Hur betalade du för grejerna?Osäker på om jag ska skriva här, "Visa din misär" eller "Det kunde varit värre" tråden.
Beställde cykeldelar från USA med leverans till SkyPax (postlåda i USA) och vidare transport till Sverige med Fedex.
Paketet kom med Fedex till Arlanda 3/6 men skulle sedan lämnas över till PostNord. Två veckor senare har det inte hänt något och idag ringde Fedex och meddelade att paketet var försvunnet.
Återstår att se om jag kan få någon ersättning för prylarna och få tillbaka fraktkostnaden.
Fedex hänvisar till SkyPax.
Någon som kan muntra upp med en solskenshistoria om paket som mirakulöst dyker upp eller hur man får tillbaka alla pengar när paketet trotts allt försvinner?
Faktura gällande tull har givetvis kommit...
Frakten betalades via PayPal. Varorna betalade jag direkt via Amex.Hur betalade du för grejerna?
PayPal har varit mig behjälplig vid liknande händelse
Kl. 19.38Bring ska komma förbi med dottern Scott Speedster mellan 17-22 ikväll.
Läge för vadslagning!
När kommer dom?
Är cykeln oskadd?
Kommer de ens?
Men en eloge till ICA Åre som har koll på sina kunder!Väntade en större kartong från tysken.
Kl 11 måndags får jag ett brev med posten: ditt paket finns att hämta hos ICA Björnänge.
Åker dit på kvällen, där finns inget paket.
Tisdag Postnord-appen: ditt paket kommer levereras hem idag.
Tisdag em appen: paketet kommer hem till dig imorgon.
Idag på appen: paketet finns att hämta på ICA Åre med tillägget fellevererat.
Ringer till ICA Åre: jodå ditt paket finns här, jag behöll det här för jag vet att du har närmare hit.
Åker och hämtar.
När jag får brevet på måndagen har paketet inte lämnat Örebro än!
Men Postnord: va faen i helvete.
21:38, så inte helt rätt.Men bäst av inlämnade svar.Kl. 19.38
Ja
Ja
Så är det att bo i glesbygd 😄Men en eloge till ICA Åre som har koll på sina kunder!
Funkar såna där tyska Hello Fresh starterbjudanden här? Jag fick det nån gång och tänkte den som packar kanske inte ser att adressen är utomlands...
Det tror jag inte, kastar den baraFunkar såna där tyska Hello Fresh starterbjudanden här? Jag fick det nån gång och tänkte den som packar kanske inte ser att adressen är utomlands...
Lite rabatterade slitdelar på gång. Kedjor och bromsskivor åt mig. Pedaler åt folket! Så får vi se var handtagen hamnar?
Beror på vilka som transporterar det i ytlandet och vilken frakt du har betalat för troligen den sniknaste.Iofs väldigt mkt paket i rörelse såhär efter Black friday/month/week/cybermonday m.m.
Men beställde från Cyclepowermeter för ca 2 veckor sen och paketet skickades från dom 6/12.
Den 7/12 så fick jag notis om att det lämnat Langley och gått vidare till Sverige. Samma dag fick jag notis i Postnord-appen att dom registrerat ett paket Importpaket till mig.
Hur lång tid brukar det normalt sett ta från det att paket registreras som ankommande till att det faktiskt blir spårbart i Sverige?
Jag hade ett par paket fr Tyskland förra veckan, det tog nog 3 arbetsdagar eller nåt fr att de registrerades hos PN innan de faktiskt dök upp i Sverige. Det var DHL som skötte transporten i Tyskland och det var när de nått exporthubben i Hamburg de registrerades hos PN. Sedan ytterligare ca 3 arbetsdagar innan de dök upp i Sverige alltså (tror det var torsdagen de reggades och dök upp i Sverige typ på tisdagen)Iofs väldigt mkt paket i rörelse såhär efter Black friday/month/week/cybermonday m.m.
Men beställde från Cyclepowermeter för ca 2 veckor sen och paketet skickades från dom 6/12.
Den 7/12 så fick jag notis om att det lämnat Langley och gått vidare till Sverige. Samma dag fick jag notis i Postnord-appen att dom registrerat ett paket Importpaket till mig.
Hur lång tid brukar det normalt sett ta från det att paket registreras som ankommande till att det faktiskt blir spårbart i Sverige?
Är det Hermes i england som transporterar det till sverige i så fall be dom dra åt helvete sämre skit företag finns inte.åEtt paket med en siffra fel i postnr går internt i Sverige nu… hoppas dom löser det. Gick 20 mil längre än det skulle med lastbil idag dock.
Igår dök det upp en notis i Postnord-appen, "Importpaket hanteras". Så nu har det iaf landat hos tullen verkar det som.Beror på vilka som transporterar det i ytlandet och vilken frakt du har betalat för troligen den sniknaste.