Vänta på paket-tråden! Del. II

Flurken

Aktiv medlem
Mitt bb gick sönder. Beställde ett nytt. Lade till junk typ energi-bars etc till fri frakt. Naturligtvis skickade de en enda ass-saver i ett paket... suck. Hade hellre fått mitt bb.

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Bikester är ju lite roliga. Hade beställt lite prylar där för ett par veckor sen. Det skulle bli en delleverans tydligen, så allt utom en grej kom i första paketet, sen en liten pryl skulle komma separat. Det har dragit ut på tiden, så för två dagar sen mailade jag. Inget svar. Nu fick jag ett mail där det stor "Vi har mottagit din retur". Då har den alltså gått i retur och jag ska få pengarna tilbaka. I min PostNord-app står det bara att PostNord fått elektronisk information. :D Aja. Det var inget viktigt alls som tur var.

moros

Aktiv medlem
Kanske någon som uppmärksammat Bikester erbjuder snabbleverans på vissa varor. Beställde sent i söndags kväll, typ 23, fick trackingnummer i appen redan på förmiddagen igår för leverans idag. Fick välja leveransalternativ själv, inklusive hemleverans (dagtid eller kvällstid) där lämna utanför dörren (eller annan plats om man bor i hus) också var möjligt.

Det intressanta är att de valde att skicka de varorna som hade snabbleverans som eget paket från Helsingborg, resten kommer från Tyskland någon gång i framtiden. Jag var ju övertygad om att de skulle välja det "långsamma" alternativet att plocka samtliga produkter från ett lager. Positiv överraskning

Jag gissar på att öppningen i Sthlm kanske är en anledning till att flytta delar av lagret hit, men kanske handlar det också om att etablera fler butiker längre fram eller bara om att ge svenska cyklister snabbare leveranser :)

Klavikel

Aktiv medlem
Väntar på följande...

GripGrab 3-Season SS Base Layer BLK
GG 3-seasong base.jpg

Green Oil Chain Lube
Green Oil CL.jpg

Holmenkol DB Cleaner
HK BC.jpg

PRO Strap Mini Frame Bag
PRO Mini Saddle Bag.jpg

Shimano M7100 SLX 12s 10-45 Micro Spline Cassette
SLX M7100 10-45 12s MS.jpg

X2 Volume Spacer Kit
X2 späjsers.jpg

moros

Aktiv medlem
36h senare (nu OT eftersom jag inte väntar längre). I paketet ligger front rack till mtb, ett par pedaler och en konnyckel

20200602_111914.jpg

Senast ändrad:
Kanske någon som uppmärksammat Bikester erbjuder snabbleverans på vissa varor. Beställde sent i söndags kväll, typ 23, fick trackingnummer i appen redan på förmiddagen igår för leverans idag. Fick välja leveransalternativ själv, inklusive hemleverans (dagtid eller kvällstid) där lämna utanför dörren (eller annan plats om man bor i hus) också var möjligt.

Det intressanta är att de valde att skicka de varorna som hade snabbleverans som eget paket från Helsingborg, resten kommer från Tyskland någon gång i framtiden. Jag var ju övertygad om att de skulle välja det "långsamma" alternativet att plocka samtliga produkter från ett lager. Positiv överraskning

Jag gissar på att öppningen i Sthlm kanske är en anledning till att flytta delar av lagret hit, men kanske handlar det också om att etablera fler butiker längre fram eller bara om att ge svenska cyklister snabbare leveranser :)
Kul att dom verkar kunna leverera i vissa fall. Jag la en order på en cykel den 16/5 ligger fortfarande som ej skickad trots ett mail där dom svarade att leveransen är 10-14 dagar under Covid tider.
Segt att gå och vänta när man vill cykla!

Beställde lite verktyg till att dra ut lager med. Från Ebay så jag hade väl inte så stora förväntningar. Men hur ska man tolka detta? har paketet fastnat i vinkelvolten...
Screenshot 2020-06-02 at 11.59.04.png

Kniven

Aktiv medlem
Sambon har knäont och kan inte springa/orientera. Testar min hoj några gånger och roas av upplevelsen. Meta 29 TR på väg!

Love

Medlem
Kul att dom verkar kunna leverera i vissa fall. Jag la en order på en cykel den 16/5 ligger fortfarande som ej skickad trots ett mail där dom svarade att leveransen är 10-14 dagar under Covid tider.
Segt att gå och vänta när man vill cykla!
Även jag väntar på en cykel, beställd 19/5. Uppgiven leveranstid 5-14 vardagar har jag. Har gått och varit, och är fortfarande, orolig att de strulat till det på något sätt. Fick i alla fall ett något sånär lugnande mailsvar igår där de säger att de inte kan yttra sig om min cykel specifikt men att cyklar med mitt beställningsdatum beräknas skickas denna vecka. Vidare bad de så mycket om ursäkt för fördröjningen och att de inte kunde ge bättre information. Så klart vill jag ju ha cykeln så fort som möjligt men har också respekt och förståelse för att det kan vara knepiga tider för leveranser och allmän handläggning. Är framför allt angelägen att få den innan midsommar men det vore ju otroligt om det inte löser sig tills dess.

Men sannolikt ska de ju hinna hantera din cykel innan min då i alla fall Johan. Man får ju anta att de försöker skicka iväg så många cyklar de hinner per dag, undrar hur många det är..?

Även jag väntar på en cykel, beställd 19/5. Uppgiven leveranstid 5-14 vardagar har jag. Har gått och varit, och är fortfarande, orolig att de strulat till det på något sätt. Fick i alla fall ett något sånär lugnande mailsvar igår där de säger att de inte kan yttra sig om min cykel specifikt men att cyklar med mitt beställningsdatum beräknas skickas denna vecka. Vidare bad de så mycket om ursäkt för fördröjningen och att de inte kunde ge bättre information. Så klart vill jag ju ha cykeln så fort som möjligt men har också respekt och förståelse för att det kan vara knepiga tider för leveranser och allmän handläggning. Är framför allt angelägen att få den innan midsommar men det vore ju otroligt om det inte löser sig tills dess.

Men sannolikt ska de ju hinna hantera din cykel innan min då i alla fall Johan. Man får ju anta att de försöker skicka iväg så många cyklar de hinner per dag, undrar hur många det är..?
Tack för info. Jag beställde samma dag som du så då håller vi tummarna att det stämmer.

fick Mail nu precis att min skickades idag men dom verkar släpa en del mer för varje dag, jag fick till svar att dom förra tisdagen skickade ordrar lagda den 13e. Hoppas din också går iväg snart :)

Love

Medlem
fick Mail nu precis att min skickades idag men dom verkar släpa en del mer för varje dag, jag fick till svar att dom förra tisdagen skickade ordrar lagda den 13e. Hoppas din också går iväg snart :)
Nice, grattis, hoppas frakten är snabb och smooth! Tack för uppdateringen!

Tack för info. Jag beställde samma dag som du så då håller vi tummarna att det stämmer.
Japp! Skriver här när jag vet något mer.

speedbird

Ny medlem
Idag är en bra dag, paket från Bike24 och Wiggle gjorde sällskap och landade tillsammans hos postombudet idag, en låda från Merlin cycles hamnade hos Bring. Mellan 4 och 7 dagar tog det från beställning till postombud.(y)

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Något som fått paket från Kina skickat med OrangeConnex?

Det har legat i Sthlm en månad nu. Undrar vad som händer. Läser man om dem blir man inte så hoppfull :(

coupas

Aktiv medlem
Väntar på cykel beställd på Bikester. 5 dagar sedan. Jag förstår att det kommer dröja. Försöker hitta mitt inre lugn.

anderski

Aktiv medlem
Hu lång tid kan det ta från england 15 dar sedan det skickdes,från raceware . på postnord tracker sidan ingen status sedan 27 Maj!

johak

Medlem
Väntar paket från Bike-discount.
Har beställt en ny dropper-post, ergon handtag, kedjeguide och lite annat smått och gott.

Stod att man hade 1-3 dagars fördröjning innan paketet skickades. Har nu väntat i 14 dagar utan att få någon information sedan beställningsbekräftelse.
Mailade idag och fick ett autosvar att mailsvar tar 7-10 arbetsdagar att besvara pga Covid-19 😡

Makten

Aktiv medlem
Har beställt från bike24 tre gånger under Corona och de har skickat grejerna inom tre dagar varje gång. DHL verkar också sköta sig hyfsat men istället för att PN tar över i Sverige så hamnar paketen hos DHL Freight, så jag måste hämta i Västberga. Lite störande men helt okej jämfört med att vänta i veckor.

I övrigt har jag beställt glajjer från bikeshop.se (samma som .no?) och de orkade inte skicka under förra veckan. Däremot kom fakturan i ett nafs och Bring fick info om paketet redan på tisdagen.
Har också en bakdämpare på G från TF Tuned och de skickade inom en vecka, med UPS. Verkar också funka bra.

Klavikel

Aktiv medlem
Nähäpp, lite mer prylar då...

BBB Brake Pads. BBS-55 Organic
BBB BBS-55. XTR Organic Pads.jpg

Chiba Ride II Short Road Glove Red
Chiba Ride II Short Glove Red.jpg

Endura SingleTrack ClickFast Liner
Endura Singletrack Liner Shorts BLK.jpg

SIS GO +Electrolyte Gel 12x Raspberry
SiS RaspBerry.jpg

SIS GO +Electrolyte Gel 16x Salted Caramel
sis-go-energy-electrolyte-gel-salted-caramel-8e2ca0.jpg

Shimano SH-MW701 Winter MTB Shoe
Shimano SH-MW7.jpg

FRISGO

Medlem
Bikeshop.se... De har (miss)lyckats med mina tre senaste ordrar. Har köpt av dem tidigare. Bra priser, men långsam leverans. Troligen har Bring och se ett finger med i det hela. Tidigare köp har hamnat på mitt närmaste utlämningsställe, men mina tre senaste ordrar har hamnat fel. Jag måste spendera drygt 1 timme samt drygt 100 kronor för att hämta ut respektive leverans. Efter första fellevererade ordern kontaktade jag Bikeshop och fick en mejlkontakt med "Henrik T" som lovade rätta till misstaget. Men ingenting hände. Till slut fick jag lägga tid och pengar för att hämta ut mina varor. Jag kontaktade "Henrik T" igen och undrade om min andra order skulle komma till rätt utlämningsställe. Det skulle han se till. Men icke... Något irriterad kontaktade jag Bikeshop igen. Då fick jag beskedet att de nu hade ändrat till "rätt" utlämningsställe. Så min tredje order beställdes och där skrev jag till i meddelandefältet adressen till rätt utlämningsställe. Men nog f-n ska jag återigen hämta ut varorna på fel ställe! Jag ska hålla mig för att beställa fler varor från Bikeshop. Bra priser äts upp av för mig extra utgifter och dyr tid för att hämta prylarna.
Någon som har motsvarande erfarenheter?

SGS

Aktiv medlem
Väntar paket från Bike-discount.
Har beställt en ny dropper-post, ergon handtag, kedjeguide och lite annat smått och gott.

Stod att man hade 1-3 dagars fördröjning innan paketet skickades. Har nu väntat i 14 dagar utan att få någon information sedan beställningsbekräftelse.
Mailade idag och fick ett autosvar att mailsvar tar 7-10 arbetsdagar att besvara pga Covid-19 😡
Tråkigt. Själv fick jag för en vecka sedan information kring att min order var paketerad och inväntade avgång. Inte ett ljud sedan dess. (Däremot tog det flera dagar att överhuvudtaget behandla och paketera ordern). Baserat på din upplevelse drar jag slutsatsen att jag lär få vänta ett tag till.

Håller även med kring Bike24 några inlägg senare. Beställde någon mindre pryl därifrån i början av veckan. Några dagar senare var den inte bara paketerad utan också ivägskickad. Exemplariskt.

FRISGO

Medlem
Cykelkraft... (n) Precis som förr har de tydligen dålig koll på sitt lagersaldo. Lade en order på en jacka, som skulle finnas i lager, den 6 juli. Fick orderbekräftelse och fakturan gick till Klarna. Idag 10 juli får jag meddelande om att ordern har annulerats, då Cykelkraft haft fel i sitt lagersaldo och jackan inte kan levereras. Väcker minnen från gamla Cykelkraft. Nä, nu har jag lärt mig läxan. Cykelkraft och Bikeshop har oftast bra priser, men i slutänden förloras både tid och pengar. Jag kommer att hålla mig till tyskarna framöver.

Jimel

Aktiv medlem
Cykelkraft... (n) Precis som förr har de tydligen dålig koll på sitt lagersaldo. Lade en order på en jacka, som skulle finnas i lager, den 6 juli. Fick orderbekräftelse och fakturan gick till Klarna. Idag 10 juli får jag meddelande om att ordern har annulerats, då Cykelkraft haft fel i sitt lagersaldo och jackan inte kan levereras. Väcker minnen från gamla Cykelkraft. Nä, nu har jag lärt mig läxan. Cykelkraft och Bikeshop har oftast bra priser, men i slutänden förloras både tid och pengar. Jag kommer att hålla mig till tyskarna framöver.
Råkade ut för samma från cykelkraft för några veckor sedan, kasst

jonte987

Aktiv medlem
DPD har passerat "Delivered by driver to Pickup parcelshop." och är nu "out to delivery" vad det nu betyder.
Ingen notis om att jag ska hämta. Papper med PN imorgon eller vad händer?

nieves

Aktiv medlem
Adlibris och kartor. Beställer glad i hågen 12 dagar innan semestern. På hemsidan så står det 1-3 dagars leveranstid.

Nu i ett mejl så skriver dom.
Inväntar produkter
Vissa produkter lagerförs hos Adlibris, andra hos leverantören. Vi behandlar din beställning när alla produkter finns hos oss.

1-3 dagar, lurad igen.......annullerar (om det går) och besöker nån fysisk butik.
Får ringa runt och hitta en LMS.

th0m

Ny medlem
Väntar på "ny" beggad cykel som skickats från Italien med nåt företag/tjänst som heter SDA. Allt sökbart, frid och fröjd tills den nådde exportcentralen i hemlandet 1/7, sen tyst som i graven. Har beställt massa reservdelar till den från andra europeiska länder dagarna efter att cykeln skickades, som alla kommit fram, men själva cykeln lyser fortfarande med sin frånvaro. För tidigt ännu för att bli orolig tänker jag, men surt att vänta.

Jimmie77

Medlem
Hej,

Förra veckan gjorde jag en beställning på artiklar på Bike24 hemsida, men fortfarande ingen orderbekräftelse via mejl, trots att betalning gått igenom. Har också kontaktat deras kundtjänst, men utan framgång.. Min första beställning från dem = inga tidigare erfarenheter av svarstider etc.

Ngn som har likande upplevelser i närtid och vill dela med sig?

//Jimmie

cykelkRash

Aktiv medlem
Hej,

Förra veckan gjorde jag en beställning på artiklar på Bike24 hemsida, men fortfarande ingen orderbekräftelse via mejl, trots att betalning gått igenom. Har också kontaktat deras kundtjänst, men utan framgång.. Min första beställning från dem = inga tidigare erfarenheter av svarstider etc.

Ngn som har likande upplevelser i närtid och vill dela med sig?

//Jimmie
De är lite sena med sina svar med de hör alltid av sig. Köpte nyligen komponenter hos dem och är väldigt nöjd. Ha lite is i magen så kommer det lösa sig. Jämfört med andra konkurrenter som Wiggle.se som är typ värdelösa när det gäller kundhantering så är Bike24 ljusår bättre.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer