Vänta på paket-tråden! Del. II

weldion

Aktiv medlem
Telefon med PN. Mitt efterlängtade paket stannade 12 km från dörren. Så nu kollar jag om jag kan åka och hämta det själv.

Maakus

Aktiv medlem
Skickade efter ett par Giro Ventana Fastlace med DHL express, skulle kommit idag. Kommer kanske på Fredag.
Beställde SPD pedaler från Biketown (DHL), kommer nog på fredag de med :)
Råkade klicka hem en GoPro Hero 8 special bundle, en chesty och BBBs icke QR QR Axlar från XXL.
"Vi skickar från vårat centrallager"
Nu skickar dom GoPron från Gävle.
Chestyn från Växjö och axlarna från något annat ställe.
Det var gratis frakt från XXL.... Hur får dom ihop det?

mkus

Ny medlem
Idag (förhoppningsvis?) ska jag få min efterlängtade MTB från Wiggle som skickas via DHL express hemleverans. Problemet är att jag bor i lägenhetshus där det inte finns portkod. Kommer DHL ringa mig idag när de försöker leverera eller blir jag tvungen att boka ett nytt leveransförsök som också kommer misslyckas?

Jag har fått ett sms, där jag kan välja leverans till en servicepoint, men den enda jag kan välja är till Örebro flygplats, trots att jag bor över 10 mil ifrån (i Eskilstuna). Orimligt.

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Idag (förhoppningsvis?) ska jag få min efterlängtade MTB från Wiggle som skickas via DHL express hemleverans. Problemet är att jag bor i lägenhetshus där det inte finns portkod. Kommer DHL ringa mig idag när de försöker leverera eller blir jag tvungen att boka ett nytt leveransförsök som också kommer misslyckas?

Jag har fått ett sms, där jag kan välja leverans till en servicepoint, men den enda jag kan välja är till Örebro flygplats, trots att jag bor över 10 mil ifrån (i Eskilstuna). Orimligt.
Dom brukar ringa innan och kolla läget, så då kan du gå ner och möta upp. :)

Sam00

Aktiv medlem
Jag börjar tro att bike component konkat. 4 veckor och ingen leverans. Först när jag frågade fick jag ett automatsvar sedan bara tyst. 96 EUR åt pipan. Corona skördar offer ibland företag också?
Jag fick svar från de inom 24 timmar faktiskt. Beställde för tre dagar sedan, så vi får se vad som händer.

Manurhin2

Aktiv medlem
Paras ihop med dessa eftersom det inte går att få fram 240-nav i närtid.Visa bilaga 410089Visa bilaga 410090
Om bara kinesiska posten och DHL och Postnord sköter sig så lär komponenterna dyka upp i hjulbyggartråden tillsammans med lite platta stålpinnar.
Nu verkar kineserna ha fått virus i datasystemet också alternativt börjat transformera runt produkter. Min bakfälg hari vårt fall åkt runt i närområdet i expressfart.
Screenshot_20200417-104316_Samsung Internet.jpg

Juhlin

Medlem
H&S Bike-Discount
Tog prick en vecka innan jag fick bekräftat att de packat ordern, enligt mailet ska paketet överlämnas till speditören idag men bekräftelsemailet om att så har skett verkar dröja...

Klavikel

Aktiv medlem
Beställde lite grejer...

Born - No Friction Cream
Born No Friction Cream.jpg

Endura - Engineered Knee Warmer
Endura Knee Warmer.jpg

Endura - MT500 Burner II Ltd. DH Pantalones Tangerine
Endura MT500 Burner Pant II - Tangerine.jpeg

OneUp Components - Top Cap Kit
Ettupptoppbricka.jpg

GU Roctane - Cold Brew 6pcs
GU_Energy_Roctane Cold Breww caffeine.jpg

GU Roctane - Cherry/Lime 6pcs
gu-roctane-cherry-lime.jpg

Isostar - Chocolate Energy Bar 30pcs
isostar.jpg

OneUp Apparel - WLRM Tee
knegamindreridmer.jpg

Loose Rider C/S Long Sleeve Monogram/Camo
Loose Riders Long Sleeve Jersey Camo.jpg

Endura - MT500 Hard Shell Knee Pad
MT500 Hard Shell Knee.jpg

Senast ändrad:

Klavikel

Aktiv medlem
....och ännu mer grejer...

Ritchey Components - ErgoMax Handlebar 440mm w/ rise
ritchey-comp-ergomax-handlebar.jpg

Shimano 12spd Quick-Link
SH CN910 12-spd quick link.jpg

Shimano Shifter Cable
Shimano shifter cable.jpeg

Shimano Team Short Sleeve Road Jersey and Cycling BIB Shorts Black/Red
Shimano Team BIB and Short Sleeve Jersey Red.jpg

SiS Energy Gel + Electrolyte Raspberry 10pcs
SiS RaspBerry.jpg

Shimano SM SH-56 SPD Cleats (multi release)
SM-SH56.jpg

SRAM Brake Hose Fitting Kit, Olive + Insert
SRAM brake hose fitting kit.jpeg

SRAM X0 Carbon Brake Lever Spares
SRAM X0 brake lever.jpeg

Senast ändrad:

Klavikel

Aktiv medlem
...och lite till...

SRAM XG 1275 Eagle 10-50s Cassette
SRAM-GX-Eagle_17.jpg

Star Nut
stjärnnöt.jpg

TSG Trifasico S/S Jersey Olive/Red
TSG Tee.jpg

WTB Rocket CrMo Medium
WTB Rocket CrMo Medium.jpg

Clif Bar - Shot Energy Gel Raspberry
Clif Bar - Shot Energy Gel Raspberry.jpg

Specialized Zee Cage II Right - Matte BLK
ZEE cage II Matte BLK.jpg

Senast ändrad:

Inzah

Medlem
Beställde från bike-components.de den 20/4, betalade runt 170 euro för styrstam+sadelstolpe som skulle finnas i lager. Frågat efter uppdateringar 2 gånger per mail, men får bara autosvar att de inte hinner med. Någon annan som upplevt samma med BC?

moros

Aktiv medlem
Har ett på gång från Bike24, får se hur det går. De skriver ju tydligt att leveranstiden är utökad till 6-9 dagar så det räknar jag ju med. De svarade i alla fall supersnabbt på mail och korrigerade min order genom att lägga till en sak jag hade glömt.

Senast ändrad:

BC

Aktiv medlem
Jag beställde från bike24 mån 20/4.
Paketet kom till DHL Västberga fre 24/4 05:38
Fick inget sms/mail.
Brev mån 27/4. Bokade hemlev.
idag tis 28/4 bevisar DHL återigen att de är helt odugliga.

20200428_1734.jpg

WSMC

Aktiv medlem
Upplevde precis en nyhet när det gäller leverans från DHL.
Paketet levererades på utlovad tid, MEN när jag skulle signera för det, så sa chauffören att han kan signerar för mig så att jag skulle slippa hålla i den elektroniska penna. Smidigt iofs, bara nyfiken på om det skulle kunna klassas som urkundsförfalskning( givetvis bara en hypotetisk fråga från min sida)?
Någon annan som har haft den erfarenheten?

Pepperazzi

Aktiv medlem
Sist Postnord lämnade paket vid dörren så sa de bara att de inte längre tog emot signaturer, utan bara kvitterar som utlämnat.

weldion

Aktiv medlem
Upplevde precis en nyhet när det gäller leverans från DHL.
Paketet levererades på utlovad tid, MEN när jag skulle signera för det, så sa chauffören att han kan signerar för mig så att jag skulle slippa hålla i den elektroniska penna. Smidigt iofs, bara nyfiken på om det skulle kunna klassas som urkundsförfalskning( givetvis bara en hypotetisk fråga från min sida)?
Någon annan som har haft den erfarenheten?
Om han inte signerade som sig själv? Då är det som ombud som han skriver under.

moros

Aktiv medlem
Jag beställde från bike24 mån 20/4.
Paketet kom till DHL Västberga fre 24/4 05:38
Fick inget sms/mail.
Brev mån 27/4. Bokade hemlev.
idag tis 28/4 bevisar DHL återigen att de är helt odugliga.

Visa bilaga 413492
Mitt Bike24-paket är på gång i alla fall. Skickades sån tur var med DPD vilket är snäppet bättre än DHL. Beställdes 23e, skickades igår.

Domestique

Aktiv medlem
Jag beställde en fotopryl från USA (Seattle), som skickades 19 mars och kom fram till San Francisco 21 mars. Sen hände ingenting på en månad, så jag var nära att göra en reklamation men den 24 april så började det röra på sig igen och nu i morse har den ankommit Bryssel.

Jag har beställt en måttsydd ramväska från Rogue Panda som håller till i Flagstaff, Arizona. De föreslog att skicka den med DHL och jag hoppas det går lite snabbare.

jingleyschmidt

Aktiv medlem
I måndagsmorse beställde jag grejer från Bikester och Sportamore och inget har hänt ännu, så det är ju alldeles uppenbart att vissa saker kommer ta längre tid än vanligt. Bikester brukar vara rätt snabba annars.

nagge

Medlem
Bikester är helt hopplöst långsamma, efter en vecka avbeställde jag och beställde från Bike24 som skickade varorna samma dag...

weldion

Aktiv medlem
Beställde från R2 i går eftermiddag och det paketet är på väg norrut as we speak.
Nya DebonAir-kolven på väg till min Pike Ultimate.

-martin-

Aktiv medlem
Beställde från R2 i går eftermiddag och det paketet är på väg norrut as we speak.
Nya DebonAir-kolven på väg till min Pike Ultimate.
nice, verkar som en bra uppgradering det där. Själv fick jag precis mail från bike components om att min debonair kommer först i juni :( lyrik 160mm dock

Manurhin2

Aktiv medlem
Hibike.com är inte blixtsnabba i Coronatider.
Beställde ett 180-nav 9/4 som fanns i lager hos leverantören(Dt swiss)
Status: väntar..........................
Tur att jag redan har hjul.

M

Berk

Aktiv medlem
Verkar som den enda tysken som är blixtsnabba är r2-bike. Mina två beställningar där kam/kommer inom 4 dagar. Bike24 tog en vecka att skicka iväg två beställningar, som flera har skrivit här. Vågar inte beställa hos bike-components och bike-discount nuförtiden.

sidensvans

Medlem
Har beställt från både Wiggle och Rose. Wiggle snabba i sedvanlig ordning, lev på tis som det ser ut nu. Fick däremot mail från Rose precis att pga. corona och personalsäkerhet så fördröjs leveransen från dom, dessvärre..Hoppas iallafall på lev. i slutet på veckan!

moros

Aktiv medlem
Verkar som den enda tysken som är blixtsnabba är r2-bike. Mina två beställningar där kam/kommer inom 4 dagar. Bike24 tog en vecka att skicka iväg två beställningar, som flera har skrivit här. Vågar inte beställa hos bike-components och bike-discount nuförtiden.
Kanske beror lite på vad man beställer?Beställde som sagt från Bike24 torsdag kväll (23/4). Bad om att få komplettera med ett kedjelås fredag morgon 🙄. Skickades på tisdagen och hämtade ut på torsdagen. Ganska väl inom de 6-9 dagarna som de anger på hemsidan

implor

Medlem
Blev riktigt matt på bike24.
Tydligen så var en sak ej i lager och det får man ingen notis av överhuvudtaget. Går inte heller att se att prylar är restade i ordern.

en hel vecka av mtb säsongen 2020 åt pipan.

glitch

Aktiv medlem
Bikester är helt hopplöst långsamma, efter en vecka avbeställde jag och beställde från Bike24 som skickade varorna samma dag...
Väntar sedan 1 månad på att bikester ska hantera en retur....sen drygt 2 veckor har de fått varan åter....

Cyclestoreköpet av ett däck var en månad sen också, inget än....bike24 ordern från förra veckans början har inget hänt med annat än orderbekräftelsen.
Mitt garantiärende hos mantel står still sen en dryg månad pga. italiensk leverantör som inte får fram prylar.....
Det går bra nu....

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer