Trasselplanta

Aktiv medlem
Tja. Jag hittade en cykel idag när jag var ute och promenerade (i en förort i stockholm). Den var fin och såg ut som att någon lagt kärlek på den i mening att den var målad och fiaxad med, men inte heller i 50k-klassen. Hjul och däck får det attse ut som en dirt-jumper eller vad de heter, eller en cykel som används av någon rätt ung person. Hittade ingen människa i närheten som kunde äga den. Hittade inget ramnummer eller kontaktuppgift. Ringde polisen som sa att det enda jag kunde göra var att ta den till en polisstation som tar mot hittesaker. Tyvärr kan jag inte ta med den till en sådan polisstation idag eftersom jag har barn att hämta och ett jobb att sköta och närmasta polisstation som tar mot den ligger en bra bit bort. Jag ska försöka ordna så att jag kan ta den till en polisstation imorgon. Enligt polisen fick jag inte låsa eller flytta den annat än till en polisstation, vilket ju verkar vettigt. Jag har inte heller FB så jag kan inte fråga på eventuella sidor där. Jag blev lite ledsen, får jag skulle gärna hitta ägaren men det verkar vara jättesvårt att få till.

Bonzo

Aktiv medlem
Det är inte helt lätt att göra rätt.

Jag hittade en cykel i somras och fick precis samma svar från polisen, att den skulle lämnas in till stationen. Nu löste det sig dock genom att jag lade ut en blänkare på en lokal grupp på FB och en granne längre upp på gatan kände igen sin cykel som blivit stulen dagen innan.

I det fallet var cykeln dessutom märkt med unikt ID från Solid Cykelförsäkring, men det hjälpte inte då ingen fick berätta för mig vem som ägde cykeln på grund av GDPR.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer