Vad pågår? Demon i bakväxel
Har haft vinterunderhåll och fick iden att prova smältvaxade kedjor. Sagt och gjort. Efter montage på en cykel med (senaste) 105 lever trissorna i bakväxeln djävul. Visst är det en nyvaxad kedja och behöver säkert köras in, dock vevat så in i bomben i garaget utan framgång. MTB med sram och nyvaxad kedja har inga missljud. Pallar inte cykla om det skall leva om på detta sätt. Har kollat att det är rätt trissa på rätt plats, provat vända dem, vända kedja, byta kejda. Ingen skillnad. Är detta straffet för att jag inte har ultegra?
Minns inte alls att den levde om på detta sätt med oljad kedja. Min andra 105 av äldre modell är helt tyst (oljad kedja). Sätter man handen på buren så vibrerar hela skiten. Vad kan jag ha gjort för fel? Inte ens hunnit med fredagsölen innan.
Video: demon
Trevlig kväll från Flurkmark.
Minns inte alls att den levde om på detta sätt med oljad kedja. Min andra 105 av äldre modell är helt tyst (oljad kedja). Sätter man handen på buren så vibrerar hela skiten. Vad kan jag ha gjort för fel? Inte ens hunnit med fredagsölen innan.
Video: demon
Trevlig kväll från Flurkmark.