Vänta på paket-tråden! Del. II

Klavikel

Aktiv medlem
But first, let's beschtällung lite grejer...

Xenofit Energy Gel - Passion Fruit + Sodium x 10 pcs
Xenofit Maracuja.jpg

Squirt Lube Dry Chain Wax 120ml
SquirtLube.jpeg

Isostar Energy Bar Chocolate x 30pcs
isostar chocolate bar.jpg

GripGrab Headglove Merino Buff Navy
GG Headglove merino Navy.jpeg

Schwalbe Hans Dampf EVO TLE Apex ADDIX Speedgrip 2.6"
HD 2.6.jpeg

Schwalbe Magic Mary EVO TLE Apex ADDIX Soft 2.6"
MM 2.6.jpeg

Endura Humvee Short II MTB Grey Camo
Endura Humvee Short II Grey Camo.jpg

Schwalbe Marathon Supreme Evolution Liteskin OneStar 42x622
Marathon Supreme EVO Folding x 2.jpeg

Klavikel

Aktiv medlem
Äh va fan, lite mer prülar då 🤟🏻

Lizard Skins Charger EVO 🍊
Screenshot_20200129-222857__01.jpg

Ibis Logo Hub Shimano HG Body
Screenshot_20200129-222638__01.jpg

Ibis nya Porkchop (förra var Blackburn)
Screenshot_20200129-222447__01.jpg

Water bottle. Clear / Red 22 Oz
Screenshot_20200129-222254__01.jpg

I9 Torch MS Body
Screenshot_20200128-111107__01.jpg

Senast ändrad:

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Jag är smått irriterad på Starbike (Tyskland) och Postnord. Beställde en grej förra helgen. De väntar med att skicka för att se så man inte avbeställer ordern. Sedan går det från DHL till Postnord och då ska de såklart prova leverera till ett tomt hus. Nu håller paketet på och snurra för att landa på något postombud och sedan ska aviseras via brev. Behövde dessa grejjer till helgen som var men nu verkar det som man får vara glad om det kommer till helgen som kommer :)

Pfaff

Aktiv medlem
Här behövdes verkligen ingen lång väntan. Beställ fredag från Sigma Bikes, hämta hos DHL tisdag.

42699AD3-A08A-4ECF-BDCC-7EBCA2F5B92A.jpeg

Nå ja, en del delar från Bike24. Beställd måndag, hämta ut idag.
Ibland går det fort.

Pfaff

Aktiv medlem
Har de skippat KUK på den där modellen?
Uppenbart, läste nånstans att en svensk hade informerat företaget om den svenska betydelsen. Kanske rentav på detta forum.
Kan ju haft effekt...
Denna heter RTD. Vill man va elak kan det ju uttydas som retarded.

geologen

Aktiv medlem
Har en pryl på väg till mig, och den ska levereras med UPS. Tror inte jag fått nåt levererar med dem tidigare. I mejlet finns det en länk till leveransalternativ och klickar jag på den får jag en sida där jag kan registrera mig, vilket krävs för att kunna ändra leveranssätt (inga leveransalternativ erbjöds från postorderfirman, som ligger i Nederländerna). Men när jag ska regga mig är "user ID" en obligatorisk uppgift. Och jag har inget sånt, vad jag vet. "User ID" är typiskt en sån grej man får EFTER en registrering...

På UPS sidor finns i princip ingen information om detta "user ID", utan det verkar som om man som användare självklart ska begripa vad som avses.
Jag har inte fått nåt nummer i mejlet. Jag har även försökt att få mitt "user ID" mejlat via "har du glömt ditt user ID?"-funktionen de har, men det kommer inget mejl.

Så vad händer nu? Jag utgår från att det blir ett fejkat leveransförsök, eller ett när jag inte är hemma. Med DHL var jag tvungen att ta mig till ett svårtillgängligt ställe i ett industriområde när de inte kunde leverera till mig en gång, och var UPS har sin sån vet jag inte, men förmodligen på en lika svårtillgänglig plats. Sjukt störigt att behöva lägga en halv dag på att hämta ett paket.

marr

Moderator
Forumvärd
Har en pryl på väg till mig, och den ska levereras med UPS. Tror inte jag fått nåt levererar med dem tidigare. I mejlet finns det en länk till leveransalternativ och klickar jag på den får jag en sida där jag kan registrera mig, vilket krävs för att kunna ändra leveranssätt (inga leveransalternativ erbjöds från postorderfirman, som ligger i Nederländerna). Men när jag ska regga mig är "user ID" en obligatorisk uppgift. Och jag har inget sånt, vad jag vet. "User ID" är typiskt en sån grej man får EFTER en registrering...

På UPS sidor finns i princip ingen information om detta "user ID", utan det verkar som om man som användare självklart ska begripa vad som avses.
Jag har inte fått nåt nummer i mejlet. Jag har även försökt att få mitt "user ID" mejlat via "har du glömt ditt user ID?"-funktionen de har, men det kommer inget mejl.

Så vad händer nu? Jag utgår från att det blir ett fejkat leveransförsök, eller ett när jag inte är hemma. Med DHL var jag tvungen att ta mig till ett svårtillgängligt ställe i ett industriområde när de inte kunde leverera till mig en gång, och var UPS har sin sån vet jag inte, men förmodligen på en lika svårtillgänglig plats. Sjukt störigt att behöva lägga en halv dag på att hämta ett paket.
Ups är knepiga. Men de fejkar i regel inte. Du kommer få en lapp i lådan, eller på dörren. På den finns ett infonotice nummer som du kan använda för att boka om leveransen,eller till ombud.

Här är de oftast väldigt flexibla. Ringer, kör gärna en extra bit för att kunna lämna det och så. Men det är ju lokalt. Men har du tur kanske de kan svänga förbi ditt jobb? Om den möjligheten finns.

geologen

Aktiv medlem
Det finns inget sätt för dem att komma in för att sätta lapp på dörr eller lägga i låda.

Tydligen går det inte att ändra leveransmetod på den här leveransvarianten (som var enda alternativet från postorderfirman), och efter tredje leveransförsöket skickas paketet i retur till avsändaren. Fan också! Dessa jävla idioter på kontinenten som lever kvar i sina patriarkala samhällen med hemmafruar och därför är så förbannat kåta på hemleveranser. :(

Jag kommer inte att kunna vara hemma när leveranserna sker.

marr

Moderator
Forumvärd
Det finns inget sätt för dem att komma in för att sätta lapp på dörr eller lägga i låda.

Tydligen går det inte att ändra leveransmetod på den här leveransvarianten (som var enda alternativet från postorderfirman), och efter tredje leveransförsöket skickas paketet i retur till avsändaren. Fan också! Dessa jävla idioter på kontinenten som lever kvar i sina patriarkala samhällen med hemmafruar och därför är så förbannat kåta på hemleveranser. :(

Jag kommer inte att kunna vara hemma när leveranserna sker.
Lugn nu, de kanske ringer dig redan imorgon?

Spacekitty

Aktiv medlem
Hos UPS är det precis som ditt nick här och på andra forum, något du hittar på själv när du registrerar dig.

UPS omdirigering fungerar mycket bra. Jag har lagt in att allt ska gå till min servicepoint direkt istället för att köras ut.

geologen

Aktiv medlem
Lugn nu, de kanske ringer dig redan imorgon?
De kan inte ringa mig. Jag har aldrig mobilen på annat än korta perioder (minuter till ett par timmar, max) om jag väntar viktiga samtal. Leveransen ska ske tisdag, står det. "Innan dagens slut", vilket innebär "innan jag är hemma".

marr

Moderator
Forumvärd
De kan inte ringa mig. Jag har aldrig mobilen på annat än korta perioder (minuter till ett par timmar, max) om jag väntar viktiga samtal. Leveransen ska ske tisdag, står det. "Innan dagens slut", vilket innebär "innan jag är hemma".
Well, då väntar du viktigt samtal måndag och tisdag och ser till att ha den igång.

geologen

Aktiv medlem
Well, då väntar du viktigt samtal måndag och tisdag och ser till att ha den igång.
Nix, det går inte.

Jaja, jag får hoppas att de är snälla och ändå kör den till nån central så jag på nåt vis får paketet.

Tyvärr är detta en produkt som säljs direkt av tillverkaren, så det går inte att köpa från andra ställen, med bättre fraktalternativ.

marr

Moderator
Forumvärd
Jaha!? Fan, det kunde de väl tala om då... "User ID" är ju verkligen inget man normalt väljer själv, utan nåt nummer typ "BF73978798uu" som man blir tilldelad.
Hoppas inte för mycket bara. På deras webtjänst alltså. När jag reggade mig var jag tvungen på att vänta på en kod, brevledes..

marr

Moderator
Forumvärd
Nix, det går inte.

Jaja, jag får hoppas att de är snälla och ändå kör den till nån central så jag på nåt vis får paketet.

Tyvärr är detta en produkt som säljs direkt av tillverkaren, så det går inte att köpa från andra ställen, med bättre fraktalternativ.
Nä, såklart att det inte går... Vad dum jag är.

yonsson

Aktiv medlem
D7DE1051-E507-4A0A-A5F1-F433157C15DC.jpeg

Beställde dessa, verkar ju näst intill kultförklarade redan.

EC58C874-1C6C-4DC0-86A0-EE554F49AE8C.jpeg

Sedan hittade jag denna färgen. Typiskt att man alltid är för snabb på avtryckaren.

6EE05BB7-8C6E-4990-B5CA-478B5C875747.jpeg

Och lite senare märkte jag att det även finns matchande sadel till. Tygöverdrag är ju kass när det är blött ute men till sommaren kanske man kan köra den utan problem. :rolleyes:

Beställde även en Sunrace-kassett, hoppas de inte är kass. -137 gram jämfört med nuvarande är i alla fall nice.

geologen

Aktiv medlem
Nu när jag lyckades skapa ett konto (tack Spacekitty!) och verifierat mejladressen (funkade inte förrän efter flera försök) gick det faktiskt att få fram leveransändringsalternativ (trots att det på ett annat ställe på UPS står att inga ändringar är möjliga för den "produkten"). Har styrt om till ett utlämningsställe i stan. UPS behöver jobba en hel del på användargränssnittet, för maken till krångligt, ointuitivt och motsägelsefullt får man leta efter.

Men nu behöver jag förhoppningsvis inte oroa mig för att mista leveransen! :)

yonsson

Aktiv medlem
Nu när jag lyckades skapa ett konto (tack Spacekitty!) och verifierat mejladressen (funkade inte förrän efter flera försök) gick det faktiskt att få fram leveransändringsalternativ (trots att det på ett annat ställe på UPS står att inga ändringar är möjliga för den "produkten"). Har styrt om till ett utlämningsställe i stan. UPS behöver jobba en hel del på användargränssnittet, för maken till krångligt, ointuitivt och motsägelsefullt får man leta efter.

Men nu behöver jag förhoppningsvis inte oroa mig för att mista leveransen! :)
UPS brukar man ändå lösa tillslut. Testa Fedex nästa gång, det är ett riktigt Sagan om ringen äventyr varje gång.

weldion

Aktiv medlem
Väntar på ett paket med lite blandade grejor från Wiggle. Verkar ha fastnat i något land nu, för det är ingen vidare aktivitet på paketspårningen.

moros

Aktiv medlem
DHL från UK verkar fungera så här långt, (peppar peppar). Smått och blandat från Planet-X, skickades måndag kväll och har anlänt till sortering i Köpenhamn i alla fall, får se om danskjävlarna lyckas krångla till det eller inte :)

yonsson

Aktiv medlem
Beställde från Bikester sent igår, kan meddela hur det går. Ordern ligger ”pending” än så länge, vet inte om de ens har öppet.

Berk

Aktiv medlem
Beställde från Bikester sent igår, kan meddela hur det går. Ordern ligger ”pending” än så länge, vet inte om de ens har öppet.
Bikester funkar bra, men det verkar att dom väntar en dag med att skicka. Beställde söndag, skickades skickades sent på tisdag, Postnord säger att den kommer imorgon.

Berk

Aktiv medlem
Kan meddela att pakket från Works Components i UK funkar bra, om än lite konstigt ... Beställde på torsdag, på websidan står att dom skickar 16 mars, fick mail att dom skickade 16 mars, men dom skickade fredag 13 mars, hämtade idag.

Senast ändrad:

SocialGimp

Aktiv medlem
Såklart att det finns en vänta på paket-tråd oxå. 😂

Sitter själv i väntans tider. En Dji Mavic Mini är beställd och skickas från Kina med DHL. Tänkte ha drönaren och filma lite när jag är ute på cykel-äventyr. Nu blir det en liten leksak att pilla med medan jag sitter i karantän (Spanien).

Har haft ganska positiva erfarenheter från just DHL. Dessutom så är tydligen flygtransporter till Spanien inte stoppade ännu så det kanske finns hopp om att det kommer fram.

Någon annan som brukar filma cykleri med drönare?

kais01

Aktiv medlem
hade några latenta inköp, så passade på att beställa innan även transportsystemen får snuvan. och kronan lär väl inte bli bättre framöver.

så på väg är en makitagräsklippare till landet, ett paket från bike components med mtb-däck och lite annat, från ett annat företag några växelöron, sen nästa års vinterdäck till bilen (så slipper man även att de misshandlats i något övervarmt lager över sommaren).

Jimel

Aktiv medlem
Såklart att det finns en vänta på paket-tråd oxå. 😂

Sitter själv i väntans tider. En Dji Mavic Mini är beställd och skickas från Kina med DHL. Tänkte ha drönaren och filma lite när jag är ute på cykel-äventyr. Nu blir det en liten leksak att pilla med medan jag sitter i karantän (Spanien).

Har haft ganska positiva erfarenheter från just DHL. Dessutom så är tydligen flygtransporter till Spanien inte stoppade ännu så det kanske finns hopp om att det kommer fram.

Någon annan som brukar filma cykleri med drönare?
Kul med drönare men varför beställde du från Kina? Min är kopt lokalt och vad jag kunnat se så skiljer inte priset något direkt, borde väl vara liknande i Spanien kan jag tycka.

Har själv just en mini men har bara hunnit filma cykling en gång, har ju varit lite tråkigt väder för att flyga och cykla

För lite on topic så beställde jag däck från tyskland och en annan bil grej från england förra veckan, allt verkar komma nu i slutet på denna så lite segare än vanligt men prylarna kommer fram.

SocialGimp

Aktiv medlem
Kul med drönare men varför beställde du från Kina? Min är kopt lokalt och vad jag kunnat se så skiljer inte priset något direkt, borde väl vara liknande i Spanien kan jag tycka.
Beställde från Dji:s egna webshop i tron att leveransen skulle komma från Spanien, eller i varje fall från ngt lager i Europa, men det visade sig att den skickades från Kina.

Tack för videon! Hade dock varit coolt med active tracking, kanske kommer med 3:e-partsappar så småningom.

Jimel

Aktiv medlem
Beställde från Dji:s egna webshop i tron att leveransen skulle komma från Spanien, eller i varje fall från ngt lager i Europa, men det visade sig att den skickades från Kina.

Tack för videon! Hade dock varit coolt med active tracking, kanske kommer med 3:e-partsappar så småningom.
Aha ja det hade jag också trott. Hoppas verkligen på tracking, annars har jag nog tänkt filma andra mest :)

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer