Vad kallas den delen jag söker?

Hej!

Jag behöver någon form av spacer/adapter-grej som tillåter mig att använda ett styre som är smalare än vad styrarmen vill tillåta - är det någon som förstår vad jag menar och vet vad det liksom heter? Mitt googlande går åt helvete här

Alltså röret på styret är för tanigt för den kralliga styrarmen och vad heter delen? Jag är fullt införstådd med att jag möjligen är trög men jag löser det inte

Ni löser allt! Tack på förhand!

Obiter dictum; bygger en efterbliven pendlare med nått slags BMX-styre, vill använda en kortare styrarm som jag ligger och skrotar

84900C10-D6AA-4C60-A3B1-75FCF07A8004.jpeg
/J

alla prettotyngda barn till 40-talister har så klart läst boken Zen and the art of motorcycle maintenance och vet att det går lika bra med en aluminiumburk.
Just det! Jag är inte ett sånt barn, men jag sitter just nu med en deadline och en sanslöst deppig departementspromemoria så jag känner mig enormt mottaglig för boktips - och känner ändå till det refererade verket som populärkulturell referens någonstans. Tack jag tester det först! Lager på lager då eller?

n3wton

Aktiv medlem
Mm, känslan när styret viker sig framåt vid hård inbromsning, tills dess att händerna är i höjd med framhjulet varpå asfalten är nästa sak som stoppar fallet framåt. Jag tycker aluminiumburk låter helt makalöst trevligt, speciellt när man har en halvmeter hävstång som i fallet med aktuellt styre.

Köp rätt stam, eller åtminstone rätt shims. Som av en händelse har jag en oöppnad påse shims (men ingen påse chips) som jag kan tänka mig att posta till ts mot samma kostnad som jag betalade för någon månad sedan när jag köpte. Måste väl funka att lägga i ett vanligt brev...? PMa om intressant!

Mm, känslan när styret viker sig framåt vid hård inbromsning, tills dess att händerna är i höjd med framhjulet varpå asfalten är nästa sak som stoppar fallet framåt. Jag tycker aluminiumburk låter helt makalöst trevligt, speciellt när man har en halvmeter hävstång som i fallet med aktuellt styre.

Köp rätt stam, eller åtminstone rätt shims. Som av en händelse har jag en oöppnad påse shims (men ingen påse chips) som jag kan tänka mig att posta till ts mot samma kostnad som jag betalade för någon månad sedan när jag köpte. Måste väl funka att lägga i ett vanligt brev...? PMa om intressant!
Just det, risk- och sårbarhetsanalysen som man ofta skiter i - hör av mig när barnen slutar kladda här

Tack för era inlägg - jag har hittat en BMX-stam hos Lennart i Videdal (granne) - den löste problemet! Nu återstår att se om detta är en bra idé. PM för återkoppling!
Tack Sveriges trevligaste och mest effektiva forum!

Mvh
J

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer