Vad har jag för styrlager och vad borde jag köpa för nytt styrlager? Canyon Spectral AL 7.9

Fredrik Larsson

Aktiv medlem
Vad har jag för styrlager och vad borde jag köpa för nytt styrlager? Canyon Spectral AL 7.9
Hej!

Har en Canyon Spectral AL 7.9 från 2014. Styrlagret skall vara en ett Cane Creek 40 med 1 1/8" uppe och 1,5". Sitter inne i ramen, sticker inte ut. Nedre styrlager är slut, verkar inte vara maskinlager eftersom jag fick en hållare med små kulor i handen när jag tog av dämparen...

Så vad har jag för typ av styrlager? Och vad köper jag istället? Chris King? Vilken modell?
1601917036361.png

larrygus

Ny medlem
Kontakta Canyon Sverige så hjälper de dig vilket lager du ska ha till din cykel. Jag har alltid få bra telefon support från dem.

MackanG

Medlem

NiclasY

Aktiv medlem
Så vågar jag påstå att det är, angular contact bearings är inte så svåra att dra isär.

Fredrik Larsson

Aktiv medlem
Zs44

Is 52

Var det tydligen. Canyon Sverige kunde hjälpa mig.

Blev nytt nedre lager från Enduro Forkseals.

Tack för hjälpen!

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer