Vänta på paket-tråden! Del. II

yonsson

Aktiv medlem
Beställde från Bikester sent igår, kan meddela hur det går. Ordern ligger ”pending” än så länge, vet inte om de ens har öppet.
Fortfarande ”under bearbetning”. Inte helt konstigt kanske med tanke på att många är hemma. Bikester skickade ut ett Mail idag att de försöker ha öppet som vanligt.

SocialGimp

Aktiv medlem
Borde ju råda högkonjunktur nu för online-handlarna? Alla som sitter hemma har ju inget annat att göra än att klicka hem grejer! Inte fasen tänkte jag köpa ngn drönare innan det här? 😂

sommaren

Medlem
Detta bekymrar mig lite. Vet inte om det är ett problem eller inte.
Beställde en cykel och lite tillbehör från wiggle.
När jag köpte cykeln så stod det att den fanns i lager. Men sen när jag går in och kollar så har de separerat cykeln från de andra prylarna och så står det såhär:

AE0CACE5-65D6-4C9E-849D-6C5E79ED686B.jpeg

Vad menar de med restorder?

Berk

Aktiv medlem
Detta bekymrar mig lite. Vet inte om det är ett problem eller inte.
Beställde en cykel och lite tillbehör från wiggle.
När jag köpte cykeln så stod det att den fanns i lager. Men sen när jag går in och kollar så har de separerat cykeln från de andra prylarna och så står det såhär:

Visa bilaga 406527
Vad menar de med restorder?
Verkar som Google translate, så Google translate tillbaks: back order (tyvärr)

SocialGimp

Aktiv medlem
Restorder betyder tyvärr att det inte finns något lagersaldo för en artikel. Vanligtvis betyder det att just den artikeln som restas levereras vid ett senare tillfälle.

Ex. Beställer du 10 varor och bara 9 levereras, så restas 1 vara och kommer att levereras vid ett senare tillfälle i en separat leverans.

sommaren

Medlem
Restorder betyder tyvärr att det inte finns något lagersaldo för en artikel. Vanligtvis betyder det att just den artikeln som restas levereras vid ett senare tillfälle.

Ex. Beställer du 10 varor och bara 9 levereras, så restas 1 vara och kommer att levereras vid ett senare tillfälle i en separat leverans.
Hmmm. Konstigt, om jag går in för att köpa en NS Snabb på wiggle så står det fortfarande "Skynda - inte många kvar i lager". Så då borde ju min finnas. Eller så försöker de sälja en cykel de inte har?
Får dra ett mail till supporten.

SocialGimp

Aktiv medlem
Hmmm. Konstigt, om jag går in för att köpa en NS Snabb på wiggle så står det fortfarande "Skynda - inte många kvar i lager". Så då borde ju min finnas. Eller så försöker de sälja en cykel de inte har?
Beror kanske på deras affärssystem (sånt som jag jobbar med), mismatch mellan tabellerna eller att lagersaldot inte är inventerat eller allt mellan himmel o jord. Har man inte ordning på torpet blir det lätt fel på lagersaldon.

yonsson

Aktiv medlem
5DFEC7E5-8333-4739-9B08-A437E197CDA9.jpeg

Svårt med leverenstider nu, håller tummarna för dig. Grym hoj, du kan få flukta på min sålånge.

SocialGimp

Aktiv medlem
Nu har mitt paket tagit sig från Kina in i Europa. Nästa stopp förmodligen Spanien. Kommer mitt paket fram så kommer alla paket fram.

1584689730342.png

SocialGimp

Aktiv medlem
Mitt paket med min drönare, en Mavic Mini, kom idag! Rutt Kina-Holland-Belgien-Spanien. Tog 7 dagar prexis. DHL som levererade, dom brukar funka bra enligt min erfarenhet.

Då paketet är fyllt till brädden med corona-virus så sprutade jag ner det med fönsterputs och torkade av noga. Kändes helt rätt just då i varje fall...
1584979123160.png

Spacekitty

Aktiv medlem
Jag har haft paket från Tyskland i karantän under köksbordet i två veckor. Nu uppackade.

I morgon borde mina coronabesudlade hjul dyka upp från Hunt, väntat på dom sedan i höstas, dom får också ligga i karantän två veckor innan det blir åka av.

Naveus

Aktiv medlem
Jag har haft paket från Tyskland i karantän under köksbordet i två veckor. Nu uppackade.

I morgon borde mina coronabesudlade hjul dyka upp från Hunt, väntat på dom sedan i höstas, dom får också ligga i karantän två veckor innan det blir åka av.
Haha, jag tänkte beställa ett dekalkit till jonnen men såg jag att de fraktade från norra Italien så beställningen får vänta :LOL: 😷

Berk

Aktiv medlem

Rensning med vatten och tvål räcker för att lösa upp alla coronapartiklar.

Masjevel

Aktiv medlem
Väntar på ett paket med ett mekställ + lite annat från bikester som jag kan använda när jag ska hänga upp nya cykeln som jag ska hämta i morgon. 😃🚴‍♂️

Rattnalle

Aktiv medlem
Jag fick ett sms om att boka leverans för min spanska cykel från Tyskland nyss. Det känns verkligen som om jag är ute i sista minuten

Berk

Aktiv medlem
Men viktigaste material är inte med: alu och karbån!
Svårt att veta vilken information är pålitlig, men hittade 8 timmar för alu. Hittade ingenting om karbån, men jag beställer bara aludelar till all cyklar i familjen. Men många saker kommer i plastpåsar eller polykarbonat, hittar ingen info om dom. Posten från Tyskland och UK är fortfarande snabbt, hoppas att allt är bort innan 48 timmar.

moros

Aktiv medlem
Tydligen någon som innan dig också fått, eller beställt, fel offset och inte märkt det förrän efter montering. Jag gillar att Bikester är generösa med returer och jag tycker att de allt som oftast gör ett bra jobb, men det är ändå så jäkla surt när man själv drabbas av sånt. Framförallt när man suttit och väntat på sitt paket så här i coronatider.

yonsson

Aktiv medlem
Sram/Truvativ vevpartier kommer alltid med dreven redan monterad. På Bikesters webbsidan v är den oklart om det ska vara boost eller inte. Eller beställde du dreven separat?
SRAM Descendant Eagle DUB Crank Set 11/12-speed 30T Carbon Direct Mount
B52FAAEC-AD25-4A0E-8E85-E2EA709EBB06.png

Beställde inte separat. Det står Boost i beskrivningen.

Berk

Aktiv medlem
SRAM Descendant Eagle DUB Crank Set 11/12-speed 30T Carbon Direct Mount

Beställde inte separat. Det står Boost i beskrivningen.
Ja, men det är konstigt att boost bara nämnas i beskrivningen och inte i rubriken eller specifikation. Så jag undrar om det är en generisk beskrivning.

Edit: klart att du kan förvänta att det skulle vara boost, menar att webbsidan är oklart.

yonsson

Aktiv medlem
Ja, men det är konstigt att boost bara nämnas i beskrivningen och inte i rubriken eller specifikation. Så jag undrar om det är en generisk beskrivning.

Edit: klart att du kan förvänta att det skulle vara boost, menar att webbsidan är oklart.
De flesta hemsidor är oklara när det gäller vevpartier. Men det stod BOOST i beskrivningen och då förväntade jag mig BOOST. Precis som att det stod DUB vilket det var.

Det var tyvärr stört omöjligt att hitta samma vevparti med 30T i 170mm någon annanstans.

marr

Moderator
Forumvärd
De flesta hemsidor är oklara när det gäller vevpartier. Men det stod BOOST i beskrivningen och då förväntade jag mig BOOST. Precis som att det stod DUB vilket det var.

Det var tyvärr stört omöjligt att hitta samma vevparti med 30T i 170mm någon annanstans.
Hur fungerar det på sram? År det olika vevar, eller bara olika drev?

Edit: enligt din bild så behöver du väl egentligen bara ett drev med 3mm offset istället? Kanske den enkla lösningen, även om det inte är rätt.

yonsson

Aktiv medlem
Hur fungerar det på sram? År det olika vevar, eller bara olika drev?

Edit: enligt din bild så behöver du väl egentligen bara ett drev med 3mm offset istället? Kanske den enkla lösningen, även om det inte är rätt.
Yes. Har föreslagit att de kan skicka ett T30 med 3mm offset och att jag kan skicka det drev jag har i retur. Det borde vara enklast för alla.

yonsson

Aktiv medlem

weldion

Aktiv medlem
Jag vill ju liksom inte lägga ut 800kr på en ny klinga, det är ju hela grejen. Sparar gärna de 380g som vevbytet ger mig men om de inte kan lösa detta smidigt så får det bli Alu-vevar istället. Det är det enda jag hittat med T30, 170mm och boost.
Nu så fick du ju inte boost. Har du hört av dig till Bikester och frågade om de kan skicka ett 30T med 3 mm offset i stället för 6 mm. För om du har köpt ett vevparti med ett drev med offset för boost och får ett drev med 6 mm offset, då tycker jag att Bikester kan skicka ett nytt drev mot att du skickar tillbaka det som satt monterat.
Kanske du kan passa på att lägga till lite pengar för att få ett SL-drev.
Du skall inte betala något mellan om du bara byter offset och inte modell av drevet, om det är Bikester som skrivit fel på sin hemsida för den artikeln som du beställde.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer