Vad ska jag göra med min MTB? Tips/idéer till projekt
Problemet jag vill ha hjälp med är att jag har en Principia som jag inte vet vad jag ska ta mig till med. Den är lite för sliten för att jag ska kunna sälja den dyrt, lite för fräsch för att låta förfalla och samtidigt känner jag att en renovering skulle kosta rätt mycket om jag köper ny dämpare och allt det där, för så fast är jag i prylträsket att det alltid brukar bli dyrt. Då köper jag hellre något helt nytt i det läckra materialet kolfiber.
Jag börjar fundera om man inte ska bygga om den till en single speed, hur skulle jag gå tillväga då? Jag är inte så hemma på att meka, så ha överseende med en eventuellt dum fråga. Hur mycket kan jag använda av det som sitter på den, kan man t.ex ta en krans från kassetten som sitter där för att bygga ss? Kanske fixed gear bara för att garantera att jag inte behöver se min 30-årsdag? Andra tips? Länkar till meksidor för SS uppskattas.
Spec:
Principia MSL
Mavis Crossmax SL UST
XT skivbromsar
XTR växlar och reglage
och så vidare
Bilder

Jag börjar fundera om man inte ska bygga om den till en single speed, hur skulle jag gå tillväga då? Jag är inte så hemma på att meka, så ha överseende med en eventuellt dum fråga. Hur mycket kan jag använda av det som sitter på den, kan man t.ex ta en krans från kassetten som sitter där för att bygga ss? Kanske fixed gear bara för att garantera att jag inte behöver se min 30-årsdag? Andra tips? Länkar till meksidor för SS uppskattas.
Spec:
Principia MSL
Mavis Crossmax SL UST
XT skivbromsar
XTR växlar och reglage
och så vidare
Bilder