Vänta på paket-tråden! Del. II

Crocko

Aktiv medlem
Pfaff sa:
Och då var det komplett!
Det där är bra skit, se till att hita en starnut eller expander som har plats för kabeln om du skall montera den som top-cap, och när den suttit en stund ser den inte så stor ut längre. Värt att tänka på är vilket håll man vill ha kontakten utifrån vad man skall ladda, jag köpte en billig vinklad USB på webhallen så sticker kontakten inte ut så långt, sen laddar jag alltid till en powerbank slår bara av laddning när jag behöver allt till lampan på natten.

Pfaff

Aktiv medlem
Crocko sa:
Pfaff sa:
Och då var det komplett!
Det där är bra skit, se till att hita en starnut eller expander som har plats för kabeln om du skall montera den som top-cap, och när den suttit en stund ser den inte så stor ut längre. Värt att tänka på är vilket håll man vill ha kontakten utifrån vad man skall ladda, jag köpte en billig vinklad USB på webhallen så sticker kontakten inte ut så långt, sen laddar jag alltid till en powerbank slår bara av laddning när jag behöver allt till lampan på natten.
Tack, jo hemsidan har brA montageanvisningar.
Manicken är tänkt att hålla liv i en gps under kommande långa dagsetaper i okänt bergsterräng.

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Pfaff sa:
Crocko sa:
Pfaff sa:
Och då var det komplett!
Manicken är tänkt att hålla liv i en gps under kommande långa dagsetaper i okänt bergsterräng.
Coolt. Glöm inte visa när det är klart sedan.

super duper taggad på att för första gången prova SPD (XTR M9120 trail) pedaler o riktiga lättviktskor :D kört platta pedaler med 5-10 skor sedan i höstas och varit nöjd, men efter mycket tjat så blir det nytt haha tror 5-10 skorna väger 7-800gram, de nya hälften av det :P

Samt en riktigt vätskeryggsäck så man kan hålla händerna på styret när man dricker ;)

Bilagor

Rut-66

Medlem
Nu vet jag inte kvalitet på dessa drybags, men 5 liter för 59:- och 10 liter för 69:- gjorde att Engelsons nu blir av med 2 små och 1 stor.
Ja, och 4 par skosnören :D

5liter.jpg
10liter.jpg

Deras 30 liter får man för 99:-

Klavikel

Aktiv medlem
Blev lite prylar igen...

Anker PowerPort Solar 21W portabel solcellspanel
AnkerPowerPort21W.jpg

Cane Creek IS52mm lower headset replacement bearing
CCIS52mmbearing.jpg

Komplett lagerpress-kit från Cyclus Tools
Cycluscompletebearingpresskit.jpg

Maxxis Minion DHF 29" x 2.5" Dual EXO TR WT
DHF.jpg

PRO Handlebar bag
PROhandlebarbag.jpg

PRO Toptube bag
ProTTbag.jpeg

PRO frame bag
Proframebag.jpg

PRO Saddle bag
Prosaddlebag.jpeg

Schwalbe tubeless rim tape 29mm x 11m
Schwalbe-Tubeless-Rim-Tape-41400-0-1481260425.jpeg

Stans sealant 946ml
Stans.jpg

Ticket To The Moon - 360 Hammock Mosquito Net
TTTM360mosquitonet.jpg

X-Tools BB Tool
X-toolsbbtool.jpg

Bombus Vegan Coconut Banana Energy Bar x 5pcs
bombusrawcocobanana.jpg

Bombus Vegan Coconut Maracuja Energy Bar x 5pcs
bombusrawcocomaracuja.jpg

Clear replacement lens - 100% Strata
clearlens.jpg

Endura Padded Liner Medium x 2pcs
endurapaddedliner.jpg

Enduro Bearings x 13pcs
endurobearings.jpg

Isostar Powerplay Protein Bar Yoghurt Fruit Flavour x 5pcs
isostarpowerplayyoghurtfruit.jpg

Stans Race Sealant 946ml
stansrace.jpg

Schwalbe Tire Lever Set
tirelever.jpg

Time ATAC XC2 Pedals
timeatacxc2.jpg

Klavikel

Aktiv medlem
Inte så cykelrelaterat i och för sig kanske, men ändå, väntar på följande.

Corsair Value Select 1600Mhz DDR3L 8Gb SDRAM SO-DIMM (Uppgraderar från 8Gb till 16Gb)
Screenshot_20190507-180135__01.jpg

Samsung 860 QVO 1000Gb 2.5" SATA3 SSD
Screenshot_20190507-180005__01.jpg

AOC 27" QHD IPS 2560 x 144
Screenshot_20190507-175819__01__01.jpg

weldion

Aktiv medlem
Ram-minnen är ändå cykelrelaterat. Skärm är egentligen det också.
Själv har jag många goda ram-minnen, cyklar som jag njutit av.

JesperA

Medlem
Har väntat på ett paket från Wiggle ett tag nu, det har legat i London i över en vecka nu, brukar det ta så lång tid att passera London?

Mårten

Aktiv medlem
Jahopp, inte handlat cykelprylar på ett tag... Men nu väntar jag på paket från:

Planet X
Halo
Tartybikes
Bike Components

Putte--

Medlem
Beställde nya hjul från Bikester i onsdags kväll, i fredags hade dom tagit sig från Tyskland till veddesta, när postnord skulle ta över så har dom nu försvunnit................

johfo

Medlem
Jag är så trött på pakettjänster där man måste sitta hemma och vänta eller lämna fullmakt och riskera att paketet försvinner.
Jag trodde DHL hade skärpt till sig nu, eftersom det jag beställt från BikeDiscount och Bikester sista tiden kommit till ServicePoint eller PostNords utlämningsställen. Men så kom nu ett paket som de envisas med att köra hem. Gissningsvis stort som en skokartong ungefär.
De säger att de inte får skicka det till ServicePoint, för det måste avsändaren då ändra. Men hämta på terminalen på andra sidan stan går bra (frånsett för mig då som måste åka långt med bil och sitta i köer).
Jag har svårt att se skillnaden på om jag legitimerar mig och hämtar på terminalen eller ServicePoint.
DHL bestämmer ju reglerna för tjänsten och det är alltså DHL som säger till DHL att de inte får.
Jag tycker det är bedrövligt dåligt att ett stort logistikföretag inte kan lösa logistiken för alla paket till privatmottagare. Det måste ändå vara massor med paket som går till privata mottagare och de flesta av dessa är nog inte hemma 8-17 när man kan få det utkört.
Även miljöaspekten kommer in här. Hade de gått till utlämningsställe hade DHL-bilen inte behövt köra omkring så mycket och de flesta passerar ju nära sina utlämningsställen ändå.

Jag hittade en sida där det står att man kan lämna feedback https://www.logistics.dhl/se-sv/home/kontakta-oss/straight-to-the-top.html
Där var mailadresser till deras VD:ar! Intressant...
Jag mailade han som är VD för DHL Express först, för det stod DHL Express i trackingen. Men när jag bokade utkörning stod det DHL Freight, så då mailade jag honom oxå.
Ni som håller med om att det är kass att man ska behöva sitta hemma och vänta på småpaket och inte kan välja att få dessa till ServicePoint - maila ansvariga VD:ar! Får de många mail stänger de säkert den sidan...men de kanske uppmärksammas på problemet också.

Anders Å1

Ny medlem
Beställde en pulsklocka från Wiggle igår med gratisfrakt. 25h senare finns den att hämta på det lokala DHL-uthämtningsstället. Inte illa!!

MrSvahn

Medlem
8B2A8FB2-2E3D-4D51-8399-3118BF6097BB.png
Väntar på armbågs- och knäskydd från CRC sedan en vecka tillbaka.

Konstigt nog har inget hänt enligt kollinummer sedan i lördags. Står bara så här 25/5.

”United Kingdom, London, The shipment item is ready for transportation”.

Någon som varit med om liknande?

Pfaff

Aktiv medlem
Sambal Oelek sa:
Pfaff sa:
Crocko sa:
Pfaff sa:
Och då var det komplett!
Coolt. Glöm inte visa när det är klart sedan.

Klart är det inte, men jäkla vicken bra grej! Tillbringar man långa dagar på okända vägar o vill hålla liv i gpessen funkar den kanon. Rekommenderas. Kräver förstås även ett dynamonav.

ECAD11F8-FB2A-457C-881C-67CBF5AAC83C.jpeg

Saknar bara en 20 cm laddsladd nu men det finns väl på Kjell.

Rut-66

Medlem
Min Brooks B17 kom idag, en klassisk sadel som svider i lädret två gånger :)
Och sen aldrig mer ?

Edit: Var inte så farligt ändå, de första turerna. :)

Senast ändrad:

juliusjonzon

Ny medlem
Har väntat 5 veckor på att få en ny mobiltelefon av Google. Telefon nr 1-trasigt ljud. Telefon nr 2 är sim-låst till en annan utländsk operatör och där står det stilla sedan slutet av MAJ....

20 Emails om att dom skall få tummen ur och skicka hit den. 5 samtal med deras "support".

Sista samtalet slutade med att:
"Så jag ska sitta här och vänta och hoppas på att någon gång under dom närmsta månaderna så kommet det en ny fungerande telefon? "

Deras svar:
"Ja något annat kan jag inte göra"

Spännande att leva utan mobil i 5 veckor. ..

Drosa

Aktiv medlem
Äntligen får man säga att jag köpt något nytt som är cykelrelaterat och som jag får längta efter att få hem så fort som möjligt innan värmen tar slut här i sverige. En rapha clubtröja i ullmix blev det till det facila priset av 160 kr plus frakt som låg på ungefär samma. En trehundring för den tycker jag är riktigt bra. Inte årets modell men det är verkligen skit samma. I bland kan det vara bra att behöva små storlekar!

20190724_200826.jpg

Sedan får det nog också bli ett par nya kortbrallor från Bodhi. Också en 300 kr.

Johan.K

Ny medlem
Hej tråden.
I fredags misslyckades UPS både med hitta mig här hemma (där jag satt och väntade) och att ringa mig (på telefonen som jag hökvaktade).
Nästa utlämningsförsök på måndag.
Ett pyttepaket med två växelöron.
Att dom har mage att ens påstå sig ha försökt leverera gör mig galen. Jag vill hämnas och se blod.
Finns det nåt mer konstruktivt att göra än att skälla på budet som eventuellt levererar på måndag? Jag vill inte skriva argt på rejta, mer lämna en brinnande påse bajs på deras trappa osv osv.
/kränkt medelålders man

Sambal Oelek

Aktiv medlem
...det är såååå drygt att vänta på en cykel-leverans!! :(
Nu verkar det som den inte kommer i mitten av veckan. Utan i slutet av veckan. Då jag är borta. Så det blir nog inget förrän nästa vecka :(
Lyxproblem av första graden.

Eveningstar

Aktiv medlem
Har för mig jag råkat ut för samma och då var det Schenker som vägrade ta över leveransen för att avsändaren betalt för lite frakt eller något sånt.
Försök kontakta avsändaren är mitt tips.

MAMTB

Medlem
Fick nyss hem mina nya hjul Roval Control SL 622x25mm samt nya handtag och en ny topcap. Handtag och topcap i röd färg mest för at pimpa lite.
30117-2009_25808.jpg

Nu väntar jag på grejer för att göra hjulen kompletta samt lite annat smått och gott.
lista.png

Bromsskivor Formula 160mm
formula-brake-disc-two-part-red-160-mm-6-bolt.jpg

Titaniumskruvar till bromsskivorna från Notube.
notubes-titanium-screw-m5x10-lenses-head.jpg

Kassett Garbaruk 10-46 med tillhörande cage.
garbaruk-cassette-11-speed-10-46-teeth-for-sram-xd-rear-derailleur-cage-shimano_4.jpg

Framklinga Garbaruk 36-tandad.
garbaruk-chainring-round-1-speed-narrow-wide-bcd-96-shimano-xtr-m-9000-9020-crank-36-teeth-red.jpg

Nya däck till Rovalhjulen. Redan införskaffat prylar för att köra tubeless.
schwalbe-tire-bundle-29-x-225-racing-ray-racing-ralph-2019.jpg

Ny klämma till sadelstolpen. Inget fel på den jag redan har men ville ha en röd klämma.
yuniper-seatpost-clamp-ultralight-318-mm_5.jpg

Luktapåblommorna

Aktiv medlem
Eveningstar sa:
Har för mig jag råkat ut för samma och då var det Schenker som vägrade ta över leveransen för att avsändaren betalt för lite frakt eller något sånt.
Har nu pratat med Postnord, db Schenker och mailat Westbrook. Det verkar vara så som du beskriver att när Westbrook skickat så har de inte betalt för skrymmande vilket Schenker vill att de gör. Westbrook säger att de kontaktat Parcelforce för att mitt paket ska kunna skickas vidare i Sverige. Så hoppas att det löser sig under dagen.

Spacekitty

Aktiv medlem
Luktapåblommorna sa:
Eveningstar sa:
Har nu pratat med Postnord, db Schenker och mailat Westbrook. Det verkar vara så som du beskriver att när Westbrook skickat så har de inte betalt för skrymmande vilket Schenker vill att de gör. Westbrook säger att de kontaktat Parcelforce för att mitt paket ska kunna skickas vidare i Sverige. Så hoppas att det löser sig under dagen.
Så vad blev det för en ny MTB?

Luktapåblommorna

Aktiv medlem
Spacekitty sa:
Luktapåblommorna sa:
Eveningstar sa:
Så vad blev det för en ny MTB?
Spark RC 900 Team. Måste bara hitta en kortare styrstam med -25° tror jag.?

Klavikel

Aktiv medlem
Prylar prylar prylar...

Loctite 243 10ml
243bl10ml.jpg

Shimano XTR/SAINT SM-RT99 180mm
SM-RT99180mm.jpg

Syntace Torque Tool 1-25Nm
Syntace.jpg

isostar chocolate energy bar 30 pcs
isostar.jpg

MAMTB

Medlem
Jakten på några lättare gram fortsätter. Räknar rmed att minska vikten på cykeln med ca 430g med dessa uppgraderingar

Nu väntar jag på paket från Tyskland innehållandes:

Crankbrothers Pedal Eggbeater 11 - 179g
crankbrothers-pedal-eggbeater-11.jpg

Extralite Hyperstem 80mm stealh - 69g
extralite-stem-hyperstem-stealth-mtb-road-318-mm-6.jpg

Sadel Saevid Sillin S1.2 Cross - 88g
saevid-saddle-sillin-s12-cross-143-mm-gloss-coloured_2.jpg

Sadelstolpe Schmolke TLO MTB Team Edition 400mm/31,6mm - Ca 110g
schmolke-seatpost-tlo-mtb-team-edition-ud-finish-71-to-80-kg-316-mm-400-mm.jpg

Senast ändrad:

Klavikel

Aktiv medlem
Nya prylar...

USB A-C kabel
OtterboxUSBCTypeCable2.4AmpHighSpeedCharging-3MwithOTGCTypeUSBAdapter.jpg

Adidas Crazychaos Leather Ace
ADIDAS_MCRAZYCHAOSLEATHER.jpg

AsRock Fatal1ty B450 mITX MB
ASRockFatal1tyB450GamingmITX.jpg

Arctic Cooling Alpine Passive AM4 Cooler
ARCTICAlpineAM4Passive-Kylflnsfrprocessor.jpg

Ryzen 5 2400GE
Ryzen52400GE.jpg

Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 2x8GB 2933Mhz
CORSAIRVengeanceRGBPRO-DDR4-2x8GB-2933MHz.jpg

marr

Moderator
Forumvärd
Klavikel sa:
Nya prylar...

USB A-C kabel

Adidas Crazychaos Leather Ace

AsRock Fatal1ty B450 mITX MB

Arctic Cooling Alpine Passive AM4 Cooler

Ryzen 5 2400GE

Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 2x8GB 2933Mhz
Trodde ja halkat in på sweclockers :p

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer