Vänta på paket-tråden! Del. II

moros

Aktiv medlem
Sitter och väntar på paket från schenker. Säga vad man vill om postnord men deras app och spårning är ju ljusår bättre än det mesta (i de flesta fall).

Butiken var snabba och packade direkt, lämnades till schenker direkt igår med planerad leverans idag. Förstår att det är mycket att göra men uppdatera spårningen åtminstone. Har det verkligen inte hänt något sedan 11 igår?

Screenshot_20201222-192555_Chrome.jpg

F

Federer

Guest
Först fick jag beskedet den 22/12 att min cykel inte kunde skickas förrän den 4/1 , igår kom det ett brev från Dhl att dom har en sändning till mig, verkar snurrigt ,men jag blir ju glad om det är min cykel som är på G.

Manurhin2

Aktiv medlem
Om inte fälgarna dyker upp imorgon hos ett ombud med betalning av importen där så lär det bli första julen på evigheter utan dyrt grabbpaket under granen😡
Man lär sig, får beställa tidigare 2021.

Uppdatering!

Fick sms från Postnord idag 34 dagar efter ankomst till Sverige att: din försändelse har anlänt Sverige. Det är som jag tolkar det inte Postnords fel utan deras telefonleverantör som tagit 34 dagar på sig att få ett sms från Arlanda till Karlstad.
Jag skickar kundtjänst ett mail och ber om ursäkt att jag hängt ut dom på nätet☺
Underbart att få hem fälgarna någon gång innan midsommar i alla fall🙂

tmalm

Aktiv medlem
Sådär ja, köpt nytt styre till en cykel jag hoppas få lagom till semestern.
Jag är så logiskt och rationell ibland:-)

/T

weldion

Aktiv medlem
Sitter och väntar på paket som transporteras med UPS.
Kommer inte ihåg om jag tagit mot paket från UPS tidigare, så jag vet inte om de kör hela vägen fram här i mellersta Dalarna.
Skärmavbild 2021-02-18 kl. 09.21.28.png

På 17track får man lite utförligare information.
Skärmavbild 2021-02-18 kl. 09.24.39.png

Vet inte om den dyker upp vid dörren eller på något ombud.

Argos

Aktiv medlem
När jag fick UPS-paket sist (i december) så fick jag under utkörningsdagen ett SMS med frågan om jag ville ha det levererat hem eller till ombudet. Jag besvarade och valde ombud och kunde hämta ut det där samma kväll.

Pfaff

Aktiv medlem
Beställde ett par billiga däck som enligt hemsidan var lagerförda från Decathlon för att testa om 2.1” går in på min Bokeh.
Beställde den 8 om kvällen. I en vecka (enligt trackingen) funderade lagerchefen, lagerassistenten och dennas dräng var nånstans prylarna fanns, var hyllan stod och om det fanns en kartong och lite snöre innan paketet överläts till transportör.
Paketet kom idag den 18.
Här en bild från Decathlons lager i Lodz.
207DBA5D-FC1D-4E82-A0AC-11C2C84FF971.jpeg

Jag kan inte rekommendera Decathlon för den som har brått...

BFS

Aktiv medlem
Väntar på nya skins (borde komma imorgon), en sadel, en kedja och en cykel (beställda idag från Düskland).

BuTTuS

Aktiv medlem
Väntar på ett litet paket (styrlager) från UK, hur lång transporttid kan man räkna med, eller ligger det i tullen och jäser? Enligt första spårningen lämnade det England i lördags, men hos postnord händer det inte mycket...

56567F59-E7F1-4E4E-931E-01519A105EB7.png

Jensen

Aktiv medlem
Väntar på ett litet paket (styrlager) från UK, hur lång transporttid kan man räkna med, eller ligger det i tullen och jäser? Enligt första spårningen lämnade det England i lördags, men hos postnord händer det inte mycket...

Visa bilaga 470525

hur långt är ett snöre :-). Mitt paket lämnade england typ 9 januari. 21 Jan reggade postnord att den kommit hit o skulle tullas. Ännu inte hänt något. Men med lite tur har du det om nån vecka

Little Stereo

Aktiv medlem

Visa bilaga 470525

Fick paket från England för knappa veckan sen, då tog det 7 dagar från dörr till dörr varav 3 gick åt till att ligga still på en terminal i södra Holland.

weldion

Aktiv medlem
Mantel skötte sig med min order.
Beställde i söndags (14/2), fraktsedel trycktes ut på en gång, gick iväg på måndagen och leverans kl 10 idag torsdag 18/2.

mzi

Aktiv medlem
Den här bristen på prylar gör en ju gråhårig. Beställde prylar från R2 i mars och vet om att det kan ta ett tag att få hit det. Häromveckan börjar de med en ny tjänst där de mailar ut förväntad leveranstid på varje pryl så man kan ha lite koll, kul! Där står det att det är en vecka till mitt vänstra handtag är i lager och två veckor till det högra. Eller om det var tvärt om. Sedan är ordern komplett! Najs.

I början på den här veckan får jag en ny uppdatering. Leveranstiden för det jag fick uppdatering om senast är inte ändrad men en kedja som jag förra veckan hade reserverad har nu blivit framflyttad sex veckor. Gah!

Lite mailande löste det. Hppas jag. Så nu är nog min order på väg nästa vecka. Hoppas jag.

Argos

Aktiv medlem
Det vankas ju lite sommartemperaturer till helgen, så jag fick idag ett plötsligt begär att förnya stigcyklarklädseln. Borde funka på grusväg också. :cool:

endura-singletrack-core-tee-men-olive-green-1.jpg

endura-singetrack-lite-shorts-men-black-1.jpg

FatCatz

Ny medlem
Beställde från CRC för första gången igår morse, valde express shipping pga har dålig erfarenhet att beställa från UK överlag (med leveranstid). Till min förvåning fick jag sms nu, ca 24h senare, att paketet finns att hämta upp. Väldigt imponerad!

Maakus

Aktiv medlem
Beställde från CRC för första gången igår morse, valde express shipping pga har dålig erfarenhet att beställa från UK överlag (med leveranstid). Till min förvåning fick jag sms nu, ca 24h senare, att paketet finns att hämta upp. Väldigt imponerad!

Bor man nära en lite större flygplats så går det snabbt.

weldion

Aktiv medlem
Inga cykeldelar som jag väntar på, men det ser lite skumt ut.
"Sändning på terminal - Felaktiga uppgifter om mottagare - Inväntar korrekta uppgifter"

FatCatz

Ny medlem

Update på detta. En av sakerna jag beställde var DOA (elektronik). Startade chat med support igår, skickade in ett filmklipp på den defekta varan, och inom 60 min hade det skickats en ny med DHL express. Kunde hämta ut den idag (24h senare).

Sjukt snabb service.

vsen

Medlem
Väntar på ett paket med DHL från Allingsås hoppas det kommer idag, ingen sändningsuppdatering sedan lördag kl 7:30 dock..

Tomcat1

Aktiv medlem
Beställde ett par billiga däck som enligt hemsidan var lagerförda från Decathlon för att testa om 2.1” går in på min Bokeh.
Beställde den 8 om kvällen. I en vecka (enligt trackingen) funderade lagerchefen, lagerassistenten och dennas dräng var nånstans prylarna fanns, var hyllan stod och om det fanns en kartong och lite snöre innan paketet överläts till transportör.
Paketet kom idag den 18.
Här en bild från Decathlons lager i Lodz.
Visa bilaga 470501

Jag kan inte rekommendera Decathlon för den som har brått...

Ser ut som slutet på Citizen Kane.

mzi

Aktiv medlem
Sådär verkar det se ut på R2 nu. Jag har precis bett att få pengarna tillbaka för det jag beställde i mars, för efter ständiga förseningar är nu budet att de kommer kunna skicka i oktober.

vsen

Medlem
Väntar på ett paket med DHL från Allingsås hoppas det kommer idag, ingen sändningsuppdatering sedan lördag kl 7:30 dock..
DHL ville leverera tidigast onsdag så blev att åka å hämta paketet. Trodde cykelkartong skulle gå in i bilen när man plockat ur barnstolar etc. Men cykalkartong modell jättestor gick absolut inte in i bilen 😁

Bilagor

• 20210621_154417.jpg
    20210621_154417.jpg
    1.1 MB · Besök: 12

moros

Aktiv medlem
I detta fallet är det Bike24 som väntar på mitt paket. Någon som vet om Bike24 packat ihop helt i värmen? Det brukar aldrig vara strul med varken leverans eller order. Men nu är det 3 veckor sedan min retur gick iväg, inte ett knyst. De verkar tagit bort mailadress och mailformulär från sidan. Ringer man så får man ca 10s pausmusik, sen tyst, sen läggs samtalet på efter ett par minuter.

weldion

Aktiv medlem
I detta fallet är det Bike24 som väntar på mitt paket. Någon som vet om Bike24 packat ihop helt i värmen? Det brukar aldrig vara strul med varken leverans eller order. Men nu är det 3 veckor sedan min retur gick iväg, inte ett knyst. De verkar tagit bort mailadress och mailformulär från sidan. Ringer man så får man ca 10s pausmusik, sen tyst, sen läggs samtalet på efter ett par minuter.
Kommer hem en order idag från B24 till mig. Beställdes i söndags.

moros

Aktiv medlem
Kommer hem en order idag från B24 till mig. Beställdes i söndags.
Det var bara att posta en fråga här så svarade de plötsligt i telefonen. Paketet tog de emot för tre veckor sedan men sen hade väl någon tappat bort det på lagret... Kvinnan i kundtjänst tryckte igenom min retur direkt över telefon och så letar de på lagret sen. Bra service

weldion

Aktiv medlem
Känns som Postnord har lågt självförtroende.
PN-appen sade igår (tisdag) att paketet skulle levereras nu på måndag. Idag, när paketet befann sig 6 mil från mig, så kunde de sträcka sig till att det skulle dyka upp i morgon torsdag.
Dök upp redan vid 11-tiden idag.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer