Värde på komplett SRAM Rival 1 grupp?

HåkanC

Aktiv medlem
Inte jag som gjort det utan mecken på cykelbutiken där hojen står, Ordagrant sa han att jag har justerat växeln så den inte går ner på tyngsta.
Justera växlar är absolut inte min grej.
OK
Jag, och som det verkar de flesta andra som har postat i den här tråden, tycker att sådana här grundläggande växeljusteringar är bra att kunna göra själv.
Det sparar både en hel del tid och pengar (över tid åtminstone) och är enkelt att lära sig, dels finns det många instruktionsfilmer på nätet dessutom en hel del instruktioner.
Här är en att börja med
Rear Derailleur Adjustment | Park Tool

glitch

Aktiv medlem
Kan sammanfatta dagens testande. Distans på 0,5 mm gjorde ingen skillnad. Annat hjul gjorde heller ingen skillnad. Så nu är B-skruven ställd så kedjan inte går ner på sista drevet.
Känns lite småbittert, men,men.
Säljaren av ramen har inte svarat :(

OK men varför testade ni inte en 1 mm distans t.ex. eller 1,5?

Jensen

Aktiv medlem
48 inlägg och fortfarande inte något svar på TS fråga... 🤔
Av den simpla anledningen att det borde gå att lösa och frågan är om ts kan installera något annat över huvudtaget utan att behöva göra någon av nämnda lösningar. Då är ju inte lösningen att sälja.

poqa

Aktiv medlem
Kör en sån här så kanske det får plats..?
1611250118655.png

https://r2-bike.com/3T-Cassette-Overdrive-11-speed-9-32-teeth

moros

Aktiv medlem
Av den simpla anledningen att det borde gå att lösa och frågan är om ts kan installera något annat över huvudtaget utan att behöva göra någon av nämnda lösningar. Då är ju inte lösningen att sälja.
Skulle kanske lagt 😉 istället då?

kroem

Aktiv medlem
Förstår inte riktigt hur en shim/distans inte skulle lösa det.

d_anders

Aktiv medlem
Kineserna brukar vara smidiga att ha att göra med. Om det är fel på ramen så får du säkert en ny.

Manurhin2

Aktiv medlem
Kontrollmät bredden på navet, av samma anledning som det hjälper att shimsa.
Om det än ngn form av lösa endcaps så kan någon klåpare förväxlat, endcapens ände bestämmer placeringen av kassett mot ram.

ooms

Aktiv medlem
Kineserna brukar vara smidiga att ha att göra med. Om det är fel på ramen så får du säkert en ny.
+1. Bästa och smidigaste kundbemötandet i världen är min erfarenhet. Men många utan egen erfarenhet hyser väl fördomar, och sprider dem tyvärr vidare...

supreeme

Medlem
Skulle det annars kunna gå att sätta en 11-delad MTB kassett med medföljande spacer på utsidan? Bara en fundering från en med mektummen mitt i handen..

velovin

Aktiv medlem
Skulle det annars kunna gå att sätta en 11-delad MTB kassett med medföljande spacer på utsidan? Bara en fundering från en med mektummen mitt i handen..

Bra idé, men då skulle låsringen till kassetten få svårt att nå gängorna.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer