Vänta på paket-tråden! Del. II

såkket

Medlem
Skall förhoppningsvis bli helstelt och stål som vardagscykel nästa säsong.
216648_00_d.jpg

Skall bli vinterprojektet att internetcykla fram delar och överanalysera vad som skall byggas på den, även om vissa delar finns och jag har en ganska utvecklad plan så är inget skrivet i sten.

Rut-66

Medlem
Skaffar en sån här, så kommer jag aldrig kröka växelörat...

xtoolshangeradjuster.jpg

Sen hoppas jag dessa får mig att damma av airbrushsprutorna och minilacksprutan...

highsolidacrylic.jpg

Senast ändrad:

Rut-66

Medlem
Kortare klingskruvar kom idag.
Tunnare gods i Shimano-vevpartiet... och av bara farten, så klickade jag i ett nedsatt styrlager, som passar till en Sonder Frontier-ram.
Men va' fan? Jag har ju inte råd att köpa nån ram än 🙃

Rut-66

Medlem
Liten halvt onödig julklapp till mig själv

Sora_ST-R3000.jpg

Blir lite prydligare cockpit jämfört med äldre 3500-serien.
De var begagnat-köp med lite repor och fick rikta inre uppväxlingsreglaget, så unnar mig nytt nu när jag bestämt mig för att fortsätta med bockstyre och 1x9.

Valhalla_

Aktiv medlem
Väntar på två paket med lite smått och gott, och så ett jättepaket med hoj. Detta är den sämsta julledigheten någonsin pga alla röda dagar som hindrar mina prylar från att komma. Blir galen. God jul? Skitjul!

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Styrstammen och styret från Alpkit verkar ha fastnat i tullen eller något. Står såhär i Postnords app: "This shipment item is in customs clearance and there is no estimated delivery time yet". Någon som har någon erfarenhet av det här? :D Varför har det blivit så?

moros

Aktiv medlem
Här sitter man och väntar på en Edge 530 från Bikester, brukar vara smärtfritt men PostNord verkar ha svårt att bestämma sig för när jag skall få den.

Den kom till terminalen i Malmö igår eftermiddag, med förväntad leveransdag som idag, sen blev det "kan bli försenad". Idag ändrade de den till "imorgon" (dvs försenad), i eftermiddag ändrades den till "idag" igen. Nu har status övergått i "paket på väg" utan leveransdag. Pessimisten i mig säger att den är borta.

Väntar på en väska från outnorth, skickades igår. Den kom till terminalen i natt, och ligger och väntar på uthämtning på Willys sedan lunch... 🙄

Sambal Oelek

Aktiv medlem
...är det nå segt eller. Beställde en grej från Kina. Då fick jag ett meddelande att de inte kommer ordna försändelsen förrän 10 Feb, och frakten tar en månad. Dvs, jag har inte paketet förrän i Mars!!!!
Detta då pga alla ledigheter nu över kinesiska nyåret när hela Kina stannar i några veckor.
Helgalet. Men ok, den som väntar på något gott...

marr

Aktiv medlem
...är det nå segt eller. Beställde en grej från Kina. Då fick jag ett meddelande att de inte kommer ordna försändelsen förrän 10 Feb, och frakten tar en månad. Dvs, jag har inte paketet förrän i Mars!!!!
Detta då pga alla ledigheter nu över kinesiska nyåret när hela Kina stannar i några veckor.
Tycker det är lite mysigt ändå. Vi borde också ta lite ledigt ibland :)

liveforthis

Aktiv medlem
Precis samma här beställt från Kina typ 4/1. Och ståt 2ggr nu att leveransen avbrutits men är "på väg"

moros

Aktiv medlem
Posten lyckade i alla fall leta fram min 530 och ta med den till utlämningsstället på 3e försöket. Sen hade ju Garmin kunnat möjliggöra all konfiguration i appen så hade man sluppit lägga lika lång tid på att ställa in grejerna som det tar att skicka den. Där har de lite att lära från ex. Lezyne, men det är ju lite OT

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer