Världens Längsta CX-Tråd

emmer

Ny medlem
Världens Längsta CX-Tråd
Singular sa:
emmer sa:
Det är lite passande för sporten hur Åsa (?) går i backen i bakgrunden... :D
All for the show :-)
Ska ju se ut som olika kör och då kan man ju inte ha samma teknik i bakgrunden varje gång... :-)

Då var de två förmiddagsloppen över och banan är verkligen omväxlande och hård :-)

emmer

Ny medlem
Världens Längsta CX-Tråd
Då var första dagen över och banan är fin (om än ngt lång :-) ) och rejsen har varit bra.
Grattis till Svenska mästaren och mästarinnan (och alla andra väl kämpande som låter som perkulatornryggare på fullfart med maxpuls vid trappan uppe vid museet).

Lefty

Medlem
Världens Längsta CX-Tråd
thomaslundstrom sa:
Intressant att någon i H50 kom från "Mariapark EL Cykelklubb". Jag som trodde att UCI inte tillät elcyklar. :P
Haha... Det var jag :-)

Komisarien kollade varken däckbredd eller motorn ;-)
Dom flestas motor var ändå starkare än min !

Rompa

Aktiv medlem
Världens Längsta CX-Tråd

lundatok

Aktiv medlem
Världens Längsta CX-Tråd
En körde med 38 mm däck i Uppsala såg jag, i B-klass.
Var först upprörd, sen försvann han bakåt rätt fort så det fick bero.

NickPick

Aktiv medlem
Världens Längsta CX-Tråd
Stumpy sa:
Det finns väl ingen riktig CX-hoj som tar 38 mm däck.
Pratar du inte om landsvägscyklar nu, eller är du en sån där #savetherimbrake? :D Mud clearance för sjutton.

Gravelramar av allt från fulkines, OPEN, Diverge har ju skådats i cupen 2018. Själv är jag rätt säker på att det är motorn som avgör så att säga. :)

lundatok

Aktiv medlem
Världens Längsta CX-Tråd
I detta fallet var det en Sworks Crux som hade 38 mm triggers monterade. Han saknade väl lite motor för att hänga med.

emmer

Ny medlem
Världens Längsta CX-Tråd
En liten snutt från SM på F 15-16
Lite kul att se hur corny det ser ut med mtb på samma bana :-)

(Och det går fort :-) numera hänger man inte med längre... )

Spacekitty

Aktiv medlem
Världens Längsta CX-Tråd
Hur fungerar det med dom olika klasserna. T.ex. Tuva och Thilde (DNS) fanns i gruppen med Damer Elit, beror det på att inte fanns tillräckligt med deltagare i deras egen åldersklass? Eller räknas dom till elit pga nåt Annat™.

emmer

Ny medlem
Världens Längsta CX-Tråd
Man går från f 15-16 till Dam Elit (U23). Någon Juniorklass finns ännu inte för damer. Så steget kan vara stort.
Men det finns gott om duktiga yngre tjejer så det borde kanske funka med en juniorklass inom en framtid.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer