Vänta på paket-tråden! Del. II

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Jag väntade på en sak från Conrad. Tog typ en vecka innan det skickades. Men sedan smällde det till, kom från Tysklands-lagret igår och finns nu hos ombud. UPS. Det var intressant för jag fick ett SMS där jag skulle svara med en 1:a för att hämta hos UPS-ombud eller 2:a om de skulle leverera hem till dörren. Tog en 1:a och finns hos ombud nu! Det var ju fantastiskt. UPS är helt plötsligt ett väldigt bra alternativ :)

andrewmtb

Ny medlem
Trots bristande förtroende för Postnord har jag nu beställt en Elite Direto för att få bra träning på kalla regndagar. Hoppas jag inte ångrar mig. Velade mellan Tacx Flux och denna.

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Sambal Oelek sa:
Jag väntade på en sak från Conrad. Tog typ en vecka innan det skickades. Men sedan smällde det till, kom från Tysklands-lagret igår och finns nu hos ombud. UPS. Det var intressant för jag fick ett SMS där jag skulle svara med en 1:a för att hämta hos UPS-ombud eller 2:a om de skulle leverera hem till dörren. Tog en 1:a och finns hos ombud nu! Det var ju fantastiskt. UPS är helt plötsligt ett väldigt bra alternativ :)
jaha, hämtade paketet, kom hem, finner en gul lapp i lådan. Haha, det är som vanligt alltså, noll koll. De försöker leverera hem oavsett vad man gjort. Fantastiskt.

Klavikel

Aktiv medlem
Felsortering nr. 6 ?

Screenshot_20180406-112542.jpg

Edit: Har ff. inte fått något svar från PN's "kundservice"

Återkommer med deras bortförklaring här direkt jag bara fått den.

Senast ändrad:

andrewmtb

Ny medlem
Klavikel: Åk dit och prata med dom på företagscenter.. jag åkte till det i stan igår, och mitt paket som försvann dök upp idag :)

andrewmtb

Ny medlem
Bor du nära Toftanäs kanske? Mitt paket som gått samma väg (Lubeck 2018-04-05 20:02 dock.. så senare hämtat än ditt) befinner sig nu i Toftanäs :)

JTF

Ny medlem
andrewmtb sa:
Klavikel: Åk dit och prata med dom på företagscenter.. jag åkte till det i stan igår, och mitt paket som försvann dök upp idag :)
+1

Det krävs nog en fysisk människa som handgripligen kan lyfta upp paketet ur den där felsorteringskarusellen som kanske beror på skadad fraktsedel eller felaktigt nummer/bokstav av något slag.

xyz-saft

Aktiv medlem
JTF sa:
andrewmtb sa:
+1

Det krävs nog en fysisk människa som handgripligen kan lyfta upp paketet ur den där felsorteringskarusellen som kanske beror på skadad fraktsedel eller felaktigt nummer/bokstav av något slag.
Eller så är det just det som händer? "Det där paketet igen!? Måste ju vara 5:e gången jag får plocka det åt sidan för att det ska komma till Trollhättan!" :D

Klavikel

Aktiv medlem
Blir en ny beställning istället.

Bikecomponents mailade tidigare och frågade om jag ville att de skickar ett nytt paket i stället.
Passar på att komplettera med lite nya grejer.

Ska se om jag kan få dom att skicka med annan lösning än PN

Myllox

Ny medlem
Fick pedaler i torsdags .. cykel på väg :P
Hoppades in i det sista att det skulle bli leverans på fredagen .. men suck .. bara att vänta

Bilagor

Sambal Oelek

Aktiv medlem
haha, nu har jag också råkat ut för Postnords nya avgift.

På en pryl som kostade ca 120kr, fick ett sms med länk till moms.postnord.se
där man skulle swisha in 94kr.

Jaja, säger inget om det. Men grymt smidigt var det iaf!

Klavikel

Aktiv medlem
Hörde från lokala brevbäraren att när ett paket hamnat i kategorin "felsorterat" så SKA Postnord's personal, enligt deras egna rutiner, mata in paketet manuellt i systemet igen, för att undvika att det blir ytterligare fel.

Han lade sedan till att förmodligen så skiter dom fullständigt i detta av ren lathet, är enklare för dom att bara låtsas som inget.

Edit: snavfel

Senast ändrad:

Klavikel

Aktiv medlem
Skickades ju först sent på fredag kväll.
Är nog inte särskilt alarmerande att det inte registrerats i Sverige ännu.
Ge det en dag till.

ForesterGuy

Aktiv medlem
ForesterGuy sa:
Pfaff sa:
Dan_the_man sa:
Klavikel sa:
Ge det en dag till.
Fortfarande ingenting ?

Om du inte beställd - och betald - något särskilt fraktslag kan det lugnt ta en vecka eller längre från GB.
Då hinner ju glassen smälta!
Haaaaaaha...

Det som stör/oroar mig är att det i fredags stod att paketen var på väg ut ur UK. Då borde de ha landat i Sverige vid det här laget...

Pfaff

Aktiv medlem
Dan_the_man sa:
ForesterGuy sa:
Pfaff sa:
Dan_the_man sa:
Klavikel sa:
Ge det en dag till.
Fortfarande ingenting ?

Om du inte beställd - och betald - något särskilt fraktslag kan det lugnt ta en vecka eller längre från GB.
Haaaaaaha...

Det som stör/oroar mig är att det i fredags stod att paketen var på väg ut ur UK. Då borde de ha landat i Sverige vid det här laget...

På väg ut ur, ja, men first a nice cupper..
Och sen Holland där glassen ska strösslas och därefter Ballerup där det ska has en lille en. Det tar tid från UK (vitsa på den skogsgubbe!) av erfarenhet. Återigen, räkna MINST en vecka.

ForesterGuy

Aktiv medlem
Pfaff sa:
Dan_the_man sa:
ForesterGuy sa:
Pfaff sa:
Dan_the_man sa:
Klavikel sa:
Ge det en dag till.
Fortfarande ingenting ?

Haaaaaaha...

På väg ut ur, ja, men first a nice cupper..
Och sen Holland där glassen ska strösslas och därefter Ballerup där det ska has en lille en. Det tar tid från UK (vitsa på den skogsgubbe!) av erfarenhet. Återigen, räkna MINST en vecka.
Mitt paket låg ju tydligen i Tjeckien i ett par veckor.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer