Vänta på paket-tråden! Del. II

manneblask

Aktiv medlem
Bike24 är bra! Men tycker Bike-Components och R2-Bike är snäppet bättre. Leverans direkt hem är ju inte fel heller :)

th0m

Medlem
Väntar på "ny" beggad cykel som skickats från Italien med nåt företag/tjänst som heter SDA. Allt sökbart, frid och fröjd tills den nådde exportcentralen i hemlandet 1/7, sen tyst som i graven. Har beställt massa reservdelar till den från andra europeiska länder dagarna efter att cykeln skickades, som alla kommit fram, men själva cykeln lyser fortfarande med sin frånvaro. För tidigt ännu för att bli orolig tänker jag, men surt att vänta.
Fortfarande inte hänt något. Är det någon annan som väntar paket från Italien, främst då med tjänsten SDA? Bara undrar om det är så att det är allmänt problem med paket från Italien med tanke på corona osv.

Klavikel

Aktiv medlem
Pantalones och zapatos på ingång...

Shimano MW7 Winter Shoe
Shimano MW7 Winter.jpg

Endura SingleTrack Trouser
Endura SingleTrack Trouser.jpg

IXS Trigger Pants Marine/Lime
IXS Trigger Pants Marine + Lime.jpg

Jacke89

Aktiv medlem
Köpte av bike24 som använder sig av fraktbolag DPD inget jag hört talas om men det kom till min stad måndag eftermiddag, trodde det skulle plinga till igår men inget än. Brukar det ta lite extra tid av dessa ?

Makten

Aktiv medlem
Verkar vara dhl, kunde iaf. söka på kolli id om jag angav det som referens nummer. Skall du också få nya nav? :D
Japp, ett Onyx! Samma jävla dag som Box släpper ett ljudlöst nav till lägre pris. 😵 😂

Edit: Ingen träff hos PN eller DHL dock...

Edit 2: Eeeeh, det där med att skriva kollinumret som referens verkar inte stämma. Jag får upp nåt paket på 71 kilo. Måste bara vara slump att numret finns och är samma som nåt helt annat.

fhloston

Aktiv medlem
Väntar på en låda med gott och blandat från Bike-discount. Inget jättespännande, med blandat underhåll såsom kassetter, kedjor, en pump och så. Lite spännande dock med nya däck till MTB, och att jag ska ge mig in i tubeless-träsket :-). Lvg ska få nya gp5 och tubolito.

Gano

Aktiv medlem
Kände att jag måste ha en 53-klinga fram på min racer med Ultegra. Vet inte varför, det går ju bra med 52/36. Är ganska flackt där jag bor, så 11-drevet bak blir sällan skitigt... Måste vara nåt med prestige eller så? Möjligen, möjligen blir kedjelinjen aningens rakare, men säkert inbillning. Plus en jättelöjlig liten backspegel som ska sitta nere på bockstyrets änddutt. Tycker inte om att bli ikappsmygd, vill ha lite förberedelsetid så jag kan se cool och oansträngd ut (kanske ta upp vattenflaskan eller pilla på cykeldatorn eller göra lite stretching). Och sen en chaincatcherpinne.

Beställde från Bikeinn (jag hade inte bråttom) och jösses vad tid det har tagit. Börjar närma sig en månad. KÖP INTE DÄR OM DU HAR BRÅTTOM.

Makten

Aktiv medlem
Är det nån som vet vilken speditör som tar över i Sverige från franska Laposte? :unsure: Lite halvt OT, men jag väntar på ett objektiv jag köpte på Ebay som ska användas för att fota när man cyklar, så det är väl en aning relevant i alla fall. 😁

Edit: Nu hittade jag ett annat nummer hos Laposte som funkar på PN:s sida, så det verkar vara de som tar över. Märklig grej det där att inte kunna behålla samma nummer hela vägen. :rolleyes:

7artisans.jpg

Senast ändrad:

SIE

Aktiv medlem
Kände att jag måste ha en 53-klinga fram på min racer med Ultegra. Vet inte varför, det går ju bra med 52/36. Är ganska flackt där jag bor, så 11-drevet bak blir sällan skitigt... Måste vara nåt med prestige eller så? Möjligen, möjligen blir kedjelinjen aningens rakare, men säkert inbillning. Plus en jättelöjlig liten backspegel som ska sitta nere på bockstyrets änddutt. Tycker inte om att bli ikappsmygd, vill ha lite förberedelsetid så jag kan se cool och oansträngd ut (kanske ta upp vattenflaskan eller pilla på cykeldatorn eller göra lite stretching). Och sen en chaincatcherpinne.

Beställde från Bikeinn (jag hade inte bråttom) och jösses vad tid det har tagit. Börjar närma sig en månad. KÖP INTE DÄR OM DU HAR BRÅTTOM.
Gemensam nämnare för samtliga -INN. Men en månad var mycket, 1-2 veckor brukar det vara.

SIE

Aktiv medlem
Efter sju veckors väntan så dök den äntligen upp i brevlådan, min nya cykeltröja :)

Visa bilaga 438644
De hade visst ett helt kit en gång i tiden!

BuTTuS

Aktiv medlem
De hade visst ett helt kit en gång i tiden!
Å faan, vilken syn, Black Francis/Frank Black/C.T. på en cykel 😊

Rikard85

Medlem
Beställde hjälm och kläder från www.cyclestore.co.uk och efter många om och men slutade det med att Royal Mail tog hand om leveransen (det var inte min plan).... Har gått två veckor sen de skickade godset. Någon annan som har erfarenhet av Royal Mail? Ska jag bryta ihop eller vänta några veckor till?

Klavikel

Aktiv medlem
Köpte lite prylar igen då...

Schwalbe MM / HD 2.6" Tire Bundle. Super Trail Addix Soft / SpeedGrip
MM + HD 2.6 Tire Bundle.jpg

Pepis Tire Noodle - Rokk Line (gula)
PTN Rokk Line.jpg

Schwalbe Doc Blue Tyre Sealant 500ml
Schwalbe Doc Blue Sealant 500ml.jpeg

Shimano Quick Link
Shimano CN900 11s QL.jpg

Shimano Pressfit BB till pendlar'n
shimano pressfit BB.jpg

Smartwool Trekking Heavy Crew (bästa jag någonsin ägt, förra paret höll typ 7 år)
smartwool trekking heavy crew Loden.jpg

Schwalbe Tire Booster
Tire Booster.jpg

Troy Lee Design - Gambit Glove
TLD Gambit Glove.jpg

XLC Carbon Headset Spacer i lite olika storlekar
XLC Carbon Headset Spacer.jpg

DennisK

Medlem
Tacx Neo 2T med matta och adapter 135x10 på ingång i veckan hoppas jag. Lite senare kommer en Canyon Neuron 6 WMN till min fru. :-)

anderski

Aktiv medlem
Beställe campa body till wahoo kickr och sram kedja till mtb'n från bikediscount, i torsdags. i segeltorp i morse så borde väl få paketet idag! :-)

mv70

Aktiv medlem
Tröttmanblir ! Nu har dom haft paket liggande en vecka på nå skitlager SesToa.
Och inte fan kan dom uppdatera nå tracking heller ..

• Nov 6, 2020
  • 11:23am
  • PROCESSED AT LOCAL DISTRIBUTION CENTER
  • SESTOA
  • Nov 6, 2020
  • 10:29am
  • ARRIVAL IN COUNTRY [DESTINATION COUNTRY]
  • STOCKHOLM

Klavikel

Aktiv medlem
Shoppat lite igen...

100% Brisker Cold Weather Glove - Orange
100% brisker.PNG

BBB Bar End Plugs - BLK
BBB ScrewOn BHT-96 Bar End Plugs BLK.jpeg

Endura MT500 Burner LS Jersey - Tangerine
Endura MT500 Burner LSJ Tagerine.jpg

Endura MT500 Spray Trouser 2021 - Moss
Endura MT500 Spray.jpg

Endura Windchill JKT II - Hi-Viz Yellow
Endura Windchill II Jacket.jpg

FOX Defend Pants - Khaki
FOX defend pants - khaki..jpg

Shimano SM CN-HG710 11s
shimano cn-hg701 11s chain.jpg

Shimano Multi Release Cleats
shimano sm-sh56 spd cleats.jpg

SmartWool PhD Heavy Crew Socks
smartwool phd outdoor heavy crew.jpg

Vaude Moab III SoftShell Jacket - Mars Red
Vaude Moab softshell JKT III.jpg

WTB Volt Team Saddle
WTB Volt team saddle.jpg

Manurhin2

Aktiv medlem
Mumma! Men nästan en förolämpning att inte skicka med en viktbild!

Vart köpte du ifrån?

Jag själv väntar på en kinagravelram som nog inte kommer komma :(
Vikten är inte primär men tror kanske 20-30g mindre än original sram red.
Grejen är att dom passar till red axs fast på 11-delat skärs, vägrar köpa sram integrerade effektmätare.
Köpt av Cyclingvelo på ebay i Hongkong, betalade 3300 + ca 140 kr i avgift och moms( på 30€)
Kostar ca 4000 på R2 och B24

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer