Vad kör ni med för flats pedaler?

Goranpete

Medlem
Letade själv efter plattisar nyligen. Efter mkt sökande lande det på ett par HT AN01 Nano. Mycket nöjd utefter min ringa erfarenhet.

Magnus K

Aktiv medlem
Nukeproof Neutron. Tunna, billiga, bra grepp

/Magnus

AndersJB

Aktiv medlem
Shimano PD-GR500,beställt ett par HT PA03 som ska provas,Shimano:na har nästan för bra grepp mot 5-10.
Frugan kör Kona Wah Wah komposit och är toknöjd med dessa och 5-10.

Maakus

Aktiv medlem
Hatar mina OneUp plast. Så de kan nån få köpa.
Tunna små skruvar som går av. Oklart om man kan gräva ut muttrarna för att ordna upp det.
Känns dessutom som om de är konkava, inget grepp i mitten på pedalen. Passar inte ihop med Adidas Trailcross.

Köpte ett nytt par Specialized Bennies. Höll i tre år innan de stämplade ut. Stöddiga pedaler. Stöddiga skruvar.

simson

Aktiv medlem
Nukeproof neutron ,dock inköpta innan brexit. Vet inte om de är prisvärda längre.
ett par har gått tre vinterpendlingsäsonger , man får dra åt insexan som håller bussningarna ibland men det är det enda som gjorts på tre vintrar.

wasp

Aktiv medlem
Jag kör också one up aluminium. Bra skit! Perfekt grepp och riktigt tunna så man får några mm till i marginal från stenjävlarna

Oskar

Aktiv medlem
Xpedo Spry. 272 gram och tunna.

93A858E6-4DC5-4DEA-AB48-FC9B09210074.jpeg

Makten

Aktiv medlem
CB Stamp 7 (i den större av de två storlekar som erbjuds) på båda skogscyklar. Det är inte många andra pedutter som har så stor yta och samtidigt är såpass tunna och relativt lätta. De har också precis lagom konkav yta för dundergrepp och fint stöd där fötterna inte vill böja sig över pedalen.
Det ena paret har levt ganska hårt och renoverades nyligen med nya axlar och bussningar. Normalt underhåll är annars att ta ur axeln och fetta in några gånger om året, vilket går på tio minuter.

Edit: Stoppskruvarna som agerar piggar får man se till att byta innan de är så slut att de inte går att greppa kring med en polygrip bara. Man köper en påse med rostfria dito i lämplig längd som förbrukningslager.

glitch

Aktiv medlem
Hatar mina OneUp plast. Så de kan nån få köpa.
Tunna små skruvar som går av. Oklart om man kan gräva ut muttrarna för att ordna upp det.
Känns dessutom som om de är konkava, inget grepp i mitten på pedalen. Passar inte ihop med Adidas Trailcross.

Köpte ett nytt par Specialized Bennies. Höll i tre år innan de stämplade ut. Stöddiga pedaler. Stöddiga skruvar.

Fast fråganr hur greppiga Trailcross är från början. Har kört Oneup plast i många år nu med Fiveten skor främst och där har greppet varit rätt perfekt. Greppigt som sjutton men det går att flytta om foten.
Med Spesh 2FO (gamla) skon respektive Giro skon jag hade var greppet inte värst bra pga. skons hårda gummi. Då greppade superstar Nano med långa pins bättre men då gick det knappt att flytta ol foten och de långa pinsen käkade sula.

Oneuplösningen med mutter och iskruvad pin är i min mening mycket bättre än när pinsen är skruvade direkt i pedalen för det blir bara gängpaj medan man på oneup kan byta pin och mutter om det behövs.
Kundservicen är fenomenal.

sih

Aktiv medlem

Maakus

Aktiv medlem
Fast fråganr hur greppiga Trailcross är från början. Har kört Oneup plast i många år nu med Fiveten skor främst och där har greppet varit rätt perfekt. Greppigt som sjutton men det går att flytta om foten.
Med Spesh 2FO (gamla) skon respektive Giro skon jag hade var greppet inte värst bra pga. skons hårda gummi. Då greppade superstar Nano med långa pins bättre men då gick det knappt att flytta ol foten och de långa pinsen käkade sula.

Oneuplösningen med mutter och iskruvad pin är i min mening mycket bättre än när pinsen är skruvade direkt i pedalen för det blir bara gängpaj medan man på oneup kan byta pin och mutter om det behövs.

Problemet är nog att jag har brutit av ganska många skruvar pga den lilla diametern, och att mutter och skruv har vridit sig och pajjat plasten.

( Du kan få köpa dem :D )

Erik O

Aktiv medlem
Vault här med. Vill minnas att nån skrev på forat nån gång att de var lättböjda men det är inget jag lyckats med. Gillar känslan i dem, lagom stora och konkava.

mjarlson

Medlem

Adidas = Five Ten. Använder själv trailcross och dom har samma gummi och är precis lika greppiga som alla fiveten par jag haft tidigare. Håller med om plastpedalerna, har crankbros på tjejens hoj, som är likvärdiga med oneups. Tycker inte greppet är påligtligt.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer