Vänta på paket-tråden! Del. II

yonsson

Aktiv medlem
Nu så fick du ju inte boost. Har du hört av dig till Bikester och frågade om de kan skicka ett 30T med 3 mm offset i stället för 6 mm. För om du har köpt ett vevparti med ett drev med offset för boost och får ett drev med 6 mm offset, då tycker jag att Bikester kan skicka ett nytt drev mot att du skickar tillbaka det som satt monterat.
Kanske du kan passa på att lägga till lite pengar för att få ett SL-drev.
Du skall inte betala något mellan om du bara byter offset och inte modell av drevet, om det är Bikester som skrivit fel på sin hemsida för den artikeln som du beställde.
Tror du missade mina inlägg ovan. Förhoppningen är att få byta enbart drevet.

weldion

Aktiv medlem
Tror du missade mina inlägg ovan. Förhoppningen är att få byta enbart drevet.
Det är vad den här raden syftar på i mitt inlägg:
För om du har köpt ett vevparti med ett drev med offset för boost och får ett drev med 6 mm offset, då tycker jag att Bikester kan skicka ett nytt drev mot att du skickar tillbaka det som satt monterat.

Spacekitty

Aktiv medlem

Pfaff

Aktiv medlem
Eller så kanske jag var rätt ute, och skulle kunna ha till och med tre veckors paketkarantän.

Kanske mer tillförlitliga uppgifter

yonsson

Aktiv medlem
De flesta hemsidor är oklara när det gäller vevpartier. Men det stod BOOST i beskrivningen och då förväntade jag mig BOOST. Precis som att det stod DUB vilket det var.

Det var tyvärr stört omöjligt att hitta samma vevparti med 30T i 170mm någon annanstans.
Fick svar av Bikester nu, de kommer skicka ett nytt BOOST-drev till mig.

Vernersson

Aktiv medlem
Paketet från Coronaland står stilla.....
Pratade med LB och de har fått höra att det kommer ta minst 7-9 dagar till innan något nytt kommer hända.

LB2.png

yonsson

Aktiv medlem
Men nej 🤦‍♂️
Snacka om Murphys lag.
Hoppas de kan lösa även detta smidigt iaf.
Det kunde de tyvärr inte så nu skickar jag tillbaka grejerna. Så sjuuuukt störande att jag nu plockat isär hojen två gånger i onödan. Vete 17 vad handla göra nu, kommer väl mesa ut och köpa GX-vevar från Tyskland istället.

Draapra

Ny medlem
Jag har en tävling att underhållas av i coronatider.
Först ut har vi BD, beställt den 18e. Tog 6 dagar innan de lämnade startlinjen.
1585307859509.png

Sen har vi Wiggle, beställt i onsdags kväll. Snabb start, beräknas komma "senast 3/4".

1585308074458.png

(edit: ändrade lite formulering.)

weldion

Aktiv medlem
Jag har en tävling att underhållas av i coronatider.
Först ut har vi BD, beställt den 18e. Tog 6 dagar innan de lämnade startlinjen.
Visa bilaga 407825

Sen har vi Wiggle, beställt i onsdags kväll. Snabb start, men beräknas komma så sent som "senast 3/4".

Visa bilaga 407829
Beställde också från Wiggle i onsdags kväll och har samma prognos som ditt paket.

Berk

Aktiv medlem
Det kunde de tyvärr inte så nu skickar jag tillbaka grejerna. Så sjuuuukt störande att jag nu plockat isär hojen två gånger i onödan. Vete 17 vad handla göra nu, kommer väl mesa ut och köpa GX-vevar från Tyskland istället.
Du skrev att det inte finns 170 mm med 30t annanstans, men bike24 har 170 mm med 32t + separat 30t drev till samma totalpris.

Edit: Har bikester inte rätt vevparti på lager?

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Idag 09:00 står det "Lämnat DHLs station i VAESTERAAS - SWEDEN", inte många mil kvar nu! Förväntad leverans imorgon, men om den lämnat Västerås imorse hoppas jag nästan det anländer redan idag! Men sån tur har man kanske inte.

Naveus

Aktiv medlem
Mitt paket från Wiggle (beställt 26/3) finns nu att hämta 8 mil från mig på terminal alt. hemleverans på måndag 6/4..
Ibland är det kul (y):cautious:

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer