Vänta på paket-tråden! Del. II

onmjer01

Ny medlem
Jag väntar på paket från Wiggle, beställde i fredags. Fick avisering att det är på väg från postens app i måndags men ännu inget uppdaterat där.

Beställt lite nya lvg-kläder. Korta/långa byxor, kort/långärmad tröja och vindjacka, skoöverdrag samt 'thermal'-jacka. Hoppas de kan komma imorgon, vill ju prova de i påskhelgen :D

Vernersson

Aktiv medlem
Beställer man från CRC och tar något annat än den schwajnigt dyra superduperexpress frakten så får man uppenbarligen vänta på paketen i halva evigheter.
Paketet har inte rört på sig öht trots att jag valde mellanmjölkalternativet.

Tack för påminnelsen om varför jag extremt sällan handlar av CRC... Synd att jag inte komihåg detta i fredags.

Bengt-re sa:
CosmicGirl sa:
Hur var den att cykla på då?!
Lång historia kort (apropå cykel i lägenheten -tråden) så har jag inte lyckats höja acceptansnivån på min cykel och mitt cyklande hemma från dess ursprungliga 75% (av människor i hushållet).

Jag fick montera bort hjulen och förvara den så att den inte stör än så länge. Surt.

Jag ska testa den under helgen, tillsammans med mina två barn som är rätt taggade.

Det blev lång historia lång. Passar på och pratar ut mig lite...

Bengt-re

Aktiv medlem
CosmicGirl sa:
Bengt-re sa:
CosmicGirl sa:
Lång historia kort (apropå cykel i lägenheten -tråden) så har jag inte lyckats höja acceptansnivån på min cykel och mitt cyklande hemma från dess ursprungliga 75% (av människor i hushållet).

Jag fick montera bort hjulen och förvara den så att den inte stör än så länge. Surt.

Jag ska testa den under helgen, tillsammans med mina två barn som är rätt taggade.

Kul att lära sig en ny cykel, labba med dämpare, däckstryck och ha sig! Du har en rolig helg framför dig! Kul att bli kompis med en ny ?!

Bengt-re sa:
CosmicGirl sa:
Bengt-re sa:
CosmicGirl sa:

Kul att lära sig en ny cykel, labba med dämpare, däckstryck och ha sig! Du har en rolig helg framför dig! Kul att bli kompis med en ny ?!
Håller med och ser fram emot helgen! :)
Att meka och labba är min grej. Har även ambitionen att fördjupa mig och bli flyttande på cykelspråk. Jag blir glad när jag fattar (även delvis) vad ni, cykelkunniga Happymänniskor, skriver.

andrewmtb

Ny medlem
Betalade för första gången för expressfrakt ifrån Merlincycles, och trodde att jag skulle få paketet senast idag, men icke sa nicke.
Lämnade England inatt, och postnord har fortfarande inte ankomstregistrerat mitt paket i Sverige :/

Borde beställt med gratisfrakt ifrån Mantel, då det brukar ta 2 dagar. Aja..

ForesterGuy

Aktiv medlem
Två Kinapaket, utan lösen. Fast de låg i brevlådan i sommarstugan, skulle ha kommit i somras, de låg inte här i höstas...
Ena paketet hade för övrigt dubbla adresslappar, den på andra sidan hade en adress i Portugal.

ForesterGuy

Aktiv medlem
Efter genomgång av email så reklamerade jag en försändelse med orange paracord i somras. Den som låg i brevlådan i höstas var tydligen originalförsändelsen. Den som dök upp senare var ersättningsförsändelsen, och de hade printat ut två adresslappar med samma idnummer, den andra lappen hamnade på en försändelse med tre gånger så mycket grön paracord, som redan hade en portugisisk adresslapp på sej. Ska jag tejpa ihop den påsen, riva av min adress och posta den till Portugal?

JTF

Ny medlem
ForesterGuy sa:
Efter genomgång av email så reklamerade jag en försändelse med orange paracord i somras. Den som låg i brevlådan i höstas var tydligen originalförsändelsen. Den som dök upp senare var ersättningsförsändelsen, och de hade printat ut två adresslappar med samma idnummer, den andra lappen hamnade på en försändelse med tre gånger så mycket grön paracord, som redan hade en portugisisk adresslapp på sej. Ska jag tejpa ihop den påsen, riva av min adress och posta den till Portugal?
Först ska du berätta vad paracord är, och vad du ska använda det till? Är det ens lagligt? Finns det inte i Sverige?

gandhi

Aktiv medlem
Jag har paracord som skosnöre till mina Jörnkängor. Originalsnöret höll inte länge, paracorden är nästan outslitlig.

20170915_203953.jpg

20170915_195830.jpg

Senast ändrad:

gandhi

Aktiv medlem
Ja, hon är söt. Idag har vi kört 6 km längdskidor med drag.

Förresten så väntar jag på ett par rullar med tubelesstejp i några olika bredder. Tesa 4288.

Senast ändrad:

ForesterGuy

Aktiv medlem
JTF sa:
ForesterGuy sa:
Först ska du berätta vad paracord är, och vad du ska använda det till? Är det ens lagligt? Finns det inte i Sverige?
Paracord används för att spärra av gångstigar i skogen för cyklister.

JTF

Ny medlem
ForesterGuy sa:
JTF sa:
ForesterGuy sa:
Hehe, that's the way. Also electric bikes, eh... :-)
(just tramsing a little)

Hehe... Jag hade oxå paracord (425, om jag minns rätt) skosnöre till gamla Dr. Matens :)

Om man ska vara aningen kinkig så upplevde jag att det var lite svårare att få lika "stabila" knutar... Men paracord som skosnöre is The shit.

20180331_191207.jpg

ForesterGuy

Aktiv medlem
CosmicGirl sa:
Hehe... Jag hade oxå paracord (425, om jag minns rätt) skosnöre till gamla Dr. Matens :)

Om man ska vara aningen kinkig så upplevde jag att det var lite svårare att få lika "stabila" knutar... Men paracord som skosnöre is The shit.
Ett tips jag inte testat själv är att ta ur kärnan och bara använda höljet.

ForesterGuy

Aktiv medlem
JTF sa:
ForesterGuy sa:
JTF sa:
ForesterGuy sa:
Hehe, that's the way. Also electric bikes, eh... :-)
(just tramsing a little)
Orange paracord sätts i ögonhöjd, väl synlig. Om de inte fattar vinken så sätts grön paracord i halshöjd lite längre bort.
Skär någon ner paracorden så kan man polisanmäla, för officiellt sitter paracorden där som stöd för fotvandrare.

ForesterGuy sa:
CosmicGirl sa:

Ett tips jag inte testat själv är att ta ur kärnan och bara använda höljet.
Tack! Just det. Låter logisk... Har funderat på att pimpa dotterns Converse med nåt från Panduros selection nu till våren. Jag ska testa med vs. utan kärna; knutstabilitet står högt upp på egenskspslistan när det gäller småbarn :)

901317_01.jpg

Det mesta är framme nu. Skyddsutrustning för mig och barnen och lite verktyg bl. a.
CosmicToddler har också fått nya verktyg. Inte mycket cyklande för honom; feber sen igår :(
20180401_182418.jpg

20180401_185547.jpg

andrewmtb

Ny medlem
Efter att ha kollat på billiga kinahjul ett bra tag så har jag nu ändrat mig, och beställde istället ett par Campagnolo Zonda C17.

Hoppas jag slipper ångra mig :)

ers

Aktiv medlem
Klavikel sa:
Kör väl en liten felsortering igen då, är ju ändå bara fjärde gången på samma jävla pakethelvete ?
Jag hade ringt och frågat va f_n som händer.

Jag väntade själv paket i torsdags som av någon anledning kördes ut (bor i Vänersborg) när ingen var hemma. Paket trodde jag skulle gå tillbaka till Trollhättan och sedan vidare till mitt lokala Posten ombud men icke, det skickade tillbaka till Härryda för att idag komma tillbaka till Trollhättan. Ganska ologiskt företag enligt mig...

JTF

Ny medlem
ers sa:
Jag väntade själv paket i torsdags som av någon anledning kördes ut (bor i Vänersborg) när ingen var hemma. Paket trodde jag skulle gå tillbaka till Trollhättan och sedan vidare till mitt lokala Posten ombud men icke, det skickade tillbaka till Härryda för att idag komma tillbaka till Trollhättan. Ganska ologiskt företag enligt mig...
Välkommen till "Postnord-frustrations-klubben". Tyvärr är det så dom arbetar enligt ordinarie rutiner och principer. Sedan flera år tillbaka dessutom.

Senast ändrad:

Klavikel

Aktiv medlem
JTF sa:
Välkommen till "Postnord-frustrations-klubben"
Jag begär snarast utträde ur den klubben.

Under de senaste 10 åren har jag nog tagit emot paket i tresiffrigt antal men som det fungerat de senaste 2 åren eller så är helt ofattbart.

Man betalar för en tjänst (hemleverans) som sedan, i princip ALDRIG, genomförs.

Har redan mailat och frågat om vad som händer med mitt kolli men ännu inget svar.
Postnord är häpnadsväckande oprofessionella ??

Diezeldanx

Ny medlem
Nån som vet hur lång tid det brukar ta för bikester att maila trackingnummer? Det är svårt att inte längta efter sin järnhäst :)

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer